• 1
  • 2
2010-10-25, 21:41
Medlem
Köpte två Expedit-hyllor på ikea idag. Mycket möjligt att jag får skylla mig själv som köper grejer från ikea, men jag tycker dom är praktiska. Hur som, den första gick hur bra som helst att montera. Jag har överlag aldrig haft problem att montera en ikeamöbel, jag brukar oftast vinna tävlingar i vem som monterar snabbast (eh...), så det är absolut inte mig det är fel på. Den andra jävla cp-hyllan är helt skev. Spelar ingen roll från vilket håll man skruvar, om man skruvar ut allt o börjar om på nytt eller med våld försöker gänga till den, det är alltid snett nånstans. Nu har två av dom där små träplupparna (ni vet dom som håller ihop ikeamöbler i brist på dyrare och bättre ihopsättningsprylar) gått av. Vad fan gör man då? Nån som vet? Kan man limma ihop skiten med trälim o hoppas på det bästa? Jag tänkte inte ha några tunga grejer i den. Måste jag åka till kuk-ikea och köpa en ny expedit? Jag orkar inte, min hall ser ut som ett bombnedslag, orkar inte leva i ett halvfärdigt hem tills nästa gång jag får möjlighet att åka förbi varuhuset from hell igen.
Citera
2010-10-25, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LikadanSomDu
jag brukar oftast vinna tävlingar i vem som monterar snabbast.

haha, en sådan tävling vore ju underbar asså
Citera
2010-10-25, 21:51
Medlem
mr.chongs avatar
För det första så måste du inte åka och köpa en ny..Är du vuxen så bestämmer du nog Själv..
Byta till en ny kanske vore nått?
Reklamera den om den är sne eller bit helt enkelt ihop och hämta ut 2 nya träpluppar. Brukar vara gratis.
Eller om du är jätteless på att ränna på IKEA så kan du ju förborra,Limma och dra en el två Skruv så håller hyllan garanterat ihop.
Citera
2010-10-25, 21:53
Medlem
SmiLLies avatar
Citat:
Köpte två Expedit-hyllor på ikea idag. Mycket möjligt att jag får skylla mig själv som köper grejer från ikea, men jag tycker dom är praktiska. Hur som, den första gick hur bra som helst att montera. Jag har överlag aldrig haft problem att montera en ikeamöbel, jag brukar oftast vinna tävlingar i vem som monterar snabbast (eh...), så det är absolut inte mig det är fel på. Den andra jävla cp-hyllan är helt skev. Spelar ingen roll från vilket håll man skruvar, om man skruvar ut allt o börjar om på nytt eller med våld försöker gänga till den, det är alltid snett nånstans. Nu har två av dom där små träplupparna (ni vet dom som håller ihop ikeamöbler i brist på dyrare och bättre ihopsättningsprylar) gått av. Vad fan gör man då? Nån som vet? Kan man limma ihop skiten med trälim o hoppas på det bästa? Jag tänkte inte ha några tunga grejer i den. Måste jag åka till kuk-ikea och köpa en ny expedit? Jag orkar inte, min hall ser ut som ett bombnedslag, orkar inte leva i ett halvfärdigt hem tills nästa gång jag får möjlighet att åka förbi varuhuset from hell igen.

Nu vet jag inte vilken av dessa helvetes-hyllor du har, men när vi satte ihop tv-möbeln så startade vi nästan tredje världskriget här hemma...

Det slutade vilket fall som helst med att vi (efter världskrig, påskrivna skilsmässopapper och 18 utskällningar på varandra... ) byggde upp den på vårt eget sätt. Vi byggde den inifrån och ut och inte utifrån och in som det står i papprena...

Nu står den fint här och den kommer aldrig monteras ner igen... den kommer aldrig ihop igen då.

Sitter träplupparna fast så du inte får bort dem eller? Brukar ju gå att dra ut dem oftast på ett eller annat sätt...
Citera
2010-10-25, 22:00
Medlem
Du kan åka till IKEA och köpa typ en hel kasse träpluggar för 5kr.
Satt även ihopa en Expedit för 2veckor sen, var ett jäkla helvete, men blev jäkligt bra när den väl var ihop satt.
Bara att följa manualen samt att ha en hammare för att slå i träpluggarna, så blir det bra.
Det jag tyckte var svårast var att skruva in skruvarna utan att hela skiten försökte bändas i sönder.
Citera
2010-10-25, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.chong
Eller om du är jätteless på att ränna på IKEA så kan du ju förborra,Limma och dra en el två Skruv så håller hyllan garanterat ihop.

Om jag borrar egna hål måste jag ju fortfarande ha skitträplupparna... Men såna kan man alltså få nya? Nu sitter de avbrutna iofs fast i hålen, men kanske går att få ut med lite våld. Snart tejpar jag ihop den.

Hur tänkte du att man skulle skruva? Har iofs inga skruvar, men går hellre förbi järnaffären imorrn än åker runt halva stan för att komma till... brrrr... ikea.

Citat:
Ursprungligen postat av SmiLLie
Sitter träplupparna fast så du inte får bort dem eller? Brukar ju gå att dra ut dem oftast på ett eller annat sätt...

Ja, dom sitter som berget. Finns det några hemliga knep? Börjar fan bli desperat. Gråter snart. Det här skulle ju bli min hemmapysselkväll. I egenskap av tjej klarar jag naturligtvis inte av motgångar utan har nu bestämt mig för att lämna hemmet i det skick det befinner sig och gå o lägga mig. .

Citat:
Ursprungligen postat av FTW_Yes
Du kan åka till IKEA och köpa typ en hel kasse träpluggar för 5kr.
Satt även ihopa en Expedit för 2veckor sen, var ett jäkla helvete, men blev jäkligt bra när den väl var ihop satt.
Bara att följa manualen samt att ha en hammare för att slå i träpluggarna, så blir det bra.
Det jag tyckte var svårast var att skruva in skruvarna utan att hela skiten försökte bändas i sönder.

Men alltså jag vet ju hur man sätter ihop den. Jag har redan satt ihop en skitbra, jag kan sätta ihop en billy med förbundna ögon på fem minuter, det är hyllan det är fel på! Det här har aldrig hänt mig förut...
Senast redigerad av LikadanSomDu 2010-10-25 kl. 22:05.
Citera
2010-10-25, 22:12
Medlem
mr.chongs avatar
Citat:
Om jag borrar egna hål måste jag ju fortfarande ha skitträplupparna... Men såna kan man alltså få nya? Nu sitter de avbrutna iofs fast i hålen, men kanske går att få ut med lite våld. Snart tejpar jag ihop den.

Hur tänkte du att man skulle skruva? Har iofs inga skruvar, men går hellre förbi järnaffären imorrn än åker runt halva stan för att komma till... brrrr... ikea.

Tänkte mest att du förborrar hål för skruvarna och använder skruv i stället för träplugg då.. den enda anledningen till detta är att hyllan troligtvis liksom 90% av alla ikeamöbler är tillverkade av spånskivor som spricker och blir ful om du drar skruven direkt i en oborrad spånskiva..

jo jag har fått ut nya utav IKEA själv.. både träplugg och skruv. så det funkar.
Citera
2010-10-25, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.chong
Tänkte mest att du förborrar hål för skruvarna och använder skruv i stället för träplugg då.. den enda anledningen till detta är att hyllan troligtvis liksom 90% av alla ikeamöbler är tillverkade av spånskivor som spricker och blir ful om du drar skruven direkt i en oborrad spånskiva..

jo jag har fått ut nya utav IKEA själv.. både träplugg och skruv. så det funkar.

Jo, det förstod jag, men då måste jag ju ha skruvar utan huvud eller vad man ska säga, eftersom det inte finns någonstans man kan skruva ifrån, då slutet av hålen är inuti skivan. Ja, du vet ju hur ikea-möbler ser ut. Nu har jag provat med att använda deras egna usla jävla blyertspennor som träplugg. Ingen framgång. Ska se om man kan få nåt vettigt gjort med fästena som följer med, för att fästa dom i väggen. Blir fult men nu handlar det inte längre om en möbel, det är jag mot dom liksom. Önska mig lycka till.
Citera
2010-10-25, 23:03
Medlem
Snurrens avatar
Jag gillar arbetsfördelningen här hemma Jag ligger i sängen med datorn och PLANERAR och INREDER, så skriver jag prydliga listor om i vilka fack och gångar på ikea som grejerna finns, sedan får maken sätta ihop dom... Jag kanske borde hylla honom lite extra (hylla blev ju vitsigt!) för att han satte ihop en hel vägg med Liatorp, inklusive glasdörrar nyligen.
Citera
2010-10-25, 23:08
Moderator
rotadents avatar
Bostad --► Inredning

//Mod
Citera
2010-10-25, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snurren
Jag gillar arbetsfördelningen här hemma Jag ligger i sängen med datorn och PLANERAR och INREDER, så skriver jag prydliga listor om i vilka fack och gångar på ikea som grejerna finns, sedan får maken sätta ihop dom... Jag kanske borde hylla honom lite extra (hylla blev ju vitsigt!) för att han satte ihop en hel vägg med Liatorp, inklusive glasdörrar nyligen.

Jag gillar arbetsfördelningen jag har i mitt singelhushåll. Jag sitter framför datorn, planerar och inreder, skriver prydliga listor, åker till ikea, handlar, sätter ihop möblerna. Det gjorde jag iofs när jag var sambo också... Lovar, jag skulle kunna sätta en Liatorpvägg med förbunda ögon och bakbundna händer, återigen är det inte någon brist på händighet (eller avsaknad av en man i huset) som utgör problemet. Problemet är Expedit. Inte ens fakking arge snickarn hade rått på Expedit. Han hade byggt en hylla själv av mossa och en rulle toapapper.
Citera
2010-10-25, 23:22
Medlem
Okej, vi har hört att du är duktig nu du kan sluta! Vi vet att du är bra.... är du så jävla stolt för att du kan sätta ihop en bokhylla från Ikea att du måste skriva det i varenda inlägg du gör?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in