Citat:
Ursprungligen postat av iGenocide
Vet inte om jag är villig att lägga 2000+ på ett par portabla hörlurar.. M50 och TMA-1 är perfekta alternativ för mig verkar det som, men vet inte vilka utav de jag ska välja.
Det kan jag nog ha fått, men min personliga erfarenhet med hörlurar som har aktiv brusreducering är att de förlitar sig på det att isolera bakgrundsljud. Att de alltså inte har ljudisolering på det sättet hörlurar som M50 och DT770's har.
Du har även Philips Uptown och Audio Technica WS55 som är designade speciellt för portabelt användande.
Jag tycker du ska testa en TMA-1 på huvudet innan köp. En av dom mest obekväma lurar jag testat och då har jag testat många vintage lurar som kan användas som tortyrredskap. Jag skulle dock gissa på att det går att böja till bågen så att den passar bättre

Signaturen är också väldigt unik och udda med sin massiva bas och i stort sätt obefintliga diskant. Att gå från M50 till TMA-1 är som att färdas in i mörker nästan.
Jag vet inte om du känner till
House of Marley Exodus? En hörlur som i stort sätt är okänd i Sverige, men som är en riktigt cool hörlur. Bra bas, varm tonalitet och en laidback diskant gör den väldigt lättlyssnad med dåligt producerad modern musik. Påminner om M50 fast snällare. Väldigt lättdriven.
Passar dock inte optimalt för ett stort huvud, men dom kanske har fixat den lilla designmissen vid det här laget.