• 1
  • 2
2010-10-26, 00:41
Medlem
Jag Tror vi utvecklas mer när vi behövs. det lär kunna ta ett bra tag vill säga.
Men finns risk att vi hinner dö ut innan vi ens hinner utvecklas.
Säg gärna va du tänker och tycker // Tobbe
Citera
2010-10-26, 00:44
Medlem
Pelicans avatar
Tjena tobbe

Du menar alltså hur människan kommer utvecklas mentalt, eftersom vi är i filosofiforumet?

Jag tror att folk kommer sluta vara så politiskt korrekta som de är nu och bli mer själviska
Citera
2010-10-26, 00:47
Medlem
haha.
Aaa asså ja .
hur de kommer se ut i framtiden osv
mkt funderingar och sånt
Citera
2010-10-26, 00:48
Medlem
CarnivalOfSoulss avatar
Jag tror människan sakta men säkert eliminerar sig själv.
All deformering och utbytbara kroppsdelar är bara början på en sjuk framtid.
Vi kommer se ut som teknikförstörda monster,
med plats för usb minnen och minneskort i huvudet
Citera
2010-10-26, 00:51
Medlem
USB Minne är bra
Citera
2010-10-26, 00:56
Medlem
CarnivalOfSoulss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bfmvtobbe
USB Minne är bra

Beror väl på vilken inställning man har till allting
Men när den dagen kommer, då vi sticker till en verkstad för att fixa en bruten arm,
eller går till en klinik för dödshjälp när man faktiskt inte orkar leva längre, (när man varit med i 430 år pga av att hela kroppen går att byta ut).

Då, då har det gått för långt.
Citera
2010-10-26, 01:21
Medlem
Deliberatelys avatar
Varför är det så vida utspritt och trott att vi människor kommer utrota oss själva?
Citera
2010-10-26, 01:25
Medlem
CarnivalOfSoulss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deliberately
Varför är det så vida utspritt och trott att vi människor kommer utrota oss själva?

Vi utrotar alla andra djurarter, vem skulle utrota oss om inte vi själva?
Människan kommer precis som allting annat, inte att leva för evigt.
Citera
2010-10-26, 01:31
Medlem
Deliberatelys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarnivalOfSouls
Vi utrotar alla andra djurarter, vem skulle utrota oss om inte vi själva?
Människan kommer precis som allting annat, inte att leva för evigt.
Vad har vi för motiv till att utrota oss själva? Vi utrotar inte djur för att vi aktivt försöker utan det bara händer i våran framfart som art. Om vi bortser från att universum kanske blir en ny big bang eller liknande så ser jag inte varför vi skulle leva förevigt. Hur lång bort är det tills vi lever på andra ställen än jorden? Inte mer än 5 miljarder år iaf(då solen börjar svälla n stuff).
Citera
2010-10-26, 01:35
Medlem
Nymphlixs avatar
Här är en fin låt i sammanhänget, med tillhörande text som jag även länkar.

Låt - http://www.youtube.com/watch?v=WhNM2K8cmU8

Text - http://www.metrolyrics.com/in-the-ye...and-evans.html

EDIT: Måste tillägga att en det som skulle hända år 6565 redan har slott in.
Senast redigerad av Nymphlix 2010-10-26 kl. 01:48.
Citera
2010-10-26, 01:37
Medlem
CarnivalOfSoulss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deliberately
Vad har vi för motiv till att utrota oss själva? Vi utrotar inte djur för att vi aktivt försöker utan det bara händer i våran framfart som art. Om vi bortser från att universum kanske blir en ny big bang eller liknande så ser jag inte varför vi skulle leva förevigt. Hur lång bort är det tills vi lever på andra ställen än jorden? Inte mer än 5 miljarder år iaf(då solen börjar svälla n stuff).

Det är våran framfart som kommer ta död på oss, vårat eviga jagande efter att utvecklas.
Vad händer när de fossila bränslena är slut? När vi lyckats pajja ozonlagret, eller när det inte finns fler arter än vi kvar?
När isarna smälter och översvämmar jorden?
På grund av oss.
Citera
2010-10-26, 01:47
Medlem
Deliberatelys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarnivalOfSouls
Det är våran framfart som kommer ta död på oss, vårat eviga jagande efter att utvecklas.
Vad händer när de fossila bränslena är slut? När vi lyckats pajja ozonlagret, eller när det inte finns fler arter än vi kvar?
När isarna smälter och översvämmar jorden?
På grund av oss.
Det finns massvis med andra sätt att utvinna energi och vi är bara i starten av vad vi kan utveckla för energi.

Ozonlagret håller på att repas om jag inte missminner mig. Ingenting vi dör av hursomhelst.

När det inte finns några andra arter kvar...vadå skulle vi utrota alla kor, grisar och alla andra domesticerad tamboskap bara sådär? Om inte annat finns det fortfarande växter att leva på.

Om isarna smälter hittar vi på nya lösningar och anpassar oss...som vi gjort det senaste...ptja, minst 5 miljoner åren(räknat då forskare menar att vi skildes från schimpansens utvecklingslinje), och vi är bra mkt bättre på att anpassa oss i stor skala nu än förut...

Lastly så finns det inga belägg för att det du säger kommer hända...bara gissningar. See where I'm going with this?

Edit: Våran utveckling som du vill framställa som livshotande mot våran art har ju bara...ja, gjort oss till jordens mest framstående och utbredda art?
Senast redigerad av Deliberately 2010-10-26 kl. 01:50.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in