2010-10-27, 21:30
Medlem
Angeliques avatar
Allting är ju relativt och jag påstår inte att jag skulle vara värsta snygga bruden i traditionell bemärkelse men jag märker en stor skillnad på hur jag blir behandlad av män och kvinnor. Kvinnor (i synnerhet kärringar) har en tendens att behandla mig riktigt illa oavsett situation medan män/killar ofta är mycket mer empatiska och tillmötesgående.

Vad beror på detta på egentligen? Har börjat hata kvinnor/kärringar av den enkla anledningen och det är inget som jag är stolt över.
Citera
2010-10-27, 21:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Angelique
Allting är ju relativt och jag påstår inte att jag skulle vara värsta snygga bruden i traditionell bemärkelse men jag märker en stor skillnad på hur jag blir behandlad av män och kvinnor. Kvinnor (i synnerhet kärringar) har en tendens att behandla mig riktigt illa oavsett situation medan män/killar ofta är mycket mer empatiska och tillmötesgående.

Vad beror på detta på egentligen? Har börjat hata kvinnor/kärringar av den enkla anledningen och det är inget som jag är stolt över.

Svartsjuka. Det enda en tjej har är sitt utseende. Medan för män så är det så mycket viktigare att ha bra personlighet.

En ful tjej, har nog väldigt svårt att få en kille med bra personilghet som har lätt för brudar. Dvs, istället drar du till dig bara de som är mindre attraktiv, om du inte har utseendet.
Citera
2010-10-27, 21:33
Medlem
thefisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Angelique

Du är bitter och har en skev kvinnosyn. Felet är du.
Citera
2010-10-27, 21:36
Medlem
Santa4Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AspergerDeluxe
ja det stämmer. Absolut. Men är inte så avgörande som trådskaparen vill få det att tro.

En ful, som är mer trevlig, blir mycket mer trevligt bemött av sin omgivning.

Eller det är ävl ingen nyhet att personlighet väger typ 100ggr mer än utseende.

Dock finns det en viss gräns tror jag. Ser du äckligt ful ut, dvs väger 200kg, eller har en 10 cm lång näsa, eller något annat hemskt, så kommer du få motstånd. Men så länge du ser "normal" ut.

Tror jag inte. Om ett stycke 10p och ett stycke 5p pratade med mig och jag märkte att båda ville ligga. Dock var 10p lite snäsig och 5p trevlig, så skulle jag ju ändå vara trevligare mot 10p.
Citera
2010-10-27, 21:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Santa4U
Tror jag inte. Om ett stycke 10p och ett stycke 5p pratade med mig och jag märkte att båda ville ligga. Dock var 10p lite snäsig och 5p trevlig, så skulle jag ju ändå vara trevligare mot 10p.

Fortfarande personligheten. Avgörande är om han har självförtroende och integritet. En mesig 10poängs kille utan självförtroende, karisma eller utstrålning, jämfört med en 5a som är riktigt stabil,charmig,skämtar, och trevlig går före.

Men som någon annan sa, det är relativt. Förstår vad du menar, och det är relativt så att säga.
Citera
2010-10-27, 21:50
Medlem
Angeliques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AspergerDeluxe
Svartsjuka. Det enda en tjej har är sitt utseende. Medan för män så är det så mycket viktigare att ha bra personlighet.

En ful tjej, har nog väldigt svårt att få en kille med bra personilghet som har lätt för brudar. Dvs, istället drar du till dig bara de som är mindre attraktiv, om du inte har utseendet.

Vem i helvete har sagt att jag är ful bara för att jag inte ser exakt ut som Birgit Bardot? Herregud! Kan man inte ens få vara lite ödmjuk här på flashback utan att folk får för sig att man ser ut som Caroline Af fucking Ugglas? Övertydlighet är det enda som funkar för vissa spånskallar här verkar det som!!! Men jag har ofta hört att jag är en 8:a vad nu det egentligen betyder..

Jag är till och med gift med en snubbe med extremt bra personlighet som har överseende med alla mina galenskaper. Det är troligen mer än vad du kommer att lyckas med!
Senast redigerad av Angelique 2010-10-27 kl. 21:56.
Citera
2010-10-27, 22:02
Medlem
ioans avatar
klart det har betydelse!
Till alla som säger att det sitter på insidan, fine. men inget säger att en snygg person har kass personlighet. Och självförtroende är väldigt viktigt, men det får man ju för fan av ett bra utseende.
Jag tycker jag blir bra bemött pga. mitt utseende. Jag var inte alls snygg när jag var yngre och det gjorde mig mer tillbakadragen än jag är nu, för nu är jag fan snygg! Och jag mår bra av det.
Så utseendet har stor betydelse tyvärr.
Citera
2010-10-27, 22:07
Bannlyst
jag ser ganska bra ut och kan helt ärligt säga att det faktiskt gjort mitt liv lättare, tror folk litar mer på en person som ser ut att ha bra genetik än någon som ser ut att ha keff genetik, kanske är så iaf haha!
Citera
2010-10-27, 22:17
Medlem
Jack.Dogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JesseHSWE
Jag tkr att Det borda vara lättare för alla ....

Det är väll in sidan som räknas innom kärlek och om vi tar med jobbet borda dom ta den som jobbat bäst och sånt -.- eller har jag fel ?

Det är OK att du lever i tron om att det är sant, naiviteten lär dock försvinna med åren så bli inte chockad när du inser att livet inte är någon jävla Astrid Lindgren-saga.
Citera
2010-10-27, 22:42
Medlem
tyses avatar
jag har på senare dar börjat se bra ut, var riktigt ful genom hela tonåren med tillhörande finnar och glasögon. Självförtroendet är påväg upp efter all mobbning mot mig etc. Det är en helt annan historia så den skippar jag nu.

Det jag ville komma till nu är att sen jag har blivit "snyggare" så har personer vart trevligare och även flörtat med mig. Så jag är säker på att ett bra utseende gör livet lättare
Citera
2010-10-27, 23:23
Medlem
Rut.s avatar
Jag tror att många behandlar snygga personer bättre, fast nog oftast inte medvetet.

Som exempel om jag pratar med någon irl så märker jag att jag ofta blir mycket bättre bemött än andra. Att folk gör det där lilla extra som de kanske inte hade varit prompt tvungna att göra, mer tillmötesgående, ler mycket osv osv. Men om jag ringer instanser är de inte lika benägna att bete sig så

Fast jag är nog mer söt och gullig än snygg, så folk kanske tror att jag är lite hjälplös Det är mest män och äldre kvinnor som blir sådär nämligen...
Citera
2010-10-27, 23:42
Medlem
born1984s avatar
Det är lättare att ha överseende men en snygg persons brister i kompetens eller attityd. Särskilt avspeglar det sig i affärssituationer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in