Citat:
Ursprungligen postat av Mackan.
Tackar för svaren!
Har två nära vänner som bor i Gröndal resp. Liljeholmen och jag har trivts där när jag varit på besök. Nära t-banan och snabba vägar ut från stan.
Hetast känns väl just nu Bromma, helst Traneberg-Minneberg-Äppelviken eller Abrahamsberg eller ev. Riksby.
Men hur är det med t-banan till Mörby? Stökig på helgerna, som några jag känner påstår, eller lugn eftersom den trots allt går genom den fina delen av stan och slutar i Danderyd, som vissa andra säger?
Om den är stökig med invandrargäng och liknande så tycker jag det verkar konstigt. Vad ska dessa element göra på den linjen på helgerna och nätterna? Såvida dom inte bor i hyresrätter runt Mörby Centrum då?
Gillar Danderyd eftersom jag är uppväxt i ett liknande område men jag vill inte ha något stök på kvällar och helger om jag får för mig att befinna mig runt Mörby Centrum...
Min syster bor i minneberg, hon trivs super!
Jag bor själv i danderyd, bott där i mer än 20 år och trivs sjukt bra.
Bor väll 10 min från mörby centrum och aa, sjukt bra.
Vet att i minneberg är det mycket barnfamiljer, lugnt område osv.
Danderyd är ju mycket större och naturligtvis förekommer mer stökigheter då men har själv aldrig sett något speciellt allvarligt.
Bergshamra är okej enligt mig, dock har jag sett ganska mycket invandrare och om jag inte missförstod din text helt så ville du helst undvika såna.
Jaja, välj det som passar dig bäst