Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-10-24, 15:32
  #1
Medlem
Utkasts avatar
Åkte på skabb för ungefär 1,5 månad sedan, jag och min familj smörjde in oss med tenutex i 24h. tvättade allting, la in täcken och diverse saker i frysen.

Har inte tänkt på det först nu på senaste tiden då jag börjat få små blåsor på innerfingrarna och även lätt eksem mellan fingrarna också, kollar jag runt på händerna så kan jag även se småsmå vita streck som jag visste var skabbgångar förra gången jag hade skabb men nu är jag osäker.

Det kliade som in i helvete när jag hade det för 1,5 månader sedan. sömnlösa nätter och sönderkliade armar och mage. Men detta kliar inte alls lika mycket utan det kliar lite då och då då jag kanske inbillar mig eller om jag fått tillbaka det?

Vad tror ni?
Citera
2010-10-24, 15:55
  #2
Medlem
sunderlings avatar
Du kan mycket väl ha vanlig handeksem. Är väldigt vanligt under kallare tider. Jag har det nu men använder en liten salva för 170kr........

Men det är bättre nu Fick små vita blåsor på händerna och röda små blämmor som flagnade lite smått.
Citera
2010-10-24, 16:01
  #3
Medlem
Utkasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sunderling
Du kan mycket väl ha vanlig handeksem. Är väldigt vanligt under kallare tider. Jag har det nu men använder en liten salva för 170kr........

Men det är bättre nu Fick små vita blåsor på händerna och röda små blämmor som flagnade lite smått.


Okej! jag kan mycket väl tänka mig att det är det också eftersom jag har ganska så känslig hy i övrigt. men what about det som kliar och så då? jag tror nog att det kan vara inbillning isåfall, men grejen är att jag har sett små vita gångar typ men det kan ju vara flagnor typ också. skulle kännas helt otrolig att få tillbaka det igen..
Citera
2010-10-24, 18:37
  #4
Medlem
sunderlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utkast
Okej! jag kan mycket väl tänka mig att det är det också eftersom jag har ganska så känslig hy i övrigt. men what about det som kliar och så då? jag tror nog att det kan vara inbillning isåfall, men grejen är att jag har sett små vita gångar typ men det kan ju vara flagnor typ också. skulle kännas helt otrolig att få tillbaka det igen..

Eksem kliar. Mina händer har kliat mycket. Men använd kortison och undvik att klia så fixar det sig mycket snabbare. En mjukgörande kräm . Måste undvika torrhet. Och gångarna tror jag bara är inbillning. Det är nog inte så mycket gångar som du egentligen tror.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback