2012-03-04, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xus
funderar på att köpa någon av dessa två:
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=632207
http://www.dustinhome.se/samsung-ps-51d535-51-plasma-full-hd/product/5010608711

kommer mest se på film/serier via hdmi från datorn.
Vilken TV kommer jag känna mig mest nöjd med?

Jag skulle ha valt Panasonic.
Citera
2012-03-04, 13:48
Medlem
wearcapeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xus
funderar på att köpa någon av dessa två:
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=632207
http://www.dustinhome.se/samsung-ps-51d535-51-plasma-full-hd/product/5010608711

kommer mest se på film/serier via hdmi från datorn.
Vilken TV kommer jag känna mig mest nöjd med?

Den där panasonicen på komplett är ju ganska bra prissatt om man jämför med andra butiker. Kommer de andra följa efter eller är detta bara en snabbis tro? Komplett har ju så ruskigt kassa villkor så man vill ju helst inte handla därifrån. Någon som har lite koll?
Citera
2012-03-04, 14:34
Medlem
Runkpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deeznuts
Okej.. Runkpapper, du verkar ju ha en nästan skrämmande koll på det här med hörlurar, så jag tänkte att du kanske kunde ge mig lite input här! Är ute efter ett par bättre in-ear lurar med mikrofon, som kommer användas med iphone. Pristaket ligger väl runt 1500-2000, men vill såklart ha bästa "bang for the buck". Det är helt klart en djungel därute, och det är inte utan att man blir lite snurrig när man gör research i ämnet. Undrar om du (eller någon annan kunnig) har koll på Atomic Floyd lurarna, har blivit lite intresserad efter att ha läst lite recensioner, men hittar inte många svenskar som nämner dem..

Modellerna jag tittat på är:

http://www.atomicfloyd.com/superdarts

och

http://www.atomicfloyd.com/hidefdrum

Undrar ifall man kan få lite feedback kring kvaliteten på dessa produkter, och/eller råd om bättre köp i detta prissegment (kan såklart vara billigare, men är ute efter kvalitet som sagt)

Tackar på förhand!

Jag hade bara hört talas märket i förbifarten, så jag hade ingen koll på dessa innan jag kollade upp dom. Det övervägande omdömmet om Superdarts är att dom är bra, med en "konsumentvänlig" frekvenskurva, dvs en upphöjd bas som både har bra textur och går djupt, och en diskant som erbjuder bra klarhet och energi. Möjligtvis att diskanten kan vara något för påfrestande. Mellanregistret är något undantryckt och kyligt och kan var lite off med viss vokalistisk musik, så om du bara lyssnar på Norah Jones och den typen av musik finns det garanterat bättre in-ears. Ganska lik en triplefi 10, fast inte riktigt lika detaljerad eller livlig. Omdömmet verkar vara att det finns bättre hörlurar för priset ljudmässigt. Jag tror hur som helst att du kommer bli nöjd med Superdarts. Bra byggkvalitet och två års garanti äe ett plus.

Några andra in-ears med mic (och iphonekontroll) att kolla upp: Westone T1, Shure SE215 + mic accessory, Beyer MMX 101 iE.
Alla är bra allronders men erbjuder lite olika sound. Beyern har mest bas, medans T1 och SE215 är dom mest balanserade/mellanregister fokuserad. Jag är inte säker om Shure har i-enhet kontroll.
Som jag nämnt många gånger får du ett relativt litet utbud att välja på om du insisterar på mic.
Citera
2012-03-04, 14:35
Medlem
Runkpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redbullcola
Alla som frågar om råd här inne uppmanar jag att följa RUNKPAPPERs råd, ni blir inte besvikna kan jag lova er, han vet fanimej vad öron behöver

Tack som fan

Uppskattar uppskattningen!
Citera
2012-03-04, 14:46
Medlem
Runkpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fido Kastrull
Beställde ett par Ace MP-68 då dom var nedsatta till 99 kronor hos Cdon så även om det blir fiasko är det inga pengar jag gråter över men dom såg snygga ut och förhoppningsvis så lär jag inte bli besviken på kvalitén heller!

Kom dock på mitt uppe i allt att jag nog skulle behöva ett nytt headset till datorn också. Har använt Creative Fatal1ty Gaming Headset i fyra år nu och dom har fungerat klockers fram tills för någon månad sen då micken paja. Köper nog ett par likadana om inte du Runkpapper eller någon annan för den delen har något bättre råd i ungefär samma prisklass (någon hundralapp kan man alltid lägga på). Kommer användas rätt mycket till Skype men även att lyssna på musik. Kan väl dra upp vad jag lyssnar på och inte...

Ett urval av vad jag lyssnar på: Indie-Rock, House, Red Hot Chili Peppers, Queen, Strokes, Timbuktu, Looptroop, Kapten Röd, Coldplay, Creedence osvosv. Tänk Tomorrowland blandat med soft-rock och lite hip-to-the-hop på det. Alltså ganska mainstream-musik nowadays och som vanligtvis är det alltid trevligt med bas

I gråzonen: Poplåtar á la Rihanna, Robyn, schlager osv lyssnar jag inte så mycket på men vissa låtar går an.

Ett urval av vad jag inte lyssnar på: All form av metal och tyngre rock. Sträcker mig till typ Volbeat/Nightwish/Iron Maiden/Black Label Society men inte längre än så. Gillar inte heller gitar-riff from hell direkt.

Jag har ingen riktig information hur detta billiga "gaming headset" fungerar tillsammans med musik, men en gissning är att dom är ytterst mediokra till både musik och gaming. Förmodligen bättre att köpa en Zalman mikrofon till dina Ace. Till gaming är det omöjligt att slå en Superlux 668b.
Citera
2012-03-04, 14:53
Medlem
Runkpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duvetintebre
Tänkte köpa ett par hörlurar med skön bas.
Ska jag satsa på dem här?http://www.teknikmagasinet.se/db.pl?tf=product_link.html&link=&artnr=110386&titl e=Philips%20SHE8500&

Pris ska vara mellan 100 200.

Och nån som har erfarenhet av dessa jag länkade hur är kvaliten osv?

Philips har generellt rätt medioker byggkvalitet och mycket sladdljud.
Satsa på en Philips SHE3580 istället om du vill vara säker på bättre ljud.
Citera
2012-03-04, 16:20
Medlem
xuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wearcapefly
Den där panasonicen på komplett är ju ganska bra prissatt om man jämför med andra butiker. Kommer de andra följa efter eller är detta bara en snabbis tro? Komplett har ju så ruskigt kassa villkor så man vill ju helst inte handla därifrån. Någon som har lite koll?

Vilka villkor är det du tycker är så dåliga? aldrig köpt från komplett tidigare.
Citera
2012-03-04, 17:11
Medlem
deeznutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Runkpapper
Jag hade bara hört talas märket i förbifarten, så jag hade ingen koll på dessa innan jag kollade upp dom. Det övervägande omdömmet om Superdarts är att dom är bra, med en "konsumentvänlig" frekvenskurva, dvs en upphöjd bas som både har bra textur och går djupt, och en diskant som erbjuder bra klarhet och energi. Möjligtvis att diskanten kan vara något för påfrestande. Mellanregistret är något undantryckt och kyligt och kan var lite off med viss vokalistisk musik, så om du bara lyssnar på Norah Jones och den typen av musik finns det garanterat bättre in-ears. Ganska lik en triplefi 10, fast inte riktigt lika detaljerad eller livlig. Omdömmet verkar vara att det finns bättre hörlurar för priset ljudmässigt. Jag tror hur som helst att du kommer bli nöjd med Superdarts. Bra byggkvalitet och två års garanti äe ett plus.

Några andra in-ears med mic (och iphonekontroll) att kolla upp: Westone T1, Shure SE215 + mic accessory, Beyer MMX 101 iE.
Alla är bra allronders men erbjuder lite olika sound. Beyern har mest bas, medans T1 och SE215 är dom mest balanserade/mellanregister fokuserad. Jag är inte säker om Shure har i-enhet kontroll.
Som jag nämnt många gånger får du ett relativt litet utbud att välja på om du insisterar på mic.

Man får tacka för det utförliga svaret! Njae någon Norah Jones blir det sällan, lyssnar övervägande på hiphop och gammal soul, lite drum n bass ibland.. Det blev så att jag slog till på ett par superdarts i fredags, kände som du sa att byggkvaliteten verkade hög och detta är ett stort plus för mig, är trött på skitlurar som går sönder efter några månader. Ska bli intressant att testa dessa då samtliga omdömmen jag läst har varit överväldigande positiva.. Återkommer med en snabb recension när jag lagt vantarna på dem. Igen, tack för hjälpen!
Citera
2012-03-04, 18:15
Medlem
Mark Tremontis avatar
Får hem mina Fischer Audio FA-011 nu till veckan Efter ha läst dina, Runkpapper, inlägg om lurarna och hur pass prisvärda de verkar vara så kunde jag helt enkelt inte hålla mig.

Är sjukligt spänd på hur de kommer låta men jag har en fråga om min källa som jag kommer driva dom med. Har en Cowon D2 som jag bara lirar FLAC-album med. Jag tycker spelaren håller riktigt hög- och stabil klass men min fråga är om jag ändå borde köpa till en förstärkare? Eller kommer min kommande uppsättning hålla finfin klass ändå? Egentligen är jag inte speciellt ljudkräsen men vafan, har man lagt ut några k kan man väl lägga ut ett par till!
Citera
2012-03-04, 20:42
Medlem
Söker ett par TÅLIGA portabla lurar. Helst slutna, men öppna går också bra.

Hade tidigare ett par första generationens Sennheiser PX200 som jag var väldigt nöjd med; de höll ganska bra med min misshandel (slänga i väskan, fastna med sladden lite överallt osv), men till slut har jag fått glapp i sladden.

Vad har ni för förslag?

Specs:

* TÅLIG! Viktigt.
* Portabel.
* Helst sluten
* Helst inga krumelurer på sladden (volym, kontroll etc)
* OK ljud, dock inte det viktigaste.
* Pris ska vara i relation till kvaliteten (dvs om den är så tålig att den klarar tio år är det ok att den är dyrare.)
Citera
2012-03-04, 21:05
Medlem
DarkBoyIsWhites avatar
koss porta pro är bra. billiga som ett svin!
Citera
2012-03-04, 22:14
Medlem
Letar bra in-ear till iPod/Samsung Galaxy-S2 med rätt mycket bas och bra isolation. Lyssnar på blandat, allt från dubstep till indie. Budgeten är inte viktig, men känner att jag helst inte lägger över 1000~1500kr. Har tittat lite på Monster Cable Turbine eftersom de verkar stämma in i det mesta av mina förhoppningar.

En sidofråga: Vad är det för skillnad på Gold/Copper/De vanliga Monster Cable Turbine förutom att Copper och Gold kostar 1000kr mer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in