Flashback bygger pepparkakshus!
2004-07-04, 12:08
Medlem
Samhains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viktoria
Han finns inte med i någon telefonkatalog nu. Att detta ska vara så svårt att förstå.

Han finns fortfarande kvar på hitta.se
Citera
2004-07-04, 12:10
Medlem
Ampersands avatar
Citat:
Han finns inte med i någon telefonkatalog nu. Att detta ska vara så svårt att förstå.

Nåja, det finns ännu en eller annan katalog på papper kvar. Att han är borta från Eniro på nätet och inte kommer med i nästa tryckta katalog är en annan sak.
Citera
2004-07-04, 12:10
Bannlyst
Citat:

Så du menar att det är ett brott mot PUL att länka till nåt från hitta,se ?
Citera
2004-07-04, 12:11
Medlem
Quarrelboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ampersand
Bra att få en bekräftelse. Det vore olyckligt om någon annan hängdes ut.

Som sagt: matchande namn, pnr och faktumet att personen som då inte hade skyddade personuppgifter har fått det nu, talar tydligt om det inte rör sig om någon annan som hängts ut.
Citera
2004-07-04, 12:12
Medlem
Samhains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bizarre
Så du menar att det är ett brott mot PUL att länka till nåt från hitta,se ?

Nej det är det självklart inte. Den enda som möjligen gör sig skyldig till brott mot PUL är Staffan Ljungdahl som är ansvarig utgivare för hitta.se men det ska till en övernitiskt djävla åklagare för att ens titta på det
Citera
2004-07-04, 12:14
Medlem
Viktorias avatar
Citat:
Nåja, det finns ännu en eller annan katalog på papper kvar. Att han är borta från Eniro på nätet och inte kommer med i nästa tryckta katalog är en annan sak.

Detta handlar om nätet. PUL har inget att göra med papperskataloger. Det hoppas jag att du visste.
Citera
2004-07-04, 12:14
Medlem
Ampersands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrelboy
Som sagt: matchande namn, pnr och faktumet att personen som då inte hade skyddade personuppgifter har fått det nu, talar tydligt om det inte rör sig om någon annan som hängts ut.
Ja, ja, jag är redan övertygad sedan länge.

Någon som vet när 52-åringen fyller 53?

Citat:
Detta handlar om nätet. PUL har inget att göra med papperskataloger. Det hoppas jag att du visste.
Visst. Men du uttalade dig kategoriskt om "någon telefonkatalog". För övrigt har du ett ganska otrevligt och spydigt sätt att uttrycka dig.
Citera
2004-07-04, 12:20
Medlem
Quarrelboys avatar
Citat:

Någon som vet när 52-åringen fyller 53?

Visst. Men du uttalade dig kategoriskt om "någon telefonkatalog". För övrigt har du ett ganska otrevligt och spydigt sätt att uttrycka dig.

Titta på sida 3 i tråden. Där finns en ekvation som kan vara givande att lösa...

I övrigt kan jag bara hålla med i det du skriver.
Citera
2004-07-04, 12:24
Medlem
Viktorias avatar
Citat:

I ett sammanhang gällande nätet ja.

Jag blir less på människors totala ignorans inför PUL. Gillar man inte en lag kan man protestera mot lagen i sig istället för att bryta mot den.
I andra trådar klagas det ofta om att alla inte är lika inför lagen i Sverige. Det handlar då om politiker och invandrare, som användarna upplever behandlas bättre än andra vid brott etc. Men när det gäller denne man verkar inte många bry sig om att eftersträva att vi alla ska behandlas lika...dubbelmoral var ordet.
Citera
2004-07-04, 12:26
Bannlyst
Citat:
I ett sammanhang gällande nätet ja.

Frågar igen, är det ett brott mot PUL att länka någon från hitta.se ?
Citera
2004-07-04, 12:29
Medlem
LadyTieras avatar
det är hitta.se och liknande som får stå för detta, flashback direktlänkar inte ens till informationen.

Jag bedömemr detta som inget brott mot pul och kommer att låta länkarna stå kvar, men inlägg där namn eller telefonnumemr skrivs ut kommer att raderas i sin helhet.
Citera
2004-07-04, 12:32
Medlem
Ampersands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrelboy
Titta på sida 3 i tråden. Där finns en ekvation som kan vara givande att lösa...

I övrigt kan jag bara hålla med i det du skriver.

Tack! Hade missat det intressanta "räkneproblemet".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in