Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-10-26, 01:48
  #1
Avstängd
Har en polare som säger att det är bra att träna skit länge på gymmet, det vill säga runt 2 timmar, om inte mer..

Jag själv tränar 1 timma, och kör hårt som fan under den timmen.
Citera
2010-10-26, 01:54
  #2
Avstängd
BjaarNs avatar
Min herre, jag måste tyvärr meddela att din vän är efterbliven.
Citera
2010-10-26, 01:57
  #3
Avstängd
Bollfots avatar
Nej, men så länge du tränar 1h, 59min, 59sek, 99hundradelar, 999tusendelar, 9999 miljondelar och 99999 nanodelar så är du helt på det torra!
Citera
2010-10-26, 01:57
  #4
Medlem
flavourkids avatar
Varför skulle det vara bra? Be honom sluta ta fakta från luften.

45min-60min räcker gott och väl, eller är han en sån där liten mopedpojke som spänner sig hälften av tiden? Slå honom.
Citera
2010-10-26, 02:01
  #5
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av flavourkid
Varför skulle det vara bra? Be honom sluta ta fakta från luften.

45min-60min räcker gott och väl, eller är han en sån där liten mopedpojke som spänner sig hälften av tiden? Slå honom.

hahaha, ja orkar inte bry mig. Har sagt till honom att man bara skadar sig om man tränar så länge. Men han säger att de är bra att träna så länge.
Citera
2010-10-26, 02:02
  #6
Medlem
Ehh...

Det finns givetvis minst tvåfaktorer att ta hänsyn till, nämligen tid och intensitet.

Mycket märklig fråga, som ingen kan ge ett korrekt svara på

Det är som att fråga om 500kr är en bra lön, utan att nämna om det är tim eller månadslön, typ.
Citera
2010-10-26, 02:06
  #7
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Prokrastineraren
Ehh...

Det finns givetvis minst tvåfaktorer att ta hänsyn till, nämligen tid och intensitet.

Mycket märklig fråga, som ingen kan ge ett korrekt svara på

Det är som att fråga om 500kr är en bra lön, utan att nämna om det är tim eller månadslön, typ.

ganska bra jämförelse! Men om man tränar i 2 timmar varje dag man träna.. 6 gånger i veckan måste ju skada kroppen?
Citera
2010-10-26, 02:08
  #8
Medlem
Kristallpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rocht
ganska bra jämförelse! Men om man tränar i 2 timmar varje dag man träna.. 6 gånger i veckan måste ju skada kroppen?

Nej men garanterat att man övertränar sina muskler då vilket ger negativ effekt. Speciellt när det är en sån oerfaren som med stor sannolikhet discotränar biceps varje dag.
Citera
2010-10-26, 06:32
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rocht
ganska bra jämförelse! Men om man tränar i 2 timmar varje dag man träna.. 6 gånger i veckan måste ju skada kroppen?

Nej kroppen måste inte ta skada av det. Bara på det här forumet som allt mindre splittat än 3-split och pass över 1,5 timme är dåligt och skadligt. Du kommer troligen bli tröttare i musklerna men du kommer med rätt träning ändå bli starkare.
Citera
2010-10-26, 06:35
  #10
Medlem
Zaqwers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rocht
ganska bra jämförelse! Men om man tränar i 2 timmar varje dag man träna.. 6 gånger i veckan måste ju skada kroppen?

Nej och Prokrastineraren skrev precis varför.

Citat:
Ursprungligen postat av Kristallpojken
Nej men garanterat att man övertränar sina muskler då vilket ger negativ effekt. Speciellt när det är en sån oerfaren som med stor sannolikhet discotränar biceps varje dag.

Varför skulle det öka risken för överträning? Jag kör själv ganska långa pass, 1,5 till 2 timmar och tränar 5-6 gånger i veckan. Mycket basövningar och låga reps vilket tvingar mig till lång vila, det blir en omöjlighet att få till något vettigt pass på 1 timme eller mindre om jag vill köra mer än en muskelgrupp.
__________________
Senast redigerad av Zaqwer 2010-10-26 kl. 06:37.
Citera
2010-10-26, 07:43
  #11
Medlem
Forbliranonyms avatar
Nej absolut inte genom att det blir negativ träning, jag kör ca 45 min varje gång. Det är helt klart nog.
Citera
2010-10-26, 08:38
  #12
Medlem
Enzymes avatar
Gör en liten studie på gymmet! Ganska snart lär du upptäcka att det är dom tanigaste/klenaste killarna som hänger på gymmet i 2+ timmar och att dom dessutom gör en hel del annat än tränar.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback