2013-12-31, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BubbleRabbit
Jag som person tittar alltid på priset, vad de har och vad jag kan slippa. Generellt så är det så att om du har en tv för 6k med massa olika "lull-lulls" och en tv för 6k med inga av dessa så får du bättre bild på den sistnämnda. För 10k tv så betalar du ca 3-4 k för smartfunktioner som inte ens är bättre än din telefon i dagens läge. Därför skulle jag alltid i det läget valt den som kostar lika mycket utan dessa.

Du har nästan alltid öppet köp, så packa upp din tv på bästa sätt och se om du trivs med den. Jag beskrev tidigare i tråden att jag köpte LG-plasman från Komplett på 50" för 4444,- det var mitt val i jämförelse med de andra tv'n för priset runt 6k och jag är störtnöjd. Men den är inte optimerad för spelkonsoler, utan har ett input lagg på ca 0,3 sec eller ca 30-50 ms.

Aaah jag förstår! Har iaf förstått att plasma är rätt så bra till film. Har ingen spelkonsoll i nuläget men kanske blir en senare. Jo för jag resonerade väl så att UE46F6475an har ju allt som UE46F6415 har och mer för samma pris. Därför valde jag den förstnämda, det verkar ju vara i samma 6-serie från samsung ? Men återigen, tack för din input. Lärorikt!
Citera
2014-01-01, 22:19
Medlem
Nideckers avatar
Hej och gott nytt år på er!

Är nu i jakt efter en så bra HDTV som möjligt för snabba spel (exempelvis Street Fighter, Call of Duty, Battlefield, Rock Band och Guitar Hero)

För att spel som dessa ska fungera optimalt så letar vi efter en så låg 'input lag' som möjligt.
vad många inte förstår är att input lag är inte samma sak som responstid!
det tråkiga är att det nästan aldrig står i produktspecifikationerna hur mycket input lag teven har.

Har hört att plasma ska ha betydligt lägre input lag än LCD, stämmer det utifrån era egna erfarenheter?

Kom gärna med förslag om olika HDTV's som ni aldrig har märkt av något lagg/fördröjningar på, det är mest märkbart i spel som Guitar Hero och Rock Band (där brukar ljudet vara osynkat med bilden, och tvärtom)

Har absolut inget emot plasma för den delen, priset ska nog helst inte överstiga 7000 kr och hur ny/gammal modellen är spelar heller ingen större roll (kan ju alltid leta efter teven på olika säljsidor)

Tack på förhand!
Citera
2014-01-02, 07:47
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nidecker
Hej och gott nytt år på er!

Är nu i jakt efter en så bra HDTV som möjligt för snabba spel (exempelvis Street Fighter, Call of Duty, Battlefield, Rock Band och Guitar Hero)

För att spel som dessa ska fungera optimalt så letar vi efter en så låg 'input lag' som möjligt.
vad många inte förstår är att input lag är inte samma sak som responstid!
det tråkiga är att det nästan aldrig står i produktspecifikationerna hur mycket input lag teven har.

Har hört att plasma ska ha betydligt lägre input lag än LCD, stämmer det utifrån era egna erfarenheter?

Kom gärna med förslag om olika HDTV's som ni aldrig har märkt av något lagg/fördröjningar på, det är mest märkbart i spel som Guitar Hero och Rock Band (där brukar ljudet vara osynkat med bilden, och tvärtom)

Har absolut inget emot plasma för den delen, priset ska nog helst inte överstiga 7000 kr och hur ny/gammal modellen är spelar heller ingen större roll (kan ju alltid leta efter teven på olika säljsidor

Tack på förhand!
Läs Sweclockers tråd som länkats. Du letar efter en Sony iaf.
Citera
2014-01-03, 14:48
Medlem
lasermans avatar
Nån som har nått bra eller negativt att säga om den här:

http://www.elgiganten.se/product/lju...d-tv-ue55f6755
Citera
2014-01-03, 17:37
Medlem
roggeees avatar
Har en 42" (15,6 kg, VESA 200x200) jag skulle vilja fästa på en betongvägg. Finns ju en uppsjö fästen där ute, och har egentligen inga större krav. Vore bara schysst att kunna få tips på något som någon har personlig erfarenhet av.
I övrigt undrar jag om det är något speciellt man ska tänka på? Farsan kommer att hjälpa mig med själva monteringen. Kommer främst ligga/sitta i min säng, ca 3-4 m från TV:n.

Edit: Behöver inte ha någon regelrätt arm, men får gärna ha lite justeringsmöjligheter i sid- och höjdled, och eventuellt också kunna vrida den något. Prisklass <400 kr.
Senast redigerad av roggeee 2014-01-03 kl. 17:52.
Citera
2014-01-04, 10:46
Medlem
Weaboos avatar
Hej!

Jag börjar tröttna på min gamla 460p tjock-tv och funderar på att skaffa en ny. Den ska främst användas till tv-spel. För mig spelar det ingen roll om TV'n har 720p eller 1080p, det blir en förbättring oavsett för mig. Klart man hade uppskattat en TV med högre upplösning, men förväntar mig inte speciellt mycket från min budget.
Jag pluggar för tillfället, så min budget är tyvärr ganska begränsad och kommer endast kunna lägga ut ca 2.000-3.000 kr. TV'n ska helst vara minst 32 tum om det är möjligt att få det för min budget.

En annan fråga jag här om det är möjligt att undvika att TV'n inte riskerar att brännas in om man till exempel pausar ett spel för länge. Något speciellt man ska undvika i så fall (plasma, LCD etc)?
Citera
2014-01-04, 14:54
Medlem
Energiknippes avatar
Jag var på Elgiganten idag men kunde inte bestämma mig. Tittade på två 55´ för samma pris. På Samsungen hade de på en tv-sändning medans de körde en Blu-Ray på Philipsen. Som ni förstår var Philipsen underbar att titta på medans Samsungen inte gav samma intryck. Jag frågade om man inte kunde koppla in Blu-Ray-filmen till Samsungen för att jämföra men det gick inte då något system var trasigt.

Har läst lite om Philisen på nätet och den får kanonfin kritik gällande bilden medan ljudet inte är lika bra. Ljudet spelar dock mindre roll för min del då jag alltid kör ut det via Surround-systemet eller mina hörlurar.

Någon som har testat någon av dessa och kan ge en rekommendation?

Samsung: UE55F7005
Pris: 14.000 kr
Länk: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1723151

Philips: L55ET60Y
Pris: 14.000
Länk: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1714897
Citera
2014-01-04, 18:17
Medlem
OckerJenss avatar
Tjena!
Söker rekommendationer på en TV i 4000-4500 kronors-klassen, gärna 40" eller större.
De enda direkta kraven jag har är att det är 1080p, att den är comhem kompatibel (DVB-C?) samt att den ska ha USB-ingång.
Smart-TV intresserar mig inte.

Nån som har den här TV:n?
http://www.komplett.se/lg-50-plasma-tv-50pn650t/777411#!tab:extra
Citera
2014-01-04, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OckerJens

Jag funderar också på att köpa den. Någon som vet hur det är att spela tv-spel med sådan input lag som denna tydligen ska ha?
Citera
2014-01-04, 19:26
Medlem
OckerJenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OckerJens
Tjena!
Söker rekommendationer på en TV i 4000-4500 kronors-klassen, gärna 40" eller större.
De enda direkta kraven jag har är att det är 1080p, att den är comhem kompatibel (DVB-C?) samt att den ska ha USB-ingång.
Smart-TV intresserar mig inte.

Kan tillägga att TV:n primärt kommer användas för sport och filmtittande.
Citera
2014-01-04, 20:00
Medlem
Tjenare!

Söker efter en 50" tv att köpa. typ runt 7-9 tusen vill jag lägga.
Jag kan inte TV-appareter, så jag frågar därför er om TIPS!

Denna har just nu ögonen på att köpa:
http://www.siba.se/product/14506540/samsung-ue50f5505-50-smart-led-tv-?ref=sitemap&sec=137713039261882

Är den prisvärd?

Mvh
h3573n
Citera
2014-01-04, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av h3573n
Tjenare!

Söker efter en 50" tv att köpa. typ runt 7-9 tusen vill jag lägga.
Jag kan inte TV-appareter, så jag frågar därför er om TIPS!

Denna har just nu ögonen på att köpa:
http://www.siba.se/product/14506540/samsung-ue50f5505-50-smart-led-tv-?ref=sitemap&sec=137713039261882

Är den prisvärd?

Mvh
h3573n

fick tag på en polare med TV kunskaper

han övertygade mig att köpa denna!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in