Flashback bygger pepparkakshus!
2014-01-23, 20:29
Medlem
BRZMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staffanwestberg
Jag letade efter programmet på nätet men kunde inte hitta det.

Det är det som är problemet! Nån måste hitta skiten!
Citera
2014-02-23, 03:27
Medlem
Diablo1118s avatar
Hej.

Lite intresserade om någon vet vilka andra personer som fanns i Ulfs närhet. Har tittat lite i tråden men den är väldigt rörig och offtopic en hel del. Såg ett namn porrfilmaren? Vad hette han i förnamn? Andra bekanta i hans umgängeskrets är också intressant. Skicka gärna ett PM.
Citera
2014-03-31, 07:08
Medlem
Grandiosos avatar
Familjen berättar om saknaden efter Helén

Citat:
Det är 25 år sedan Helén Nilsson dog. I 15 långa år levde familjen utan att veta vem som berövat Helén livet.

– Jag sa tidigare att händer det och det, så kommer jag aldrig att fixa det. Men man klarar mer än man tror, säger Majvi Nilsson.

Just dagarna 20 till 26 mars är tunga. Heléns försvinnande, och mordet, tränger sig på.

– Jag försöker hålla tragiken från den veckan från mig under resten av året.

– Man har en ryggsäck. Några säger att sorgen tar slut, det gör den aldrig. Men man lär sig leva med den – man är så illa tvungen, säger hon.

http://www.expressen.se/kvallsposten/familjen-berattar-om-saknaden-efter-helen/
Citera
2014-03-31, 07:59
Medlem
Grandiosos avatar
Sanningen om Helén dog med mördaren

Citat:
Att det var Ulf Olsson som var mördaren är bevisat i två instanser, men det finns teorier om att han inte var ensam, att han kan ha haft en medhjälpare.

I samband med utredningen om mordet på Jannica Ekblad finns det vittnesuppgifter om att två personer var inblandade.

Den teorin lyftes även i utredningen om Helénmordet.
Citat:
Skånepolisen Per-Åke Åkesson bekräftar hypotesen.

- När det gäller infångandet av Helén var han absolut själv. Det var hans längtan, hans önskan. Det stämmer bra med vad han har berättat för kompisar om vad han tycker om småflickor.

- Men där kan ha funnits en till, sannolikt densamme som skulle ha varit med vid Jannica. Men det finns inget tekniskt, inget som kan hjälpa oss att gå vidare med det, berättar Per-Åke Åkesson i P3 dokumentär.

http://www.expressen.se/kvallsposten/sanningen-om-helen-dog-med-mordaren/
Citera
2014-05-31, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av måns
Däremot kom det fram en jäkla massa intressanta saker i utredningen!
Ett kusinpar som betett sig "underligt" mot småtjejer greps.
En massa tips om en kille som höll på med porrfilmsinspelningar av mycket suspekt karaktär.
Typ 1000 olika mördare och pedofiler rörde sig av någon anledning i trakterna just då.
En härva av våldtäkter på ett äldreboende eller särskilt boende nystades upp.
Spioner från ett visst öststatsland och deras gömställen hittades i marken och Säpo tog över..

M.m m.m

Har lyssnat på P3 dokumentären och skummat tråden. Mitt i allt avgrundslöst mörker kring denna tragedi så drog jag ändå lätt på smilbanden åt det i fet stil. Sicket jäkla oflyt!!
Citera
2014-06-01, 12:06
Medlem
DenSomSokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rayzur
Har lyssnat på P3 dokumentären och skummat tråden. Mitt i allt avgrundslöst mörker kring denna tragedi så drog jag ändå lätt på smilbanden åt det i fet stil. Sicket jäkla oflyt!!

"Spioner från ett visst öststatsland och deras gömställen hittades i marken och Säpo tog över"
Har lyssnat på dokumentären, men var detta med?. Vad fann man, vapen och annan matriell från landet i öst?
Citera
2015-02-23, 10:37
Medlem
Formsvackas avatar
Nå'n som kan ladda upp domen igen?
Citera
2015-02-28, 07:34
Medlem
a-falangens avatar
Har namnen på de 2 kusinerna som misstänktes dykt upp någonstans?
Citera
2015-03-06, 12:35
Medlem
Ulf Olsson hävdade ju att någon skulle suttit dit honom och planterat bevis osv.
Men att "frejma" någon gör man ju för att någon ska åka dit, inte för att någon "möjligen" ska åka dit. Därför tror jag att någon skulle försökt sätta dit honom enbart är trams. Någon annan som tänker som jag?
Citera
2015-03-19, 14:27
Medlem
P55s avatar
Helens mamma var idag hos Helene Persson för ett långt samtal.
Radio Kristianstad sr.se

Väl värt att lyssna på och det är ju snart 26 år sen det ofattbara hände.
Citera
2015-03-19, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slampen
Ulf Olsson hävdade ju att någon skulle suttit dit honom och planterat bevis osv.
Men att "frejma" någon gör man ju för att någon ska åka dit, inte för att någon "möjligen" ska åka dit. Därför tror jag att någon skulle försökt sätta dit honom enbart är trams. Någon annan som tänker som jag?

Jag läste ju från hans blogg och man insåg snart att det var en mycket sjuk människa. Bl a genom att flera uppgifter han förde fram gick att vederlägga rätt enkelt.
Citera
2015-03-22, 11:07
Medlem
Quoters avatar
En trailer till 2005-dokumentären 'Dokument inifrån:Mördaren från Hörby' finns här: avi / filedropper

Hela kan laddas upp om någon nu gärna vill det.

Dokun beskrivs:
Citat:
Tusentals personer figurerade i polisutredningen efter mordet på 10-åriga Helén Nilsson. Men aldrig mördaren Ulf Olsson. Fruar, grannar och arbetskamrater visste att han var farlig och våldsam, men valde att inget säga. Med unika bilder och intervjuer tränger journalisten Per Lärka igenom tystnaden och berättar historien om ett av Sveriges mest uppmärksammade brott - och mannen som begick det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in