Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-10-28, 20:31
  #1
Medlem
Allting var frid och fröjd, satt och drack kaffe vid datorn och min iPhone 4 låg stolt på bordet vid musmattan. Satte ner koppen och vips, halva kaffekoppen åker ut rakt på iPhonen och jag får panik och försöker stänga av iPhonen. Till min fasa går inte detta utan bilden där det står att jag ska koppla in den i datorn och iTunes kommer upp. Fortsätter att försöka stänga av, det går men resulterar i att den startas upp 3 sekunder senare då äpplet kommer och sedan kommer "sladden-till-iTunes" upp igen.
Kopplar in den i iTunes och då står det att jag ska återställa den. Det står "ej tillämpligt" på programversion och allting på den listan i iTunes. Namnet på den har också försvunnit.
Jag gör som iTunes säger och återställer den men när jag har återställt klart den så står kommer "sladden-till-iTunes" bilden upp igen på iPhonen och jag får samma meddelande i iTunes "Återställ iPhone".

Spillde vatten på den för en månad sen då högtalaren slutade fungera, allting annat fungerade dock, la den i en rispåse i 1 dag sen fungerade allting som det skulle igen, men har en känsla av att det inte hjälper mot detta..
Nu sitter jag alltså här med en iPhone som jag inte kan stänga av och har fastnat i iTunesbilden och som inte går att återställa. Snälla hjälp mig..
Citera
2010-10-28, 20:48
  #2
Medlem
bog11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abeeeerg
Snälla hjälp mig..

Tyvärr har Apple sett till att det inte finns nån lösning vid situationer som din. I normala telefoner tar man snabbt ut batteriet bara... Då stängs de ju direkt av.
Citera
2010-10-28, 20:50
  #3
Medlem
Pratade med Telenors försäkringsbolag nyss och dem sa att det kostar 600 kr självrisk och 3-4 veckors väntetid att få en ny.. får en adapter så jag kan använda mikrosimet i en annan mobil så länge.

Är det värt att vänta 2-3 dagar och se vad som händer? När jag spillde vatten så lagade den ju sig själv så...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback