Citat:
Ursprungligen postat av Grimgor
Kör med i stort sett liknande utrustning som GoleBorre. Om det går mot -20 brukar jag ta en craft-väst som värmer fint plus ett briko windstopper ansikts/munskydd. Brukar ha en swix skidmössa men har även en Under armour mössa som jag varit nöjd med. Skidhandskar funkar även bra för löpning.
Tycker nästan skorna är det viktigaste när det gäller löpning på vintern, har ett par icebug pytho2 skor med dubbar och de har funkat helt perfekt. Hann med några hundra km föregående höst/vinter/vår och de höll greppet varje pass, aldrig att det skulle känts farligt att springa, de funkade bra på is, snö och även på asfalt/terrängbana.
Skor med dubbar? Åååhh, låter också bra som du beskriver dem i de olika situationerna! Men herregud vad mycket "equipment", det där med windstopper ansikts/munskydd var mycket intressant det med - kan möjligen länka de grejer du har till vintras där man kan se priser? Allt det här lär göra löpandet mycket bekvämt, stämmer det?
Citat:
Ursprungligen postat av FakeIdentity.
Blev nästan lite sugen på att köpa tights nu.. Vart kan man hitta ett par schyssta sådana? Stadium?
De jag köpte var som sagt på Stadium, men det finns säkert på Intersport också. Bara och fråga personalen. =) När det gäller hur bra tightsen är så är jag nöjd med mina, de har dragkedja nere vid fötterna så man enklare kan få på sig dem och om det kanske är varmt under sommaren t ex.