2004-11-02, 20:38
Medlem
Rorschachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linkoln
http://w1.sydsvenskan.se//Article.jsp?article=10098998

Tydligen har den jävla Ulf dömts som psyksjuk i både lilla och stora psykundersökningen. Det kan resultera i att han slipper fängelse. Det är ju bra för honom för av alla fångar i hela landet är han den som har störst risk att få en kniv i ryggen gissar jag. På ett psykhem har han större chans att klara sig.

Nej. Han ansågs vara psyksjuk i den lilla undersökning, nu skall han genomgå stora undersökning där han ser om han är psyksjuk eller ej. Han är kommer alltså inte dömas till rättspsyk.
Citera
2004-11-03, 17:00
Medlem
Linkolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rorschach
Nej. Han ansågs vara psyksjuk i den lilla undersökning, nu skall han genomgå stora undersökning där han ser om han är psyksjuk eller ej. Han är kommer alltså inte dömas till rättspsyk.

Oki, då var jag ett steg för ivrig hehe.

Vad heter de två undersökningarna? P14 och P18? Eller?

Jag har för mig att någon av P14 eller P18 är en sluten drogfri anstalt? Kan du de bitarna kanske? Vore tacksam för svar.
Citera
2004-11-04, 16:20
Medlem
back flashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linkoln
Oki, då var jag ett steg för ivrig hehe.

Vad heter de två undersökningarna? P14 och P18? Eller?

Jag har för mig att någon av P14 eller P18 är en sluten drogfri anstalt? Kan du de bitarna kanske? Vore tacksam för svar.

Rättspsykiatrisk undersökning, RPU, är en mer omfattande undersökning än en så kallad paragraf 7-undersökning. En paragraf 7-undersökning får dessutom genomföras även om skuldfrågan inte är klarlagd.
Beslutet att genomföra en rättspsykiatrisk undersökning tas av rätten där den misstänkte står åtalad.
Undersökningen genomförs på en vårdinrättning eller vid en särskild undersökningsenhet. Den misstänkte brottslingen samtalar med bland annat rättspsykiater, socionomer och psykologer. Dessa gör bedömningar av den misstänkte utifrån sitt kunskapsområde.
Efter undersökningen skrivs ett utlåtande till rätten om personen begått brottet under påverkan av allvarlig psykisk störning, om personen led av störningen vid undersökningstillfället och om personen behöver rättspsykiatrisk vård.

p18 är en avdelning på anstalt för självvalt isolerade intagna.
/
back flash
Citera
2004-11-04, 21:54
Medlem
Linkolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av back flash
Rättspsykiatrisk undersökning, RPU, är en mer omfattande undersökning än en så kallad paragraf 7-undersökning. En paragraf 7-undersökning får dessutom genomföras även om skuldfrågan inte är klarlagd.
Beslutet att genomföra en rättspsykiatrisk undersökning tas av rätten där den misstänkte står åtalad.
Undersökningen genomförs på en vårdinrättning eller vid en särskild undersökningsenhet. Den misstänkte brottslingen samtalar med bland annat rättspsykiater, socionomer och psykologer. Dessa gör bedömningar av den misstänkte utifrån sitt kunskapsområde.
Efter undersökningen skrivs ett utlåtande till rätten om personen begått brottet under påverkan av allvarlig psykisk störning, om personen led av störningen vid undersökningstillfället och om personen behöver rättspsykiatrisk vård.

p18 är en avdelning på anstalt för självvalt isolerade intagna.
/
back flash

Tack för ett suveränt svar. Jag tackar och bugar.
Citera
2004-11-05, 04:25
Medlem
AegWyrs avatar
Raderat av säkerhetspolitiska skäl.
Citera
2004-11-27, 17:49
Medlem
Linkolns avatar
Ja då var rättegången igång igen. Är det någon som ens tvivlar på att han blir dömd för morden? Frågan är väl snarare om han får fängelse.
Citera
2004-11-27, 19:10
Bannlyst
Fy fan vilket svin! hur kan man göra så mot en liten flicka ?
När detaljerna blev kända om vad han gjort flickstackarn bla svultit henne ,innan han dödade henne,,ja man saknar ord..

En sak är säkert han kommer inte att bli långlivad på kumla eller Hall ,eller var dem nu sätter kräket,säker på att även grova förbrytare tycker att detta är lite väl magstarkt att stå ut med från en medfånge.

Bästa alternativet hade varit att sätta honom i en cell i Kumlabunkern och sedan Svetsa igen dörren helt ,mat genom en matlucka.
Citera
2004-11-27, 19:16
Medlem
Bingolikets avatar
Hade kräket lite stake så borde han ta livet av sig.Om 6 v fyller aset år.Någon som vill sjunga ja må han leva?
Citera
2004-11-27, 20:58
Medlem
Tom Alandh - Snyftdokumentär om "stackars" Ulf

Är det ingen som snubblat över Tom Alands snyftare "Kronofogden kommer - Vems är skulden?" med odjuret Ulf Olsson som huvudrollsinnehavare ?
Den har visats på SVT 1993 och 1994 och även senare. Men nu är den självklart censurerad, i sann daltaranda (svt måste ju skydda torterande barnamördare )

Vore intressant att titta på....
Citera
2004-11-27, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nisse
Fy fan vilket svin! hur kan man göra så mot en liten flicka ?
När detaljerna blev kända om vad han gjort flickstackarn bla svultit henne ,innan han dödade henne,,ja man saknar ord..

En sak är säkert han kommer inte att bli långlivad på kumla eller Hall ,eller var dem nu sätter kräket,säker på att även grova förbrytare tycker att detta är lite väl magstarkt att stå ut med från en medfånge.

Bästa alternativet hade varit att sätta honom i en cell i Kumlabunkern och sedan Svetsa igen dörren helt ,mat genom en matlucka.

Ja, men jag tycker man kan skippa matluckan.
Kan iofs sträcka mig till att servera de andra dräggens avföring som måltider för Ulf.
Citera
2004-11-28, 01:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Aurora Centauro
Eftersom jag befarar att det "humana" (humant mot brottslingarna ej mot brottsoffren) svenska orättsväsendet kommer att fortsätta sitt dalt med Ulf O. så hoppas jag att den djävla hunden hänger sig.
Men egentligen borde han torteras så som han torterade stackars 10-åriga Helen, fyfan djävla sviiiiin !!!!!!!!!!!!

Vad har den stackars hunden gjort för nåt ont?

Allvarligt talat. Det känns rätt bra att detta hemska fall äntligen kan få sitt avslut.
Tack o lov för DNA-bevis och kriminaltekniker! Att det ens fanns kvar blod i stugan efter nästan 20 år, och utbytt golv, är ren tur! (Det var väl bakom en tröskel om jag inte minns fel)

Det där som U.O. snackar om med andra gärningsmän tror jag inte ett dugg på.
Citera
2004-11-28, 15:02
Medlem
Ghandis avatar
tro gör man i kyrkan.

Fanns väl andra hårstrå än hans oxå på tejpen, vem tillhör dom o vem av dom som hårstråen tillhörde som gjorde vad vet ingen. alltså.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in