Citat:
Ursprungligen postat av
Quoter
Dokumentären (dokument.inifran.mordaren.fran.horby.2005.swedish. pdtv.xvid-gr0gg.avi - 705,8 MB) är nu uppladdad och länk är skickad till dig (PM). Du var den som visade störst intresse för den (med hästlängder) så du får dela med den till övriga i den mån du känner för - om nu någon annan över huvud taget är intresserad av att kika på vederbörande dokumentär.
Glad påsk!
Tack Quoter! Det var en mycket bra och sevärd dokumentär. Lika fascinerande och upplysande som Tobias Barkmans boke "Jakten på en mördare".
Jag kommer ihåg den där torsdagen dan innan midsommar 2004, jag stod i hallen och skulle iväg och hörde på radion att de hade fått en matchning på DNA-provet. Och jag tänkte "är det verkligen sant, äntligen!". Jag bodde i Hörby-Eslövstrakten under många av dessa åren och alla jag kände som hade barn präglades av detta, rädslan att låta dom gå själv till och från kompisar och tom att ha barnen sovande i barnvagnen ute i trädgården. Den mannen har ärrat en hel generation föräldrar. Fy fan vad jag har hatat honom...och vilken lättnad när han valde att själv försvinna. Som den rättshaverist han var fanns nog aldrig ett erkännande att förvänta sig. Blånekade ända till slutet, skuld och skam. Finns andra liknande fega kräk, Fredrik "jag vill inte spekulera" Svensson ( Marinafallet) och Mars "Ingen aning" Alm (Linda Chenfallet) som oavsett teknisk bevisning bara slingrar sig och diktar helt otroliga alternariva scenarion.