Flashback bygger pepparkakshus!
2004-06-30, 03:41
Medlem
StorMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viktoria
När kommer bilderna på hans barn!??

Seriöst.
Vilka gamar ni är. Det är sorgligt.

Gamar?
Tycker nog att u*l o***** är ett mycket värre odjur i så fall. Och hur fick du in barnbilder idet hela?
Citera
2004-06-30, 03:48
Medlem
Viktorias avatar
Han har en son. Jag tycker det är fel att hänga ut den misstänkte barnamördaren innan han ens är dömd, med hänsyn av sonen. När man läser denna tråd så inser man att vissa gör allt för att ta fram info, skvaller och foton, så det skulle inte förvåna mig om bild på hans barn snart kom på tal av någon.
Citera
2004-06-30, 06:16
Medlem
johanbtks avatar
Skönt att pedofiljäveln äntligen är fast och hoppas att han får många nya "vänner" i fängelset.
Citera
2004-06-30, 08:36
Medlem
lillkorvens avatar
Viktoria: Han har en son. Jag tycker det är fel att hänga ut den misstänkte barnamördaren innan han ens är dömd, med hänsyn av sonen.

Visst! Men nu är det så att han troligen är mördaren, är bunden till det sexuella övergreppet men blir troligtvis inte ens dömd för det. Jag tycker det finns all anledning att hänga ut gubben!
Citera
2004-06-30, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viktoria
Han har en son. Jag tycker det är fel att hänga ut den misstänkte barnamördaren innan han ens är dömd, med hänsyn av sonen. När man läser denna tråd så inser man att vissa gör allt för att ta fram info, skvaller och foton, så det skulle inte förvåna mig om bild på hans barn snart kom på tal av någon.

Jag sitter här och funderar allvarligt på hur vissa moralpersoner är funtade. Här har vi en, av nicket att döma, en kvinna som sitter och försvarar en människa som vi alla VET har våldtagit, våldfört och slutligen slagit ihjäl ett tioårigt barn. VI vet det för att även det andra DNA-provet visade sig att stämma, tyvärr kommer det ju inte räcka för att få honom dömd, vilken även åklagare och advokater har börjat oroa sig för nu. Viktoria tycker dock att vi bör skydda honom. Känns väldigt blåögt och naivt

"Men det är ju trots allt synd om honom" (med stora rådjursögon och hulkande underläpp)
Citera
2004-06-30, 10:23
Bannlyst
Läste att svinet kan gå fri.Det går endast att fälla honom för sexuella övergrepp och där är preskriberingstiden 15 år.
Citera
2004-06-30, 10:26
Medlem
Mazeppas avatar
http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=1804&a=226652

läs detta!!
Det är inte klokt!!
Citera
2004-06-30, 10:30
Bannlyst
Jag tycker inte alls att karln verkar osympatisk, tvärtom. Det verkar vara en mysig farbror detta som ni andra härinne borde lära er något av. Jag själv känner igen mig i mycket av hur han beskrivs.
Citera
2004-06-30, 10:43
Medlem
Ghandis avatar
ska bli intressant att se om dom kan försöka ta honom för något annat än det med största sannolikhet redan preskriberade brotten.

Rättvisan ska ha sin gång. Althin har alla möjligheter att göra ett bra jobb för sin klient.
Citera
2004-06-30, 11:13
Medlem
back flashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sabotaghe
som vi alla VET har våldtagit, våldfört och slutligen slagit ihjäl ett tioårigt barn. VI vet det för att även det andra DNA-provet visade sig att stämma, )

Och hur VET du det? Man kan tycka vad man vill om att hänga ut personer innan de är dömda, men att påstå att man VET att någon är skyldig är väl att gå lite långt? Visst, han är absolut bunden till platsen och med absolut största sannolikhet till att ha förgripit sig sexuellt på Helén. Men att påstå att man VET att han bragt henne om livet är att gå för långt.
Det kan ju vara så att han haft en medgärningsman. 52-åringen kanske, observera kanske, inte slog ihjäl Helén.
Jag kan förstå de som tycker att pedofiler ska hängas ut, men att hänga ut någon, som inte är dömd, med motiveringen att man VET att han mördat någon är att dra det för långt.
Ok?
Citera
2004-06-30, 11:29
Medlem
Ampersands avatar
Är det ingen som vet vem 52-åringens porrpolare var? Hur många sådana typer kan ha funnits på en så här liten ort?

Citat:
Ursprungligen postat av Expressen
# Mannen har spelat in och medverkat i porrfilmer.
# Porrfilmaren bodde i närheten av den plats i byn Bröd utanför Tollarp där Heléns kropp hittades.
# Porrfilmaren fotograferades av en slump av tidningen Kvällsposten när han 1989 följde polisens arbete på fyndplatsen.
# Bilden publicerades i Kvällsposten och en läsare reagerade:
- När jag såg bilden i Kvällsposten ringde jag direkt till polisen, berättar läsaren nu.
Citat:
Ett problem för polisen är att porrfilmaren avled för sex år sedan.
http://www.expressen.se/index.jsp?a=152288
http://www.expressen.se/index.jsp?a=152878

Han hade även varit med på bilder i en porrtidning. (Förvånande att Expressen inte kallar honom "porrstjärna".)
Citera
2004-06-30, 16:37
Medlem
Quarrelboys avatar
Med tanke på DNA:s bevisvärde så tycker jag det står bortom rimligt tvivel att den här omtalade inte är oskyldig. Och visst, Viktoria, må så vara att vi inte vet vem som gjorde vad ännu men nåt är allvarligt fel när mannens sperma påträffats på Heléns kropp.

Jag en körkortsbild som kan vara av intresse men jag tänker inte vara den som publicerar den på webben (och därmed sannolikt bryter mot PUL). Jag kan däremot PM:a bilden till de som önskar slippa sitta i vägverkets telefonkö och sedan invänta snigelposten.

Därmed kan de som vill "gama" få göra det och de som inte vill slipper.

End of story (för min del iaf).

EDIT: En vänlig själ har nu lagt upp bilden här:
http://groups.msn.com/vimmerbymannen/shoebox.msnw
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in