Flashback bygger pepparkakshus!
2015-03-22, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quoter
En trailer till 2005-dokumentären 'Dokument inifrån:Mördaren från Hörby' finns här: avi / filedropper

Hela kan laddas upp om någon nu gärna vill det.

Dokun beskrivs:
Skönt veta om alla de syltryggar som valde att skydda monstret UO.
I det ultimata gökbo där "qvick.såpan" underhöll mången icke.tänkande svenne.
Citera
2015-03-22, 15:38
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
En trailer till 2005-dokumentären 'Dokument inifrån:Mördaren från Hörby' finns här: avi / filedropper

Dokun beskrivs:

Tack på förhand- skulle bli jätteglad om du ville ladda upp hela dokumentären! :-))
Citera
2015-03-26, 18:38
Medlem
Vet inte om detta var postat sen tidigare.

http://cafe.se/dokument-helvetet-i-horby/
Citera
2015-04-03, 12:24
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:

Dokun beskrivs:

Ladda gärna upp dokumentären i sin helhet!
Glad Påsk!
Citera
2015-04-03, 13:20
Medlem
Det fanns en annan person i trakterna norra Skåne som också bland annat var verktygsmakare och som jag i många år funderat på om han var inblandad.
Mannen hette And*rs Börj* Ho*m och blev dömd i slutet av 90-talet för övergrepp mot en pojke i Osby-trakterna. han flyttade sedan till Kull*gården i Eslövstrakten. Han brukade söka sig till bl.a. jehovas-församlingar för att hitta lättpåverkade människor och jag vet att han lurade några till att låta sina barn åka med honom på husvagnssemester...
Han var även verksam inom ett "uniforms"-yrke vilket såklart kan utnyttjas om man vill manipulera barn...
Anledningen att jag skriver detta nu är att jag då bedömde honom kapabel till vad som helst, vilket jag också informerade polisen om under Helen-utredningen.
Citera
2015-04-03, 15:15
Medlem
Quoters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Ladda gärna upp dokumentären i sin helhet!
Glad Påsk!

Dokumentären (dokument.inifran.mordaren.fran.horby.2005.swedish. pdtv.xvid-gr0gg.avi - 705,8 MB) är nu uppladdad och länk är skickad till dig (PM). Du var den som visade störst intresse för den (med hästlängder) så du får dela med den till övriga i den mån du känner för - om nu någon annan över huvud taget är intresserad av att kika på vederbörande dokumentär.

Glad påsk!
Citera
2015-04-11, 19:32
Medlem
Citat:
Dokumentären (dokument.inifran.mordaren.fran.horby.2005.swedish. pdtv.xvid-gr0gg.avi - 705,8 MB) är nu uppladdad och länk är skickad till dig (PM). Du var den som visade störst intresse för den (med hästlängder) så du får dela med den till övriga i den mån du känner för - om nu någon annan över huvud taget är intresserad av att kika på vederbörande dokumentär.

Glad påsk!

Det finns ingen chans att denna fil kan laddas upp på youtube? Är i stort behov utav all information jag kan få till ett skolarbete...
Citera
2015-04-11, 20:57
Medlem
Citat:

Glad påsk!
Vore tacksam om länken kunde komma upp här i tråden? Vi är nog fler som är intresserade av detta material.
Citera
2015-04-12, 01:07
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:

Glad påsk!

Tack Quoter! Det var en mycket bra och sevärd dokumentär. Lika fascinerande och upplysande som Tobias Barkmans boke "Jakten på en mördare".

Jag kommer ihåg den där torsdagen dan innan midsommar 2004, jag stod i hallen och skulle iväg och hörde på radion att de hade fått en matchning på DNA-provet. Och jag tänkte "är det verkligen sant, äntligen!". Jag bodde i Hörby-Eslövstrakten under många av dessa åren och alla jag kände som hade barn präglades av detta, rädslan att låta dom gå själv till och från kompisar och tom att ha barnen sovande i barnvagnen ute i trädgården. Den mannen har ärrat en hel generation föräldrar. Fy fan vad jag har hatat honom...och vilken lättnad när han valde att själv försvinna. Som den rättshaverist han var fanns nog aldrig ett erkännande att förvänta sig. Blånekade ända till slutet, skuld och skam. Finns andra liknande fega kräk, Fredrik "jag vill inte spekulera" Svensson ( Marinafallet) och Mars "Ingen aning" Alm (Linda Chenfallet) som oavsett teknisk bevisning bara slingrar sig och diktar helt otroliga alternariva scenarion.
Citera
2015-04-12, 01:17
Medlem
Quoters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barack.Obola
Vore tacksam om länken kunde komma upp här i tråden? Vi är nog fler som är intresserade av detta material.

Vi får se om påskharen behagar återkomma.

Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Tack Quoter! Det var en mycket bra och sevärd dokumentär. Lika fascinerande och upplysande som Tobias Barkmans boke "Jakten på en mördare".

Jag kommer ihåg den där torsdagen dan innan midsommar 2004, jag stod i hallen och skulle iväg och hörde på radion att de hade fått en matchning på DNA-provet. Och jag tänkte "är det verkligen sant, äntligen!". Jag bodde i Hörby-Eslövstrakten under många av dessa åren och alla jag kände som hade barn präglades av detta, rädslan att låta dom gå själv till och från kompisar och tom att ha barnen sovande i barnvagnen ute i trädgården. Den mannen har ärrat en hel generation föräldrar. Fy fan vad jag har hatat honom...och vilken lättnad när han valde att själv försvinna. Som den rättshaverist han var fanns nog aldrig ett erkännande att förvänta sig. Blånekade ända till slutet, skuld och skam. Finns andra liknande fega kräk, Fredrik "jag vill inte spekulera" Svensson ( Marinafallet) och Mars "Ingen aning" Alm (Linda Chenfallet) som oavsett teknisk bevisning bara slingrar sig och diktar helt otroliga alternariva scenarion.

Mm, jag inbillar mig att Ulf Olsson var en dubbel personlighet. En sjuklig person som mördade ett barn och en kvinna samt en något friskare som inte ville ha något med morden att göra (vissa blogginlägg han skrev var ganska övertygande) och ringde ångerfulla samtal till polisen. Det är min amatöranalys av honom.

Kan inte direkt se någon klockren jämförelse mellan den gode samhällsmedborgaren Freddy Svensson och Mats 'Kidnappningsoffret' Alm. Alla 3 hade sina egna skäl till att döda.
Citera
2015-04-12, 11:40
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Mm, jag inbillar mig att Ulf Olsson var en dubbel personlighet. En sjuklig person som mördade ett barn och en kvinna samt en något friskare som inte ville ha något med morden att göra (vissa blogginlägg han skrev var ganska övertygande) och ringde ångerfulla samtal till polisen. Det är min amatöranalys av honom.

Kan inte direkt se någon klockren jämförelse mellan den gode samhällsmedborgaren Freddy Svensson och Mats 'Kidnappningsoffret' Alm. Alla 3 hade sina egna skäl till att döda.

Nej någon direkt jämrörelse finns nog inte. De är fega kräk som aldrig skulle erkänna. Inte ens om man stått med stöveklacken mot strupen. Skammen handlar inte om skuld, utan bara om att bli bortgjord, påkommen med att ljuga.
Citera
2015-04-28, 11:01
Medlem
Helenmordet tingsrättsdom, någon??

Hej alla flashbackare!

Innan Ulf Olsson tog sitt liv bedrev han en blogg där han erbjöd att skicka tingsrättsdomen mot honom till alla som ville ha de.

Det jag undrar nu om någon därute tog den chansen och fick filen skickad till sig?
Har inga förhoppningar men hade varit underbart om den fanns hos er!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in