2010-10-27, 21:10
Medlem
Santa4Us avatar
Jag tror i alla fall att som snygg och attraktiv har man det lättare i livet.
Det känns som att man visar mer respekt åt någon som är snygg än åt någon som
ser ut som ett "sluggo".

Ett exempel kan vi ta, om två personer söker ett jobb, en snygg och en mindre snygg de har överlag
samma kvalifikationer. Vem väljer arbetsgivaren? Kan sätta mina bollar på att den snygga personen garanterat får jobbet.

Vilka fler fördelar finns det i livet som snygg? Vad får snygga människor mycket lättare i livet?
Citera
2010-10-27, 21:16
Medlem
epost72s avatar
Övrigt-►Relationer
/Mod
Citera
2010-10-27, 21:16
Medlem
rojass avatar
klart man har det
Citera
2010-10-27, 21:18
Medlem
Klart som fan att det är positivt! Allt blir oerhört mkt lättare om man ser bra ut.
Citera
2010-10-27, 21:19
Medlem
mowss avatar
Det handlar om självförtroende. Inte hur snygg man är.
Citera
2010-10-27, 21:20
Medlem
Santa4Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mows

Tvek att det bara handlar om det.
Citera
2010-10-27, 21:21
Medlem
thefisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mows

Ja och utsidan spelar ingen roll, det är insidan som räknas.
Citera
Bannlyst
Jag tkr att Det borda vara lättare för alla ....

Det är väll in sidan som räknas innom kärlek och om vi tar med jobbet borda dom ta den som jobbat bäst och sånt -.- eller har jag fel ?
Citera
Medlem
Mycket lättare för killar. Tjejer kan ju få utstå en del skit för det i unga år, men överlag så tror jag alltid blir lättare om man besitter ett bra utseende.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Martinao
Klart som fan att det är positivt! Allt blir oerhört mkt lättare om man ser bra ut.

Jasså vilka? Jag är en 7-9 av 10 utseendemässigt (beroende på vem du frågar 7-9). Har nog inte märkt att jag blir trevligare bemött. Om jag blir trevligt bemött beror helt och hållet på hur trevlig jag själv är mot andra. Om jag är empatisk i tonläget och respekterande, trevlig så blir jag trevligt bemött. Visst kvinnligga intervjuare blir alltid kåta på mig, jag märker att de börjar fnittra till osv, men de änställer mig ändå kanske inte, för jag har inte rätt kvalifikationer "eller rätt personlighet", men nog kan jag få till en dejt med dom.

Men är jag en skitstövel får jag skit tillbaka.

En sak dock, jag får i stort sett vilken brud som helst som är 4 år yngre än mig. Kan handplocka vem fan jag vill av dom. Blir lite svårare när de är lika gamla, att få de hetaste brudarna.

Varenda jävla tjej i kassorna på mataffärer raggar på mig, ALLA arbetskollegor flörtar..etc

Det är roligt.
Senast redigerad av AspergerDeluxe 2010-10-27 kl. 21:24.
Citera
2010-10-27, 21:23
Medlem
Santa4Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AspergerDeluxe
Jasså vilka? Jag är en 7-9 av 10 utseendemässigt (beroende på vem du frågar 7-9). Har nog inte märkt att jag blir trevligare bemött. Om jag blir trevligt bemött beror helt och hållet på hur trevlig jag själv är mot andra. Om jag är empatisk i tonlägget och respekterande, trevlig så får jag det tillbaka.

Är jag en skitstövel får jag skit tillbaka.

En sak dock, jag får i stort sett vilken brud som helst som är 4 år yngre än mig. Kan handplocka vem fan jag vill av dom.

Tror ändå att om en snygg och en ful skulle uppföra sig likadant, så skulle den fule får mer skit tillbaka.
Eftersom den har mer "svagheter".
Citera
2010-10-27, 21:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Santa4U
Tror ändå att om en snygg och en ful skulle uppföra sig likadant, så skulle den fule får mer skit tillbaka.
Eftersom den har mer "svagheter".

ja det stämmer. Absolut. Men är inte så avgörande som trådskaparen vill få det att tro.

En ful, som är mer trevlig, blir mycket mer trevligt bemött av sin omgivning.

Eller det är ävl ingen nyhet att personlighet väger typ 100ggr mer än utseende.

Dock finns det en viss gräns tror jag. Ser du äckligt ful ut, dvs väger 200kg, eller har en 10 cm lång näsa, eller något annat hemskt, så kommer du få motstånd. Men så länge du ser "normal" ut.
Senast redigerad av AspergerDeluxe 2010-10-27 kl. 21:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in