2004-11-28, 20:12
Medlem
Soterns avatar
Man kan

aldrig vara riktigt säker. Ulf Olsson umgick mycket med den så kallade "porrfilmaren" och jag är inte så säker på att det inte skulle kunna vara fler inblandade. Nu är "porrfilmaren" avliden sedan flera år så vi får nog aldrig reda på sanningen.
Citera
2004-11-28, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghandi
tro gör man i kyrkan.

Fanns väl andra hårstrå än hans oxå på tejpen, vem tillhör dom o vem av dom som hårstråen tillhörde som gjorde vad vet ingen. alltså.....

Det fanns hundhår men inga andra människohår än Ulf Olssons mig veterligen.
Citera
2004-11-28, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
aldrig vara riktigt säker. Ulf Olsson umgick mycket med den så kallade "porrfilmaren" och jag är inte så säker på att det inte skulle kunna vara fler inblandade. Nu är "porrfilmaren" avliden sedan flera år så vi får nog aldrig reda på sanningen.

DNA-bevisen mot Olsson är 100% vattentäta. Dessutom är det inte enbart ett enskilt bevis utan flera mycket starka bevis tillsammans, som ställer hans skuld bortom allt rimligt tvivel. Börjar man ifrågasätta det så kan man lika gärna ifrågasätta att Jorden är rund, enligt min mening.
Citera
2004-11-29, 00:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Aurora Centauro
DNA-bevisen mot Olsson är 100% vattentäta. Dessutom är det inte enbart ett enskilt bevis utan flera mycket starka bevis tillsammans, som ställer hans skuld bortom allt rimligt tvivel. Börjar man ifrågasätta det så kan man lika gärna ifrågasätta att Jorden är rund, enligt min mening.
Jag håller med!

Ang din signatur - tycker du verkligen att våldtäktsmän ska ha livstids fängelse?
Citera
2004-11-29, 04:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firefly
Jag håller med!

Ang din signatur - tycker du verkligen att våldtäktsmän ska ha livstids fängelse?

Jag kan tänka mig att en våldtäktare (som ej mördat) kan eventuellt släppas ut efter säg 20 - 25 år. Men då ska han ha gått med på kastrering först. Sen ska brottsoffret/anhöriga ha ett ord med i laget också, så som man gör i USA.
Tack för ordet.
Citera
2004-11-29, 10:01
Medlem
Sgt Eliass avatar
Citat:
Jag kan tänka mig att en våldtäktare (som ej mördat) kan eventuellt släppas ut efter säg 20 - 25 år. Men då ska han ha gått med på kastrering först.

Får man förmoda att du vill skärpa till straffskalan för exempelvis mord, dråp, grov mordbrand och grov misshandel i motsvarande mån... Eller tycker du att en "lindrig" våldtäkt alltid skall bestraffas hårdare än en synnerligen grov misshandel?
Citera
2004-11-29, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt Elias
Får man förmoda att du vill skärpa till straffskalan för exempelvis mord, dråp, grov mordbrand och grov misshandel i motsvarande mån... Eller tycker du att en "lindrig" våldtäkt alltid skall bestraffas hårdare än en synnerligen grov misshandel?

Självklart vill jag skärpa skalorna för alla våldsbrott, inte enbart våldtäkt.
Men våldtäkt skall alltid straffas minst lika hårt som en misshandel.
Tack för ordet.
Citera
2004-11-29, 16:07
Medlem
Soterns avatar
VarUlf ensam?

Citat:
"Börjar man ifrågasätta det så kan man lika gärna ifrågasätta att Jorden är rund, enligt min mening."

Nej, jag ifrågasätter absolut inte Ulf Olssons skuld; han är helt klart skyldig. Men frågan kvarstår dock: Var han ensam om dådet/dåden?
Citera
2004-11-29, 23:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Nej, jag ifrågasätter absolut inte Ulf Olssons skuld; han är helt klart skyldig. Men frågan kvarstår dock: Var han ensam om dådet/dåden?

Det skriker "Ensam gärningsman" om det här. Och det kommer jag tro ända tills dess att kriminalteknikerna ev hittar någon annans DNA...
Citera
2004-12-01, 13:52
Medlem
Linkolns avatar
Läste igår att Uffe Pervers hade haft någon manlig älskare också. Kanske ska man kolla upp försvunna pojkar också. Kanske även bland Quicks "offer".
Citera
2004-12-01, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linkoln
Läste igår att Uffe Pervers hade haft någon manlig älskare också. Kanske ska man kolla upp försvunna pojkar också. Kanske även bland Quicks "offer".

Varför blir man inte förvånad över att fanskapet är homosexuellt...
Citera
2004-12-01, 18:21
Medlem
Linkolns avatar
Citat:
Varför blir man inte förvånad över att fanskapet är homosexuellt...

Iofs är väl inte trovärdigheten en 100% men ja, här är den iaf.

http://www.aftonbladet.se/vss/nyhete...568467,00.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in