• 1
  • 2
2014-12-11, 00:39
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nihilverum
Om man inte nödvändigtvis behöver läsa sina SMS på datorn så räcker det ju att synka med iTunes så kopieras SMS:en till datorn. Byter man sen till en nyare iPhone så synkar man bara den med iTunes så kommer de gamla SMS:en in på den nya telefonen.

Sedan OS X Yosemite och iOS 8 släpptes så lagras dessutom alla nya SMS (inte bara iMessages) också automatiskt i läsbar form i Messages-programmet i Yosemite. Det verkar såvitt jag kan förstå dock inte finnas något sätt (än) att importera gamla SMS från tiden innan Yosemite och iOS 8 släpptes, in i Messages i Yosemite. Jag skulle dock personligen tro att detta sannolikt kommer att bli möjligt inom en överskådlig framtid. Kanske värt att leta upp en lämplig tråd på Apple Support och rösta för att man vill att denna funktion skall skapas.
Tack!
Citera
2014-12-11, 09:39
Medlem
jag använder mig utav iexplorer.. gratis, simpelt och bra.

http://download.cnet.com/iExplorer/3...-10969335.html
Citera
2014-12-12, 19:24
Medlem
Fettohanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nihilverum
Om man inte nödvändigtvis behöver läsa sina SMS på datorn så räcker det ju att synka med iTunes så kopieras SMS:en till datorn. Byter man sen till en nyare iPhone så synkar man bara den med iTunes så kommer de gamla SMS:en in på den nya telefonen.

Sedan OS X Yosemite och iOS 8 släpptes så lagras dessutom alla nya SMS (inte bara iMessages) också automatiskt i läsbar form i Messages-programmet i Yosemite. Det verkar såvitt jag kan förstå dock inte finnas något sätt (än) att importera gamla SMS från tiden innan Yosemite och iOS 8 släpptes, in i Messages i Yosemite. Jag skulle dock personligen tro att detta sannolikt kommer att bli möjligt inom en överskådlig framtid. Kanske värt att leta upp en lämplig tråd på Apple Support och rösta för att man vill att denna funktion skall skapas.

mina sms läggs inte på min Ipad när jag återställt den?
Citera
2014-12-12, 19:41
Medlem
nihilverums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fettohans
mina sms läggs inte på min Ipad när jag återställt den?

Menar du att du hade en gammal iPad med SMS på som du synkade till iTunes för att därefter synka en ny iPad och SMS:en kom inte med? I så fall verkar det väldigt konstigt. Om du å andra sidan har synkat en iPhone med SMS på mot iTunes och därefter synkar en iPad så kommer inte de SMS som verkligen var "riktiga" SMS (dvs inte iMessages från andra iPhone/iPad-ägare) att följa med in på din iPad.

Om du har en iPhone och en iPad med iOS 8 på båda så skall du dock få nya "riktiga" SMS även till din iPad, om de sändes efter att du installerat iOS 8 på den. Det funkar i alla fall så för mig i dagsläget. Jag har en kompis med en gammal "dumbphone" från Nokia och hans SMS dyker upp på min iPad med iOS 8 också, utöver min iPhone.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in