2004-06-26, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raoul
Mycket märkligt det där med att fixa punktering på 200 fordon?
Det är mycket skit som dras fram nu, inte bara förra flickvännens morsa; nu har det slaktats jyckar i trapphuset också...

Är han dömd för det? Isf kan det lika gärna vara grannarna som hittar på en story för tidningarna.

Citat:
Ursprungligen postat av Raoul
Hur många kufar som skulle kunna matcha gärningsmannen finns egentligen i trakten kring en liten håla som Hörby? Tanken svindlar om det är som så att de är så många att det inte går att nagla fast dem direkt. Hur många finns det då inte i denna lite större kommun där jag själv framlider mina dagar? Att den nu häktade 53-åringen inte förekommit i utredningen förrän de senaste två åren låter ju också väldans märkligt.

Dom hade väl inte så mycket att gå på. Det märkliga är att han inte passar in i gärningsmanna profilen, han är inte dömd för nått våldsbrott eller verkar ha haft en trasslig uppväxt. Helen mordet vara av sadosexuell art som tydde på en serievåldtäktsmans beteende.
Citera
2004-06-26, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vikke
Han kan lämna den utanför Ica (eller vad som helst) okopplad, säga åt hunden att sitta, och sen gå in och handla i 30 minuter. Hunden rör sig inte ur fläcken....

Hunden har väl fått ordentligt med stryk så den lärde sig.
Citera
2004-06-26, 15:53
Medlem
Hundföraren

"Kling o Klang" har anlitat denna *bortediterad av moderator pga pul*och hans hund vid eftersök av försvunna människor i skogarna...
Citera
2004-06-26, 19:56
Bannlyst
Citat:
Jag bor i Vimmerby.
Iaf, jag är en smula förvånad över att det är han, har pratat med honom ett par gånger om hans otroligt lydiga hund. Visserligen en väldigt hatisk människa, men mördare? Tydligen.....

Han har varit väääääldigt hatad i ett år här nu, sedan han fixade punkteringar på drygt 200 bilar och motorcyklar...

Det finns en enstörig gubbe som har en lydig hund i grannskapet där jag har mitt jobb. Borde man vara orolig för en sån?
Citera
2004-06-26, 20:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av astrid
"Kling o Klang" har anlitat denna*bortediterad av moderator pga pul*och hans hund vid eftersök av försvunna människor i skogarna...

CHeezus!!
Mysko sammanträffande...?

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

Hoppas den sjuke f*n aldrig får träffa sitt barn...
Citera
2004-06-26, 21:18
Medlem
M2ks avatar
I AB refereras att han ('med egna ord') deltagit i en dokumentär av Tom Alandh, som tagit upp problem med en vårdnadstvist ('får aldrig träffa min 13-årige son').

Ledtråd... ?
Citera
2004-06-27, 22:49
Medlem
Ghilliemans avatar
Citat:
Asmodeus: I stort sett allt, förutom sin hund.

Angående hunden så är det helt otroligt hur lydig den är.
Han kan lämna den utanför Ica (eller vad som helst) okopplad, säga åt hunden att sitta, och sen gå in och handla i 30 minuter. Hunden rör sig inte ur fläcken....

Herre j*vlar! Räcker med att läsa följande artikel (http://aftonbladet.se/vss/nyheter/st...497175,00.html) Så märker man att den där vidriga individen inte har ett enda får kvar i hagen... Kan man slakta en oskyldig hund så kan man lika gärna mörda ett barn... Så Vikke: Han hade säkert jättelydiga hundar som du säger, men det är inte svårt att få en hund att lyda om man behandlar den så dåligt som han uppenbarligen behandlat sina hundar...
Och vad kommer det här resultera i? Jo, visst får Helenes föräldrar lite ro med vetskapen om vem som mördade deras dotter, men kommer de vara nöjda när det svenska rättssystemet dömer honom till RPV eller kanske livstid så han är ute efter 10 år? Häng ut idioten i media, och den dagen den personen sätter sin fot utanför murarna så ska f*n hela landet veta vem han är och vad han gjort. Då blir nog inte lyckan över friheten så långvarig för honom... Jag ställer mig gladeligen och väntar på honom den dagen med hela arsenalen i högsta beredskap.
Citera
2004-06-27, 23:00
Medlem
Kan detta vara något ?

*edit*
Citera
2004-06-27, 23:00
Medlem
Mazeppas avatar
Ingen som har varit inne på nån utländsk tidning/nyhets-sajt och tittat. De brukar vara snabba på och hänga ut brottslingar. Specielt VG (verdens gang).
Har själv sökt på VG utan resultat....

Nej för h-e. Den Ulf bor i Broby (skåne) . Flera mil från Vimmerby. Men det var rätt likt Eddie Meduza
Citera
2004-06-27, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flaxy
XXX

"De sista 16 åren har jag varit Brobybo. Uffe och jag har vartit sambo i snart 17 år."

Så står det i texten, jag må ha fattat det fel men lät iaf som att han bara hade sig själv sedan en lång tid.
Citera
2004-06-27, 23:17
Medlem
Viktorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mazeppa
Ingen som har varit inne på nån utländsk tidning/nyhets-sajt och tittat. De brukar vara snabba på och hänga ut brottslingar. Specielt VG (verdens gang).
Har själv sökt på VG utan resultat....

Helénmordet har varit ointressant för utländsk media, vad jag har sett. Knutby däremot. Där har medier i utlandet snabbt publicerat personuppgifter.
Citera
2004-06-27, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viktoria
Helénmordet har varit ointressant för utländsk media, vad jag har sett. Knutby däremot. Där har medier i utlandet snabbt publicerat personuppgifter.

I knutby så finns det ju en Norsk koppling det är väl därför dom hängt med så mkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in