2020-07-12, 00:27
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elopi
Men du kan vara dig själv och vara medveten om det eller?
Vara mig själv och vara medveten om det är inga problem framförallt eftersom jag inte kan vara någonting annat än mig själv, men att se mig själv... där är det stopp.
Citat:
Skulle du kunna titta på någon annan och se dig själv? Alltså jag vet att du är insyltad nyfiken.
Nej jag är bara kapabel att se eller observera vad som manifesteras från eller ur dem, inte vad som manifesterar det, men om jag kunde se det så skulle jag antagligen kunna se mig själv eftersom det sannolikt är samma "sak" som mig själv.
Citera
2020-07-12, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av particulum1
Vara mig själv och vara medveten om det är inga problem framförallt eftersom jag inte kan vara någonting annat än mig själv, men att se mig själv... där är det stopp.
Om jag inte missuppfattar vad du menar så tror jag Shaktipat kan hjälpa dig att se dig själv. Kan du känna energin i den här videon? https://www.youtube.com/watch?v=JzJIb8dxAz0
Eller den här? https://www.youtube.com/watch?v=cQUqmKbqmCU
Energin från shaktipat kan göra så att man tillfälligt ser/känner sitt sanna jag, och om man är redo så blir det en permanent förändring.
Citera
2020-07-12, 01:18
Bannlyst
Citat:
Töm ditt sinne med meditation och vänd det inre seendet mot det som ser så ser du att du inte kan se det som ser.

Synen skapas per automatik av ditt medvetande

Om du fokuserar/flyttar ditt medvetande till t.ex en liten träbit.
Så kan du se din egna aura/energi på träbiten.

När din energi/ditt medvetande/din fokus befinner sig någonstans, så kan du se den platsen för att du blir den platsen.
Det är ingenting som ser, du är synen
Citera
2020-07-12, 01:21
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ljusljud
Om jag inte missuppfattar vad du menar så tror jag Shaktipat kan hjälpa dig att se dig själv. Kan du känna energin i den här videon? https://www.youtube.com/watch?v=JzJIb8dxAz0
Eller den här? https://www.youtube.com/watch?v=cQUqmKbqmCU
Energin från shaktipat kan göra så att man tillfälligt ser/känner sitt sanna jag, och om man är redo så blir det en permanent förändring.

Att se och att känna är i min uppfattning två olika fenomen med olika funktioner och egenskaper och kan inte likställas med varandra av den anledning, däremot kan jag se vad jag känner.

Kan du se dig själv? Om du kan, vad ser du?
Citera
2020-07-12, 01:33
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlasmaGuden
Synen skapas per automatik av ditt medvetande

Om du fokuserar/flyttar ditt medvetande till t.ex en liten träbit.
Så kan du se din egna aura/energi på träbiten.

När din energi/ditt medvetande/din fokus befinner sig någonstans, så kan du se den platsen för att du blir den platsen.
Du skriver "ditt" medvetande, "din" egna aura/energi, så vad är det som har ett medvetande och har en egen aura/energi? Om du anser att någonting är din eller ditt så implicerar detta samtidigt en innehavare av det, och detta leder till frågan vad är innehavaren?

Citat:
Det är ingenting som ser, du är synen
Fast synen kan ju styras och flyttas, vad är det som styr och flyttar den?
Citera
2020-07-12, 01:35
Medlem
Citat:
Att se och att känna är i min uppfattning två olika fenomen med olika funktioner och egenskaper och kan inte likställas med varandra av den anledning, däremot kan jag se vad jag känner.

Kan du se dig själv? Om du kan, vad ser du?
Ja, skillnaden från förut är att nu ser jag att allting är jag. Det är inte bara en känsla, för om du ser en vän så kan du se att det inte bara är en slumpmässig person, du vet vem det är och kan se din vän, på samma sätt ser jag att allting är jag, objekten verkligen skiner med en aura av jag.
Citera
2020-07-12, 01:39
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Ja, skillnaden från förut är att nu ser jag att allting är jag. Det är inte bara en känsla, för om du ser en vän så kan du se att det inte bara är en slumpmässig person, du vet vem det är och kan se din vän, på samma sätt ser jag att allting är jag, objekten verkligen skiner med en aura av jag.

Allting eller alla ting alltså? Intressant, för mig är det motsatsen, dvs ingenting, eller för att vara extra tydlig; inget ting.
Citera
2020-07-12, 02:01
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Förlåt men jag kan inte riktigt släppa att du skrev att du är allting eller alla ting, jag måste bolla lite tankar med dig.

Om du är allting, har du inte konstruerat ett ego av episka proportioner? Jag menar har du verkligen övervägt innebörden av vad det ordet betyder?
Citera
2020-07-12, 02:15
Bannlyst
Citat:
Du skriver "ditt" medvetande, "din" egna aura/energi, så vad är det som har ett medvetande och har en egen aura/energi? Om du anser att någonting är din eller ditt så implicerar detta samtidigt en innehavare av det, och detta leder till frågan vad är innehavaren?

Fast synen kan ju styras och flyttas, vad är det som styr och flyttar den?

Mitt medvetande flyttar på min syn.

Innehavaren är troligtvis Gud i grund och botten.
Senast redigerad av PlasmaGuden 2020-07-12 kl. 02:27.
Citera
2020-07-12, 02:22
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Det är jag, allting som någonsin har existerat.

Är du början och slutet på allting som någonsin existerat också?
Citera
2020-07-12, 02:28
Bannlyst
Citat:
Är du början och slutet på allting som någonsin existerat också?

Det finns ingen början eller slut, allt har alltid existerat.
Citera
2020-07-12, 02:32
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Det finns ingen början eller slut, allt har alltid existerat.

Så du är allting och du har alltid existerat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in