Citat:
Ursprungligen postat av Pappersvargen
Under steg 10 finns en formel som visar hur man får datumet formatterat korrekt. Det stämmer tyvärr inte alltid eftersom olika operativsystem och program verkar tolka datumet olika.
- Skapa en ny cell där du manuellt skriver in datumet 1970-01-01
- Sätt namnet på cellen till EPOCH
- Ändra datumformeln i exemplet till =[datecellen till höger] / 86400 + EPOCH
Citat:
Ursprungligen postat av bizzk
Gick igenom det snabbt igår men hittade inte filen (3d0d7e5fb2ce288813306e4d4636395e047a3d28.mddata) någonstans i min dator så jag gav upp och gick ut och kröka istället.
Har försökt idag igen men utan resultat. Kommer så långt som till steg 3 sen är det stop
Menar du att du inte hittar SQLite eller katalogen? Det är svårt att hitta till katalogen ~/Library/Application Support/MobileSync/Backup/[unik sträng]/ i Finder. Jag rekommenderar att du startar terminalen/kommandoraden och kopierar filen manuellt till skrivbordet:
Kod:
> cd ~/Library/Application Support/MobileSync/Backup/
> cd [unik sträng]
> cp 3d0d7e5fb2ce288813306e4d4636395e047a3d28.mddata ~/Desktop/
I steg 2 ovan kan du trycka på [TAB]-tangenten efter att du skrivit cd, så kommer du att se vilka kataloger som finns. Varje enhet/backup har sin egen katalog ifall du synkar flera enheter med iTunes. Det enklaste är att göra en ny fräsch backup och sedan hoppa ner i den katalog som har det senaste ändringsdatumet.
När du kopierat filen med cp kommer kopian att dyka upp på ditt skrivbord. Därifrån är det enkelt att öppna och exportera med SQLite.