Flashback bygger pepparkakshus!
2020-11-17, 16:34
Medlem
Wotans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Mycket möjligt men Landin var/är granne till Olssons sommarstuga.

Ja, precis. Men det stod i artikeln du länkade till att de hade köpt Olssons stuga senare för att ha som gäststuga till barn och barnbarn. Så när UO åkte fast 2004 ägde de både sin egen gamla grannstuga och hans gamla stuga där morden skedde.
Citera
2020-11-17, 18:55
Medlem
Sett de två än så länge släppta avsnitten av Jakten på en Mördare.

Är delvis uppvuxen i Hörby mellan 92-14 och byn hade verkligen under denna tid ett stort öppet sår fram tills mördaren togs i början av 2000-talet. Inte nog med Helén så skedde ju även en hemsk skjutning av pojken Emil, 6 år, bara 50m bort från mina släktingars hus 1993. Fallet är fortfarande ouppklarat.

2005 dök ett kvinnolik upp i Hörbyån, mitt inne i byn. Även det typ 50m bort från både där Helén försvann och Emil skjöts. Jag googlade kort och hittade följande artikel:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/7l3588/har-hittades-eva-38-dod

Kan inte se att fallet om Eva fått någon lösning.

Hörby kändes/känns onekligen som en alltigenom hemsk plats. Under min uppväxt fick vi aldrig gå ut ensamma och jag kände mig ofta illa till mods överallt i byn. Ofta var det folk som var uttråkade och därför hittade på idiotiska upptåg kändes det som. Jag tog mig därifrån så snabbt jag kunde efter att jag gått ut skolan där.

Bilderna av det fiktiva "Lågpris"-butiken i serien och lågprispåsarna man använde i serien gav mig kalla kårar. Det SER ut som Hörby, men är inte Hörby. Fantastisk fin research man har gjort för att få till rätt känsla för platserna i serien. Håller dock med att det är rätt träiga skådespelarinsatser utanför förhörsscenerna.

Såg att alla uppladdade domar och (delar av) FUP försvunnit pga döda länkar. Är det någon som har kvar och kan tänka sig att ladda upp på nytt?
Citera
2020-11-18, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Ulf Olsson hade en blogg där man kunde ställa frågor till honom. Jag var inne och kikade på den när det begavs, men nu undrar jag om den finns sparad så man kan komma åt den någonstans?

Jag såg den också. Den är borta sen länge. Kanske har nån sparat ner den, jag gjorde det tyvärr inte. Han satt och skrev att han är oskyldig och det det bara var typ 99 procents chans att det är hans dna så det lämnade ju nån procents utrymme att det inte var han osv. Och kallade det rättsövergrepp och sånt. Han satt och svarade inlägg i gästboken, från som jag minns både kvinnor och barn. Det var skitäckligt. Hunden, golden retriever, hette Atlas och fanns på bild, även skrivet nåt om den har jag för mig.
Citera
2020-11-18, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MVW
Jag såg den också. Den är borta sen länge. Kanske har nån sparat ner den, jag gjorde det tyvärr inte. Han satt och skrev att han är oskyldig och det det bara var typ 99 procents chans att det är hans dna så det lämnade ju nån procents utrymme att det inte var han osv. Och kallade det rättsövergrepp och sånt. Han satt och svarade inlägg i gästboken, från som jag minns både kvinnor och barn. Det var skitäckligt. Hunden, golden retriever, hette Atlas och fanns på bild, även skrivet nåt om den har jag för mig.

Det borde vara otillåtet för någon dömd för den typen av brott att blogga från institution.
Citera
2020-11-18, 20:27
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeorgeForeman1980
Det borde vara otillåtet för någon dömd för den typen av brott att blogga från institution.

Visst borde det, men vi lever i Sverige.
Citera
2020-11-18, 20:27
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MVW

http://ulfolsson.blogspot.com/2010/01/epilog.html?m=1
Citera
2020-11-18, 20:45
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trevligt.konto
http://ulfolsson.blogspot.com/2010/01/epilog.html?m=1

Tack för den. Intressant läsning. även om det är från en galning. Kan du få fram själva konversationen han hade med folk på hans gästbok?
Citera
2020-11-18, 21:39
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Citat:
Tack för den. Intressant läsning. även om det är från en galning. Kan du få fram själva konversationen han hade med folk på hans gästbok?

Har för mig att den finns i typ wayback machine
Citera
2020-11-21, 21:47
Medlem
Citat:

vet jag själv frågade honom om saker i den gästboken, han förnekade allt, han var knepig den killen, ibland undrade jag själv faktiskt om han var skyldig men bevisen talar sitt språk och då är det enda jag kunde komma fram till att killen är så pass väck att han inte vet vad han gjort överhuvudtaget eller förträngt det så att han inte minns det själv.
Citera
2020-11-21, 22:08
Medlem
NoMoreTears77s avatar
https://www.boneo.se/bostad/id-1403019-villa-4rum-hoor-kommun-bokeslund-folke-svens-vag-17-19?utm_source=adfenix&utm_medium=newsfeed&utm_camp aign=HomeBooster&fbclid=PAAaYft64hiWqkcQ-Q3UzPuVn9zQ-qKR2l7bZXvsxf3QVQchzTGzMEvhexV9Q

Ni som vet... Är detta mord platsen?
Citera
2020-11-22, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjalle99
vet jag själv frågade honom om saker i den gästboken, han förnekade allt, han var knepig den killen, ibland undrade jag själv faktiskt om han var skyldig men bevisen talar sitt språk och då är det enda jag kunde komma fram till att killen är så pass väck att han inte vet vad han gjort överhuvudtaget eller förträngt det så att han inte minns det själv.

Satt och ljög. Finns inget som inte tyder på att han var skyldig.
Citera
2020-11-22, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeorgeForeman1980
Satt och ljög. Finns inget som inte tyder på att han var skyldig.

hur förklara du då dna blod mm ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in