Sedan blev jag också mycket trakasserad, förnedrad och hotad av vårdpersonalen vid rättspsyk i Västervik. De som var flitigast på detta var läkarna (som helst kallar sig doktorer) Svante Bäck och Tomas Svensson, och av sjukskötarna Rita Thörngren, Roger Andersson och Fredrik Seger samt av skötarna Christer Wetterström, Tomas Alvin, Peter Karlsson och Carina Pettersson, så jag helt enkelt vågade inte säga mer. De hotade mig ofta och skulle tvinga fram ett erkännande. Hjälpte en gång en annan personal med ett dataproblem men fick höra efteråt att jag var ”en jävla narcissist” och att jag var ”så jävla duktig” för att jag har datakörkort. Jag har otaliga buggade inspelningar under hela min tid i Västervik på dessa övergrepp, samt mycket annat. Med hjälp av läkarna Svante Bäck och Tomas Svensson, också i Västervik, så fortsatte media att måla upp en sådan förvrängd bild av mig så att det framstod som att jag skulle vara en paranoid dåre och inte bli trodd om jag kom med de uppgifterna då. Media har ju gjort allt för att jag ska framstå som skyldig utan att ta reda på fakta. Jag har anmält detta ett otal gånger till PO och PON, men PO och PON tycker att det finns ett allmänintresse om att få läsa skit om mig.
Har även anmält att det som stod skrivit i min journal stod även skrivit i Kvällsposten dagen efter. Men detta tycktes även ligga i allmänhetens intresse att få veta allt som står i min sekretessbelagda journal så det blev heller ingen åtgärd. Sen kan man bara undra hur Kvällsposten kunde få del av min journal och om ingen sekretess råder inom sjukvården i Kalmar läns landsting överhuvudtaget. Kvällsposten måste ha fått uppgifterna samma dag som de skrevs in i journalen för det stod ju tryckt i tidningen dagen efter. Media har för övrigt skrivit så många lögner och antaganden att det till sist blivit sanning och det finns de som påstår att media inte påverkar allmänhet och domslut.
Så har även läkare och psykologer sagt bland annat till myndigheter att Ulf Olsson inte är något att bry sig om för han kommer snart att erkänna, då är det ju klart att ingen lyssnar på mig så att någon upprättelse eller resning i HD tror jag inte på. Så nu ska de med alla medel få mig att erkänna brott jag inte gjort. Ett sätt är att ”isolera” mig från mina anhöriga genom att flytta mig så långt bort som möjligt, samt strunta i alla skriftliga och muntliga löften om en ny objektiv RPU undersökning för de har väl något att dölja.
http://ulfolsson.bloggsida.se/1/vardens-syfte I min vilda fantasi trodde jag att det skulle bli bättre när jag blev flyttad till Sundsvall, men så blev det inte. Det är ju samma ”gäng” som ”vårdar” (förvarar) mig och med samma inriktning och de har bestämt att jag är den skyldig. Jag har ju fått detta förslag tre gånger under min tid inom psykvården – ”Vi vet inte vad vi ska göra med dig så det bästa för oss alla vore om du tog livet av dig”.
Eftersom jag inte vill bli lika manipulerad som Thomas Quick blev av ”minnesforskaren” Sven-Åke Christiansson, så påstår Christiansson och läkarna Kjell Långbergs och Göran Fransson att jag har en oerhörd stor återfallsrisk till brott. Detta påstående läggs fram vid alla förhandlingar. Det beklagliga är också att de sakkunniga vid länsrätt- och kammarrättsförhandlingarna verkar ju bara vara jasägare. I mitt fall föreslår även sakkunnig att jag ska tvångsmedicineras precis som det gjorts med Thomas Quick. De frågar även om man vill ha ett ombud vid läns- eller kammarrätts förhandlingar, men man får inte välja ombud själv utan det ska vara en advokat som är utsedd av läns- eller kammarrätten. Precis som det var vid tingsrätten och förekommer i vissa diktaturstater.
Sven-Åke Christiansson ville ju även ha mig som sitt ”objekt” i Västervik där jag skulle vara ”gödkalven” till hans nystartade bolag han har tillsammans med sin svåger. Jag finns med i hans broschyr.
http://ulfolsson.bloggsida.se/1/falsk-marknadsforing Christiansson uttalade sig även för media den 6 juli 2005, dagen efter hovrättsdomen, att Ulf Olsson sannolikt hålls inlåst livet ut. Detta utan att han överhuvudtaget hade träffat mig, än mindre talat med mig.
Så det spelar ingen roll hur oskyldig jag än är. Läkarnas och psykologernas inställning är att, är jag dömd då är jag skyldig. De vill inte alls sätta sig in i mitt fall om hur jag blivit dömd och på vilken bristfällig bevisning utan göra som de gjorde med Thomas Quick, manipulera mig och tvinga fram ett erkännande som de vill höra. Men hur ska jag kunna berätta en historia som jag varken har fakta eller underlag för om hur det gått till? Fattar de ingenting? Jag blir också tillsagd om att jag ska få en ny RPU undersökning så måste jag begå ett nytt brott. De vill alltså att jag ska göra brott medan jag sitter här. Någon permission eller andra förmåner får jag aldrig heller så länge jag inte erkänner. Att media påverkade domen och styr min vård har jag blivit varse om och det utnyttjar ju läkare och psykologer för att dölja sin inkompetens och feghet genom att säga – ”men det skulle ju bli ett jävla skrivande om vi gav dig permission”.
Det är ingen myndighet som vill ta tag i mitt ärende. Ingen jurist som vill ställa upp och hjälpa till för bilden av mig har blivit så negativt cementerad. Journalisterna Per Lindelöw och Tobias Barkman kommer också att göra allt för att försämra mina möjligheter till upprättelse med sina skriverier. Det är oerhört tragiskt när media inte håller sig till fakta utan smutskastar för att öka upplagan. Media har bestämt sig och vinklar sina artiklar så att jag ska framstå som skyldig utan tvivel. En saklig journalist borde istället granska varför faktum om DNA-analysen i mitt fall tystades ner. DNA-analysen genomfördes med LCN-tekniken vilket i alla andra länder inte har något enskilt bevisvärde och hur man kan bli dömd med hjälp av DNA-teknik som är lika osäker som blodgruppsanalys.
http://ulfolsson.bloggsida.se/1/fors...l-hart-angrepp