Citat:
Ursprungligen postat av deeznuts
Okej..
Runkpapper, du verkar ju ha en nästan skrämmande koll på det här med hörlurar, så jag tänkte att du kanske kunde ge mig lite input här! Är ute efter ett par bättre in-ear lurar med mikrofon, som kommer användas med iphone. Pristaket ligger väl runt 1500-2000, men vill såklart ha bästa "bang for the buck". Det är helt klart en djungel därute, och det är inte utan att man blir lite snurrig när man gör research i ämnet. Undrar om du (eller någon annan kunnig) har koll på Atomic Floyd lurarna, har blivit lite intresserad efter att ha läst lite recensioner, men hittar inte många svenskar som nämner dem..
Modellerna jag tittat på är:
http://www.atomicfloyd.com/superdarts
och
http://www.atomicfloyd.com/hidefdrum
Undrar ifall man kan få lite feedback kring kvaliteten på dessa produkter, och/eller råd om bättre köp i detta prissegment (kan såklart vara billigare, men är ute efter kvalitet som sagt)
Tackar på förhand!
Jag hade bara hört talas märket i förbifarten, så jag hade ingen koll på dessa innan jag kollade upp dom. Det övervägande omdömmet om Superdarts är att dom är bra, med en "konsumentvänlig" frekvenskurva, dvs en upphöjd bas som både har bra textur och går djupt, och en diskant som erbjuder bra klarhet och energi. Möjligtvis att diskanten kan vara något för påfrestande. Mellanregistret är något undantryckt och kyligt och kan var lite off med viss vokalistisk musik, så om du bara lyssnar på Norah Jones och den typen av musik finns det garanterat bättre in-ears. Ganska lik en triplefi 10, fast inte riktigt lika detaljerad eller livlig. Omdömmet verkar vara att det finns bättre hörlurar för priset ljudmässigt. Jag tror hur som helst att du kommer bli nöjd med Superdarts. Bra byggkvalitet och två års garanti äe ett plus.
Några andra in-ears med mic (och iphonekontroll) att kolla upp: Westone T1, Shure SE215 + mic accessory, Beyer MMX 101 iE.
Alla är bra allronders men erbjuder lite olika sound. Beyern har mest bas, medans T1 och SE215 är dom mest balanserade/mellanregister fokuserad. Jag är inte säker om Shure har i-enhet kontroll.
Som jag nämnt många gånger får du ett relativt litet utbud att välja på om du insisterar på mic.