Citat:
Ursprungligen postat av
ananascola
Tack för svaret! Hänger med vad du menar, 46 räcker för mig, har aldrig haft större än 42 och är student för närvarande så 1-2 år kommer nog denna hänga med i varje fall. Jämförde jag alla samtidigt så hade ju hur som helst UE46F6475 mer och bättre specifikationer än alla andra verkade det som (förutom storleken då) men den måste ju duga fint tycker jag?
Jag som person tittar alltid på priset, vad de har och vad jag kan slippa. Generellt så är det så att om du har en tv för 6k med massa olika "lull-lulls" och en tv för 6k med inga av dessa så får du bättre bild på den sistnämnda. För 10k tv så betalar du ca 3-4 k för smartfunktioner som inte ens är bättre än din telefon i dagens läge. Därför skulle jag alltid i det läget valt den som kostar lika mycket utan dessa.
Du har nästan alltid öppet köp, så packa upp din tv på bästa sätt och se om du trivs med den. Jag beskrev tidigare i tråden att jag köpte LG-plasman från Komplett på 50" för 4444,- det var mitt val i jämförelse med de andra tv'n för priset runt 6k och jag är störtnöjd. Men den är inte optimerad för spelkonsoler, utan har ett input lagg på ca 0,3 sec eller ca 30-50 ms.