Citat:
Ursprungligen postat av
justpassinthru
aldrig mått illa av riktigt ketta , helt underbar drog , man mår nästan bättre när det e över , som ett lugn, förstår och hoppas forskningen kommer igång ingen ang denna medicin , helt outstanding mot depp och missbruk till viss del
Har ingen erfarenhet eller läst något om dess effekter för att stoppa missbruk.
Om något tror jag ketamin kan vara lite grann beroendeframkallande pga dess frånvarande av bakrus & effekter.
Dock rätt dyr drog att finansiera ett missbruk med. Men om det kan ta av en från något värre missbruk är väl detta fantastiskt, finns ju värre saker att vara beroende av än ketamin
Håller med, ketamin ger ingent riktigt bakrus på det sättet utan man är good to go efter ett rus, redan samma dag om om man börjat tidigt. Kanske lite balanssvårigheter osv men annars lugnt.
Ser fram emot forskningen kring ketamin mot depression, verkar väldgit effektivt och även om jag lider av depression och ångest tar jag det bara i rekreationssyfte. Mot depression är det ju mycket lägre doser som gäller.
Däremot, något jag kan uppleva ibland är ett slags "jaha, nu är vi tillbaka till verkligheten"-känsla och goa tankar & idéer man kan ha haft under trippen känns lite tomma. Detta har väl troligtvis med den korta halveringstiden att göra att man så snabbt blir kastad till verkligheten. Ingen brutal känsla likt en avtändning från stimulanter eller llikannde, men det kan kännas lite... "tomt" och meningslöst. Brukar proppa i mig lite benzo när kvällen är färdig det tar bort den svaga känslan så man kan somna och ta nya tag inför morgondagen
Citat:
Ursprungligen postat av
HejDumbo
Var får man tag på vialer i Sverige? Verkar inte finnas på flugsvamp. Har någon beställt från utlandet? Gick det genom tullen?
Nyfiken på detta också. Återkom gärna i tråden eller via PM till mig om du får någon mer information om detta, Finns ju på DreamMarket exempelvis men beställer hellre inrikes.