• 2
  • 3
2010-10-29, 08:03
Medlem
Pulpas avatar
Nej som sagt Liljeholmskajen.

Du får Nya lägenheter. Inge drägg, liljeholmsbron över till söder. Enkelt att ta sig ut till de stora lederna med bil. nära till vatten och jogginstråk. Tex Årstaviken runt.
Nära tunnelbana, tvärbana och pendel

Bara o slå till.
Citera
2010-10-29, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Douceur
till råga på detta ett stenkast från innerstan (10 minuter med tunnelbana som går var 10de minut och hela natten).

Stankast är inte 10 minuter med tuben. Det tar fan 15 minuter med tuben från farsta till stan.

Tuben går aldrig var 10de minut på natten, eller avslutar du dina kväller klockan 00.00 ?
Citera
2010-10-29, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knotknet
Undvik allt som ligger söder om centralen. Jag tror du skulle trivas bra i Bromma. Bra kommunikationer trevligt välbärgat område. Nära till mälaren och skogsområden. I södra sthlm bor det bara analfabeter haschpundare och cykeltjuvar

Det finns ett undantag, nämligen Mälarhöjden. Utan tvekan ett av söderorts bästa områden. Ett lugnt villaområde, om än inklämt mellan betongförorten Bredäng och höghusområdet Axelsberg. Villaområdet är dock väldigt trevligt och mycket tryggt. Jag har iaf aldrig känt mig det minsta otrygg i området. Har man inte bil så är dock röda linjen ganska blattig, med relativt många hucklen och talibanskägg, dock inte så illa som blå linjen. Dessutom är det inte sådär förfärligt långt att åka. Fyra stationer till Liljeholmen. 5 km till Kungens Kurva med bil, där man kan köpa det mesta.

Har du riktigt gott om pengar föreslår jag att du tar en titt på de magnifika villorna på Pettersbergsvägen, många med sjötomt.
Citera
2010-10-29, 21:21
Medlem
Täby?
Citera
2010-10-29, 22:27
Medlem
Slickas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan.
Tackar för svaren!

Har två nära vänner som bor i Gröndal resp. Liljeholmen och jag har trivts där när jag varit på besök. Nära t-banan och snabba vägar ut från stan.

Hetast känns väl just nu Bromma, helst Traneberg-Minneberg-Äppelviken eller Abrahamsberg eller ev. Riksby.

Men hur är det med t-banan till Mörby? Stökig på helgerna, som några jag känner påstår, eller lugn eftersom den trots allt går genom den fina delen av stan och slutar i Danderyd, som vissa andra säger?

Om den är stökig med invandrargäng och liknande så tycker jag det verkar konstigt. Vad ska dessa element göra på den linjen på helgerna och nätterna? Såvida dom inte bor i hyresrätter runt Mörby Centrum då?

Gillar Danderyd eftersom jag är uppväxt i ett liknande område men jag vill inte ha något stök på kvällar och helger om jag får för mig att befinna mig runt Mörby Centrum...

Min syster bor i minneberg, hon trivs super!
Jag bor själv i danderyd, bott där i mer än 20 år och trivs sjukt bra.
Bor väll 10 min från mörby centrum och aa, sjukt bra.

Vet att i minneberg är det mycket barnfamiljer, lugnt område osv.

Danderyd är ju mycket större och naturligtvis förekommer mer stökigheter då men har själv aldrig sett något speciellt allvarligt.

Bergshamra är okej enligt mig, dock har jag sett ganska mycket invandrare och om jag inte missförstod din text helt så ville du helst undvika såna.

Jaja, välj det som passar dig bäst
Citera
2010-10-29, 23:55
Medlem
Mackan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av patanga
Täby?

För off.

Citat:
Ursprungligen postat av Slicka
Min syster bor i minneberg, hon trivs super!
Jag bor själv i danderyd, bott där i mer än 20 år och trivs sjukt bra.
Bor väll 10 min från mörby centrum och aa, sjukt bra.

Vet att i minneberg är det mycket barnfamiljer, lugnt område osv.

Danderyd är ju mycket större och naturligtvis förekommer mer stökigheter då men har själv aldrig sett något speciellt allvarligt.

Bergshamra är okej enligt mig, dock har jag sett ganska mycket invandrare och om jag inte missförstod din text helt så ville du helst undvika såna.

Jaja, välj det som passar dig bäst

Gott att höra.

Drar till Stockholm om en vecka och får se till att gå på så många visningar jag kan, finns ju en hel del att titta på när jag är så flexibel vilket känns bra.
Citera
2010-10-30, 01:57
Medlem
Pulpas avatar
Jag skulle avvakta med Bergshamra.

Mycket småskitungar av utlänsk HK där.

Ska du bo norr om stan. Kolla Solna och runt gamla filmstaden
Citera
2010-11-11, 07:53
Medlem
pönoshts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yazaka
Björknäs och invandrare? Vad fan snackar du om. Det kryllar av villor med medel pris på 5miljoner. De ända negrerna som finns är dem som delar ut mitt i nacka tidningen. Och de lägenheter som finns vid björknäs centrum är det en massa pensionärer och familjer som bor i.

Orminges lägenheter borta vid vårdcentralen där hittar du en del invandrare, i dem bostadshusen vill man inte bo.

Hade glömt bort den här tråden.
Men ja, du har nog rätt när jag tänker efter. Det var nog mer så att de enda jag "kände" när jag bodde i björknäs var invandrare.
Citera
2010-11-19, 22:39
Bannlyst
I Bergshamra så är det mycket utländska studenter men annars så verkar det vara ett lugnt område.
Citera
2010-12-04, 20:44
Medlem
Mackan.s avatar
Har nu skrivit på köpekontraktet, blev Nacka, mitt emot Djurgården utan att vara för specifik. Känns spännande, tror jag kommer trivas!
Citera
2010-12-04, 21:05
Medlem
Mulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan.
Har nu skrivit på köpekontraktet, blev Nacka, mitt emot Djurgården utan att vara för specifik. Känns spännande, tror jag kommer trivas!

Har du utsikt över strömmen är det ju verkligen A-läge!
Lite bökigt att komma in till stan i rusningstrafiken bara annars helt okej, nära och bra område.
Citera
2010-12-04, 21:08
Bannlyst
Grattis! Välkommen till Nacka! =)

Citat:
Ursprungligen postat av Mula
Har du utsikt över strömmen är det ju verkligen A-läge!
Lite bökigt att komma in till stan i rusningstrafiken bara annars helt okej, nära och bra område.

Kör han inte bil är det lugnt, det är bussfil hela vägen.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in