Citat:
Ursprungligen postat av CarnivalOfSouls
*Vindkraft och vattenkraft räcker inte som energi till alla elbilar som ska släppas ut^^
*Så du tror inte alla skulle springa runt med cancer pga UV strålningen om ozonlagret inte fanns?
*Du är en trångsynt vegeterian.
*Du syftar förstås på att vi faktiskt kan bygga båtar nu, eller tänkte du utveckla gälar?
Hahahaha...alltså...va?
Trampade jag på en öm tå eller?
Allt det jag radade upp var bara lösningar på de ''problem'' du nämnde. Ingen av dessa problem är överhuvudtaget
livshotande mot våran art att vi står inför utrotning vilket diskussionen handlade om.
Jag har aldrig sagt att vi mår bra om ozonlagret inte fanns, jag säger bara att det ''farliga hålet'' i ozonlagret som det pratades om är ett minne blott, det var aldrig farligt heller, en minoritet av befolkningen fick hudcancer eller?
Jag är definitivt inte vegetarian, utan påpekar bara det löjliga i att påstå att vi människor skulle vara den enda levande arten kvar på jorden, skulle vi få för oss att utrota alla våra tamboskap eller? Om det nu otänkbara scenariot inträffade så
överlever vi ändå på växter.
Och sen det sista så ja, vi kan bygga dammar, vi kan bygga byggnader på vatten, vi kan flytta högre upp eller vadsomhelst om situationen kräver det så går det fan undan kan jag lova.
Som sagt,
INGEN AV DESSA SCENARION ÄR LIVSHOTANDE FÖR VÅRAN ARTS ÖVERLEVNAD.