2013-01-30, 13:50
Medlem
dollarsunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikael91
1.*Vilka genrer lyssnar du mest på?

Mycket hårdrock/extrem metal men kan bli mycket annat ibland också

2. Vad är vikigt för dig ljudmässigt?

Klartl ljud men också mycket bas. Ska inte bli skrikigt ljud när man skruvar upp högt mycket ljud för pengarna

3. Hur kommer du driva dom? (vilken mobil, dator, förstärkare)

mest med mobilen (samsung galaxy nexus) men också med datorn

4. Hur kommer du använda dom?

Mycket till och från jobbet. och på gymmet

5.Budget?
Upp till 1000kr kan gå över lite om dom är värda pengarna

6.In-ear, on-ear eller over-ear?
Spelar ingen roll

7*Har du möjlighet att provlyssna hörlurar?
Bor i uppsala om det är nån butik här så ja

8. Annat som är viktigt?

hade akg k518 förut dom tryckte alldeles för mycket på huvet så efter 10 min max hade jag huvud värk. så några som inte trycker alldeles för mycket på öronen

tacksam för tips
Motörheadphönes iron fist. Motörheads hörlurar. Har dock ingen aning om "rock" hörlurar då jag inte lyssnar på rock. Men dom är snygga och har inte fått utstå lika mycket kritik som marshall
Senast redigerad av dollarsund 2013-01-30 kl. 13:54.
Citera
2013-01-30, 14:18
Medlem
Zanizailas avatar
Jag har haft Philips SHP2500 sedan hösten-vintern 2009, men nu vill jag pröva något annat. Jag har nästan en kyrkogård av gamla SHP2500, då jag haft totalt sju stycken under den här tiden (två har gått sönder av sig själva, en efter bara tre månader, den sista efter ett år), de andra har fåglarna och hundarna turats om att ta sönder.

Jag vill alltså ha några bra hörlurar som håller, är bekväma att ha (då jag inte har högtalare har jag hörlurarna på hela tiden), och viktigast är att det finns ljudkontroll på sladden. Och inte snordyra. (De jag haft kostar från 140-300, inte mycket dyrare än så tack.)
Citera
2013-01-30, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dollarsund
Motörheadphönes iron fist. Motörheads hörlurar. Har dock ingen aning om "rock" hörlurar då jag inte lyssnar på rock. Men dom är snygga och har inte fått utstå lika mycket kritik som marshall

okej tack ska kolla upp dom
Citera
2013-01-30, 17:12
Medlem
Gosmysarns avatar
Någon som har erfarenhet av Samsung 51" Plasma TV PS51E535 (http://www.inwarehouse.se/k/ki.aspx?sku=745623)?

Den ska främst användas för ps3-spelande men även för film. Har läst lite om det här med inbränningar i Plasma-tv's som verkar ha varit ett lite större problem förr(?) då jag läst lite här och var att dom förbättrat tekniken så att man ska ha extrem otur om man råkar ut för inbränning. Stämmer verkligen detta? Eller bör jag satsa på en LED-tv istället?

Har ni något annat tips i samma prisklass (6000 kr) mellan 42-50"?
Citera
2013-01-30, 17:26
Medlem
leter en billig begagnad tv. hitta en lg 42PQ2000 för 1800 är det dyrt? har ingen tv nu då min pajja i går så vill köpa en snabbt men vet ej om den är överpris. ska ha o kolla film via dator och barnprogram
Citera
2013-01-30, 17:56
Medlem
dollarsunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WarZ
Hejsan.

Jag har precis fått hem mina SteelSeries Siberia v2 och jag är inte alls nöjd. Jag antar mina öron är lite smått för stora för dom. Det gör redan ont i öronen nämligen, efter bara en timme ungefär. Så vad jag vill ha är ett par bra kvalitetshörlurar, gaming, helst några som stänger ut allt annat ljud, lite störande att höra när man skriver på tangentbordet och sin egna röst och så.
Helst USB uttag också!

Kom med förslag är ni snälla

Såg att det kanske var fel tråd att skriva i :/
Astro a40. Det beror på hur stor budget du har. Om du har lite mindre så ska du satsa på tritton och turtle beach.
Citera
2013-01-30, 18:01
Medlem
anusvibrators avatar
När man köper hörlurar till telfonen. Vad ska man tänka på? Högt eller lågt frekvens? vad är det som gör ett par lurar bra? är mest ute efter bas och känslan av att man lyssnar som om i ett par hörlurar trots att det är plug-in. så troligtvis ett par 5.1 eller likanande. Vill inte ha exempel eller märken utan just vad man ska leta efter. Tack på förhand

Tex. Bra/dåliga lurar?

- Impedance: 16 ohm
- Frequency range: 12~20000Hz
- Sensitivity: 100dB
- Drive unit: 10mm
Citera
2013-01-30, 18:21
Medlem
dollarsunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zanizaila
Jag har haft Philips SHP2500 sedan hösten-vintern 2009, men nu vill jag pröva något annat. Jag har nästan en kyrkogård av gamla SHP2500, då jag haft totalt sju stycken under den här tiden (två har gått sönder av sig själva, en efter bara tre månader, den sista efter ett år), de andra har fåglarna och hundarna turats om att ta sönder.

Jag vill alltså ha några bra hörlurar som håller, är bekväma att ha (då jag inte har högtalare har jag hörlurarna på hela tiden), och viktigast är att det finns ljudkontroll på sladden. Och inte snordyra. (De jag haft kostar från 140-300, inte mycket dyrare än så tack.)
Kanske AKG K420
Citera
2013-01-30, 18:38
Medlem
Kurt-Beritzs avatar
Införskaffade mig ett par b&w P5 i slutet av 2012 ( reatorsk som jag är )

Har läst en hel del negativt och samtidigt en hel del positivt om dessa lurar, dom negativa kommentarerna är väldigt "otrevliga" på samma sätt som volvo kalle spyr ut sin galla över bmw, så jag antar att dom har en "personlig" konflikt med märket.

Fast jag kan förstå dom som lyssnar på dödstechno, basen som överröstar alla detaljer finns inte där, tack och lov. Men lyssnar man ( som jag ) på rock, typ Eric clapton, Jeff Beck, och smyger in lite klassisk musik när ingen är i närheten och kan tjuvlyssna så varken behöver eller vill du ha ultradeep bass power..oftast.

O skitsnygga är dom också.
Citera
2013-01-30, 18:59
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Aight, första intryck av HoM People Get Ready efter en snabblyssning på bussen hem. Först och främst är dom sjukt snygga (Rasta-färgen) och andas kvalitet i material etc. Möjligen känns sladdfästet i lurarna lite vekt, precis som en del omdömen på amazon.co.uk gjort gällande. 3.5mm's kontakten är av den vinklade varianten och betydligt mer slimmad/plattare än vad som är normalt vilket gör att den inte sticker upp lika mycket från spelaren och åtminstone i teorin borde minska risken att slå i/fastna så att lurarna och i värsta fall 3.5mm's utgången blir glapp.

Först tyckte jag att ljudet eller rättare sagt mellanregistret (tror jag, ingen audiofil) var lite burkigt men efter att ha stängt av/nollställt EQ'n som var inställd efter andra lurar lät det riktigt bra. Efter att ha testat lite av dom existerande ljudprofilerna i Xperia S Walkman-app's EQ så fastnade jag för profilen "Lättlyssnat". Det som utmärker sig redan efter 15min testande på bussen är basen som är framförallt djup men även ganska rapp. Eftersom jag lyssnar mest på Reggae (inkl. subgenrer) testade jag det först. Möjligen kan basen ta över lite för mycket och dominera. Tycker att jag märkte såna tendenser när jag satte på Coldplay. Å andra sidan hann jag aldrig fippla med ljudinställningarna till Coldplay så det är möjligt att det är rel. lätt att justera bort.

Hur som helst kan jag konstatera att lurarna definitivt passar min musiksmak och förmodligen även kommersiell/melodiös hiphop och för 200kr känns dom hittills sjukt prisvärda.

Det bör dock påpekas att jag definitivt inte är någon ljudbög och detta bara var en första provlyssning under allt annat än perfekta förhållanden!

/#LOUDmouth#
Citera
2013-01-30, 19:13
Medlem
Runkpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lizzy-Killers
Letar efter att par portabla lurar som ska drivas av min telefon (för tillfället en SGS2) Kollar främst på on-ear lurar då jag inte vill ha för stora. Sen är jag väldigt sugen att ha mic/svarsknapp på sladden också .Det begränsar lite...
Idag använder jag in-ear lurar, Sennheiser cx300 samt Creatice EP-630. å vill ha ett ljud som är et tkliv upp från det...

Vart och lyssnat runt lite, blandannat på ljudmakarn. Fastnade för Sennhesier Amperior, tycker dom låter riktigt bra. Men känns väldigt överprisade. Lånade en kompis HD25-II som är väldigt väldigt lika Amperior i ljudet. Blir kanske lite jobbiga i diskanten, lite hårda. Även om jag gillar den lite analytiska ljudbilden.

Är väldigt nyfiken på att lyssna på V-Moda M80 lurarna, men dom finns inte ens att köpa i Sverige. Så det blir dessvärre svårt. Är lite sugen på att köpa dom olyssnade, med tanke på att dom går väl alltid att sälja vidare om det inte passar. Men var köper man dom billigast? Amazon.com så blir det väl närmare 1500:- med frakt och moms. Finns det något bättre?

Någon annan som lyssnat på dom?

Jämfört med HD25-1/Amperior har dom en betydligt mer laidback signatur med en mer nedtonad och lenare diskant som inte blir påfrestande som en HD25-1 kan bli samtidigt som den är fylligare i tonen. M-80 har mer bas än vad som är neutralt men basimpakten är inte lika stor som HD25-1. Både komforten och isoleringen kunde vara bättre. Med pop, hip hop, electro väljer jag M80 medans HD25-1 är en riktigt bra lur för rock/metal där en intimare ljudscen och ett aggressivt sound fungerar bättre.
http://www.head-fi.org/products/v-moda-crossfade-m-80/reviews
Dom vita är riktigt snygga.

När det kommer till vad som är bättre är det relativt men personligen föredrar jag Sennheiser Momentum framför båda dessa lurar. Bättre ljudscen, naturligare och varmare tonalitet ock skönare på huvudet jämfört med HD25-1. Vet inte om du lyssnade på dessa när du var hos ljudmakarn?
V-Moda M-100 påminner om HD25-1 i signatur med ett väldigt engarerande sound men har mer basimpakt, betydligt bättre ljudscen och mindre grynig diskant med en fylligare ton. Den är också dyrare precis som Momentum.

Om du vill ha ett rejält kliv upp från dina CX300 när det gäller in-ears kolla på JVC FXD70 vilka går att köpa under 500 kr från ebay. Du hittar inte mycket bättre valuta än detta runt den här prisnivån och dom utmanar in-ear betydligt dyrare. Dessa isolerar också bättre än on/over ears.
Citera
2013-01-30, 19:15
Medlem
Runkpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saaq
http://www.tullverket.se/innehallao/i/internethandelfranettlandutanforeu/internethandelfranettlandutanforeu.4.4ab1598c11632 f3ba9280005754.html

Där så står det att att max pris är 1300kr

Tullavgiften ligger bara på någon procent medans momsen på 25% ska betalas från första kronan. I praktiken så verkar dock billigare grejer slinka undan moms jämfört med grejer 1300:- och över.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in