Citat:
Ursprungligen postat av Cuprinol
Tänkte enbart använda de hemma där de ska drivas av min dator. Har också hört mycket gott om M50orna. Lyssnade på ett par sennheiser hd598 här om dagen, men jag tyckte de va lite platta. Basen var istortsett obefintlig. Då provade jag dem snabbt på mediamarkt med min mobil om det nu gör någon skillnad.
Edit: Kan tilläggas att jag normalt inte lyssnar på bastung musik utan det blir en hel del akustiskt, singer-songwriter. Lyssnar dock på det mesta så ibland blir det annat med mer bas.
Jo det gör stor skillnad. Det bästa är egentligen att köpa en DAC/Amp att driva lurarna med. Kanske en framtida investering.
Tror du blir mer nöjd med M50 basmässigt. Även SRH840 har mer basimpakt.
M50 är punchig i basen och har ett aggressivt sound med en något varm tonalitet. En sk rolig signatur.
SRH840 är mer laidback, har bättre klarhet och och är tillräckligt aggressiv i övre mellanregistret för att inte bli tråkig.
DT770 Pro har stor punchig bas(med rätt förstärkning), urgröpt mellanregister och en något aggressiv diskant med en något kall studiotonalitet.
För din musiksmak så är inte DT 770 Pro den jag hade valt. Jag rekommenderar om du har möjlighet att provlyssna både SRH840 och M50 i en butik med din egen musik och inte genom en mobil.
Om du vill ha en hörlur som du både kan använda med mobilen och datorn så rekommenderar jag att du kollar på Philips SHL5905 eller Logitech UE 6000. Logitech UE 6000 är den enligt mig bästa hörluren ljudmässigt. Den har en aningens upphöjd bas(inte mycket) och är en fantastisk allrounder. En av dom bästa slutna hörlurar jag lyssnat på faktiskt men också dyrare än dom andra (2000:-).