2025-04-12, 02:43
Medlem
Blocka specifik tab i Chrome (öppnas pga addon)?

Eftersom jag redan frågat på annat håll men inte fått vettigt svar citerar jag bara mig själv därifrån för att slippa skriva x2; därav engelskan men antar att Flashback-eliten fattar ändå.

I installed THIS extension on Chrome: https://chromewebstore.google.com/de...hfhapeffmpodij

It is working well, I think (it gives me access), HOWEVER the one thing I dislike is that whenever I turn it on/off it auto-opens a tab at the end of my open ones. Address to tab: https://ultrasurfing.com/#gsc.tab=0

I tried blocking this directly in Chrome via settings/security now but no luck it still opens. I normally use Firefox, I JUST use this browser for this extension and multiple accounts on some miscellaneous sites so am not used to Chrome and don't know what to do in this instance.

Is there a way to permanently block this annoying pop-up and still use the VPN? If not; is there another VPN extension you would suggest? Thanks!
Citera
2025-04-12, 02:54
Avstängd
FarliKorvs avatar
Om du kan svara på varför du växlar mellan Svenska och Engelska så kanske du får hjälp!
Citera
2025-04-12, 03:35
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarliKorv
Om du kan svara på varför du växlar mellan Svenska och Engelska så kanske du får hjälp!

Uppenbart så är TS för lat för att skriva om samma inlägg på svenska så h*n kopierar bara inlägget h*n skrivit på ett engelskt forum.
Citera
2025-04-13, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FarliKorv

Skrev exakt varför i inlägget.

Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Uppenbart så är TS för lat för att skriva om samma inlägg på svenska så h*n kopierar bara inlägget h*n skrivit på ett engelskt forum.

Exakt så. Tänkte mig att flashbackare generellt snackar OK engelska i vilket fall (och faktiskt läser inlägg). 👍

Någon som har svar?
Senast redigerad av medlemsheltannan 2025-04-13 kl. 10:57.
Citera
2025-05-06, 20:47
Medlem
Solstol28s avatar
Någon som vet om det går att stänga av Facebooks ytterst irriterande automatiska uppdatering av sidan direkt man har hoppat ur och hoppar tillbaka?? För att hitta tillbaka till det FB inlägg där man var är ju hopplöst.
Citera
2025-05-07, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solstol28
Någon som vet om det går att stänga av Facebooks ytterst irriterande automatiska uppdatering av sidan direkt man har hoppat ur och hoppar tillbaka?? För att hitta tillbaka till det FB inlägg där man var är ju hopplöst.
Förmodligen inte. Hittade denna tråd om problemet:
https://www.reddit.com/r/facebook/co...y_feed_when_i/
Citera
2025-05-14, 20:04
Medlem
Crapmagics avatar
"väntar på (webbplats namn)" alternativt "väntar på cache" detta fortsätter att låsa hela datorn i 30 sekunder åt gången sedan släpper skiten & musen kan nertrycka igen, vad göra?

Tömma historiken har jag prövat förutom cookies och webblplatsdata från 2500 platser för jag tänker aldrig ta bort dessa objekt igen, svårt att tro att detta leder till vänta på cache.

Jag har över 100 öppna fönster och tänker fortsätta ha det, den ska inte vänta på cache oavsett
Senast redigerad av Crapmagic 2025-05-14 kl. 20:08.
Citera
2025-05-15, 09:13
Medlem
Jag brukar streama film på datorn och har gjort det i många år.
Men helt plötsligt så har vissa sidor slutat fungera i Chrome, jag når själva filmen, men när jag trycker på play så snurrar det bara.
Dock så funkar det i andra browsers.
Men vad kan ha hänt i Chrome, någon som har en clue?

PS. Jag har avinstallerat Chrome och installerat igen, men ingen skillnad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in