2015-03-08, 01:18
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvrigeIvar
Jag har en fråga som kanske redan har ställts men jag orkar inte tröska igenom alla inlägg i den här mastodonttråden.
Är det rimligt att Elgiganten tar 995 spänn för att "TV-optimera för bästa bildupplevelse" när man köper en ny Samsung smart-TV? Säljaren sa att dom samtidigt lägger in de senaste uppdateringarna.
Men ska inte sånt ingå i priset när man köper en ny TV? Jag tycker i alla fall att det låter märkligt. Här har nog Elgiganten (som har bra priser oftast) hittat en guldgruva gentemot osäkra kunder.
Parallell om man köper en ny bil: Låt oss finjustera motorn för 5000 kronor så lovar vi att den går på alla cylindrarna ...
Eller är jag ute och cyklar nu?
Årets bluff. Visst, det kan vara lite knepigt på en del att få in färgbalansen rätt kanske, men liksom internet finns för tips och även om man inte gör det så fungerar nog dugligt som det är för alla de flesta. Uppdateringen får man ibland direkt när man kopplar upp TV PP wifi, en del får man aktivt bläddra dit och väl ladda ner. I say bluff iallafall för normalanvändaren.
Citera
2015-03-08, 09:08
Medlem
Hej, jag liksom många andra känner mig rätt vilsen i tv djungeln när man ska köpa nytt , ha en 40" sandström nu om funkat bra i många år, men känns som att den börjar bli för liten nu.
Så tänkte kolla om man kan få lite tips på vad ni köpt som ni är nöjd med, jag tänkte mig en smart tv, led, minst 48" tacksam för svar
Citera
2015-03-08, 20:39
Medlem
Hej!

Tänkte köpa en liten tv att ha i bokhyllan mest för att lira SNES och andra gamla konsoler. Har kollat runt lite och det borde väl finnas rätt billiga plattskärmstvs nuförtiden? Jag hittade en rätt billig på netonnet och det vore kanske värt att spendera lite extra för att även ha ett HDMI-uttag för att koppla in datorn. Men är Skantic nåt att ha?

Borde jag annars kunna hitta någon gammal plattskärmstv för någon hundring bara? Har kollat runt på Blocket och Tradera men det fanns inget i min närhet (Jämtland). Nån som har tips? Det viktigaste är egentligen att det finns uttagen som krävs för SNES och det är plus med HDMI & VGA.
Citera
2015-03-15, 22:19
Medlem
bobhnuds avatar
Jag går i tankarna på att köpa ett PS4 och en tv på 32 tum att spela på. Jag funderar lite på den här tv:n, duger den att ha som spel-tv (ska koppla datorn till den och titta lite på film på den också): http://www.netonnet.se/art/tv-och-bild/lcd_led-och-plasma-tv/tv-32-37-tum/andersson-l32510fhd/205013.6154/

Jag har läst lite olika kommentarer om märket Andersson rent generellt, och det verkar råda delade meningar om kvalitén på deras produkter. Enligt vissa är det bara rent skräp, enligt andra är det bra budgetprodukter...

Om någon har tips på någon annan tv så tas det också tacksamt emort. Jag har satt en budget på 2000-3000.
Citera
2015-03-18, 12:38
Medlem
Vilken ska man köpa Sony KDL 705W eller ska man satsa på samsung H6400?

Behöver hjälp illa kvickt, den ska till sovrummet så det är sweetspot som gäller.
Citera
2015-03-19, 16:28
Medlem
Precis läste flashbacks informationstråd om TV-köp samt sökte lite på nätet och efter att läst http://www.nytv.nu/kopa-ny-tv-guide/ kommit fram till att storleken inte är allt men att man ska undvika Plasma osv.
Det känns även som om köper man större än 50 tum och Ultra HD så bör man bli nöjd och slippa pixlighet osv så länge man såklart har bra kvalitét på det som sänds.

Min fråga nu vilket märke är erkännt att vara bäst, håller bäst, tål mest osv. Eller snarare finns det något märke man ska undvika?

Alltid använt samsung, men finns det likvärdiga märken fast billigare så tar man så klart heldre och testar det.
Citera
2015-03-20, 16:02
Medlem
tobbenzs avatar
Bästa TV till spel

Har ett rum här hemma som står oanvänt och hade tänkt göra om det till ett spelrum. Det är nog bara en TV som jag behöver just nu, allt annat har jag.
Frågan är då vilken typ av TV som då är bäst till TV-spel?
Det blir ju främst TV-spel som TVn kommer användas till.

Jag är skitdålig på sådant här, hoppas ni kan hjälpa mig.
Citera
2015-03-20, 19:39
Medlem
Hej!

Pinpointa mig gärna till rätt inlägg om detta reda besvarats.

1) Jag ska inom kort köpa en TV i det dyrare segmentet (25k+) och kommer att göra detta inköp i en butik typ Elgiganten, Siba eller Mediamarkt. Vilka regler och bestämmelser finns för att registrera mina personuppgifter vid köpet? Jag vill inte att butiken, eller någon annan heller för den delen, får vetskap om mitt köp. Är butiken tvungna att registrera min identitet? Jag borde väl kunna använda argumentet "Jahopp då går jag till butiken bredvid och köper istället" för att slippa bli registrerad?

2) Hur riskabelt är det att transportera en stor TV (55"-65") med den nya Cuved design, i vanlig personbil generellt? Hur ska man transportera den säkrast mer exakt (stående/liggande osv.)? Är det rekommenderat att pröjsa för frakt?

Tack
Citera
2015-03-20, 22:08
Medlem
Full HD TV på 50 tum - billigast möjliga

Hej söker billigast möjliga TV på ca 50 tum. Den ska även vara full HD. Annars har jag inga andra krav typ.
Citera
2015-03-20, 22:29
Medlem
fuskarens avatar
Billigaste 50" tvn enligt prisjakt kostar 3990kr.
http://www.netonnet.se/art/tv-och-bild/lcd_led-och-plasma-tv/tv-46---50-tum/andersson-led50510fhdpvr/207732.3114/

Den uppfyller dina krav
Citera
2015-03-21, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fuskaren
Billigaste 50" tvn enligt prisjakt kostar 3990kr.
http://www.netonnet.se/art/tv-och-bild/lcd_led-och-plasma-tv/tv-46---50-tum/andersson-led50510fhdpvr/207732.3114/

Den uppfyller dina krav
Aa tack. skulle vilja ha en för 3 lax typ men om det är det billigaste så
Citera
2015-03-21, 23:14
Medlem
BistroVagnens avatar
Hej! Jag har tänkt köpa en TV, funderar på en 40'' och tänker mig betala 3-5k. Suttit och tittat runt på Prisjakt och försökt läsa omdömen och se på ratings och dylikt. Tänkte ändå höra här om det är någon som har någon särskild modell att rekommendera och vilka märken man borde satsa på / undvika generellt sett?

/BistroVagnen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in