Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-10-29, 13:27
  #1
Medlem
Nyss köpt mig en Samsung PS50C435XXE från Elgiganten, kommer hem och kopplar in den och märker att jag inte får något ljud från digitalboxen. Har tyvärr ingen HD-box så det är scart som gäller. Nån som har en idé vad problemet kan vara? Testade component-utgången där jag kör en Tvix och där funkar ljudet bra, bara digitalboxen jag inte får ljud ur...

Sen märkte jag, jämfört med min gamla tv, att bilden är alldeles för gul, tips på bra färginställning? Har provat lite olika inställningar men det känns som att man inte kan få bort det gula från bilden...
__________________
Senast redigerad av baruba 2010-10-29 kl. 13:29.
Citera
2010-10-29, 14:35
  #2
Avstängd
kstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baruba
Nyss köpt mig en Samsung PS50C435XXE från Elgiganten, kommer hem och kopplar in den och märker att jag inte får något ljud från digitalboxen. Har tyvärr ingen HD-box så det är scart som gäller. Nån som har en idé vad problemet kan vara? Testade component-utgången där jag kör en Tvix och där funkar ljudet bra, bara digitalboxen jag inte får ljud ur...

Sen märkte jag, jämfört med min gamla tv, att bilden är alldeles för gul, tips på bra färginställning? Har provat lite olika inställningar men det känns som att man inte kan få bort det gula från bilden...

Det verkar vara en hyfsad tve du köpt för en billig peng, själv så är jag helt såld på den inbyggda mediaspelaren!

Tror att lösningen ligger i att läsa instruktionsboken extra nog!

Lycka till
Citera
2010-10-29, 15:44
  #3
Medlem
Lösningen var att kolla upp så att alla kablar är ok innan man startar en tråd
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback