Citat:
Ursprungligen postat av
Autobahn76
Ja vad är det egentligen som säger att man inte kan bli "galen" av att gå för långt med dessa tankar.
Jag känner likadant och tar det därför det lilla lugna med att försöka "löpa hela linan ut". Men det är väl kanske egot som skrämmer oss här också?

Höll inte
Ted Gärdestad på med mycket sånt här innan han hoppade framför tåget?
Kundaliniyoga och hela paketet.
Ja, "egot" kommer försöka skrämma er med allt möjligt för att hindra er från att "löpa hela linan ut". Men egentligen är vi redan galna om vi är identifierade med "egot". Så vad är faran?
Citat:
Ursprungligen postat av
irit
Ord i videon är inte alls överflödiga. De är inte bara "ord", utan affirmationer. Affirmationer tjänar till att omprogrammera hur vi tänker, känner och handlar. De främjar spiritualitet, som vi idag behöver som mest. Det är medvetandet som är primärt. Har man uppnått rätt medvetande, kommer egodöd att uppnås som följd. Egodöd är inget självändamål, den är en del i transformation av vårt medvetande.
Bättre att inse nu direkt att du redan är rätt medvetande, att det inte finns något att uppnå och att "egot" redan är dött.
Citat:
Ursprungligen postat av
Autobahn76
Japp jag köper det! Tack för svar

Varför köper du det?
Citat:
Ursprungligen postat av
variegata
Man kan väl säga att en illusion dör (försvinner).
Ja det kan man väl säga.
Citat:
Ursprungligen postat av
stenskulptur
Kan i alla fall säga att om, eller förhoppningsvis när, jag vaknar upp kommer jag göra allt för att hjälpa andra att också komma dit.
Det fina med uppvaknandet är ju att inse att alla redan är detta. När jag själv ser att jag inte har något "personligt jag", då har inte heller någon annan något "personligt jag". Den här jagleken är inget annat än projektioner. Eftersom vi tror att vi har ett separat jag i våran kropp, då tror vi även att det finns ett separat jag i andras kroppar.