2022-08-09, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av daTkonshens
Firefox är säkrare
Källa? Firefox saknar helt egen sandboxing på Android, vilket Chromium haft sen dag 1 i princip.
Citera
2022-08-09, 13:03
Medlem
Ur ett övervakningsperspektiv skulle jag inte lita på någonting som har med Google att göra.
Citera
2022-08-09, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaP123
Ur ett övervakningsperspektiv skulle jag inte lita på någonting som har med Google att göra.
Absolut. Men när man snackar säkerhet så menar man sällan privacy. Edge är säkraste webbläsaren till datorn idag om du slår på Enhanced Security, men det är knappast webbläsaren som respekterar ditt privatliv bäst.

För en bra kompromiss finns alltid Brave.
Citera
2022-08-09, 13:46
Avstängd
Redoxreaktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GleefulGoshawk61
Källa? Firefox saknar helt egen sandboxing på Android, vilket Chromium haft sen dag 1 i princip.

Hur ofta får man virus i en mobil eller surfplatta?
Citera
2022-08-09, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Hur ofta får man virus i en mobil eller surfplatta?
I princip aldrig. Men då speciellt Android sällan uppdateras längre än något år så ökar konstant risken då fler och fler säkerhetshål aldrig fixas. Vill du öka på risken att bli hackad? Eller minimera den?
Citera
2022-08-09, 19:00
Medlem
Vilken webbläsare är snabbast mellan Chrome och Firefox?
Citera
2022-08-09, 19:01
Medlem
SnabbNattUgglas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babyspenat
Vilken webbläsare är snabbast mellan Chrome och Firefox?

Både och är snabba, vet dock inte vilken är snabbast.

Använder waterfox på denna datorn som jag skriver på nu.
Citera
2022-08-09, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnabbNattUggla
Både och är snabba, vet dock inte vilken är snabbast.

Använder waterfox på denna datorn som jag skriver på nu.
Ok, då fortsätter jag använda Firefox.
Waterfox alltså? Intressant, ska prova den
Citera
2022-09-06, 16:11
Medlem
De senaste dagarna har jag fått problem att klicka bort frågan om cookies på en del sidor. Vad jag än svarar så hänger frågan kvar, vilket gör att det inte går att läsa artikeln. Jag trodde först att det enbart var fel på Windows datorn som jag använde vid tillfället, men det blir samma sak andra datorer, samt telefoner och pekplattor. Är det någon annan som har råkat ut för samma problem?

Den här sidan till exempel är helt oläsbar.

https://www.thegatewaypundit.com/
Citera
2022-09-08, 20:36
Medlem
NightWalker1s avatar
vet inte om det är rätt tråd: förut när jag tog bilder med mobilen så hamnade dessa bilder under mitt googlekonto under "photos" men nu gör dom inte det längre. har både installerat om datorn och mobilen under senaste halvåret typ och jag vet inte vart man går in för att ställa in så bilderna syns där.
nån som vet?
Citera
2022-09-17, 20:13
Medlem
Kan en hemsida öppnas upp efter att den laddats om man råkar stänga internetfönstret?

Satt nyss inne på en hemsida som jag inte har namnet på. Jag råkade stänga ner internetfönstret av misstag och nu är hemsidan borta. Surfade Inkognito också så det har inte sparats i historiken.

Grejen är att jag tryckte på en flik på hemsidan, och den laddades trögt. Efter att fliken inte öppnats efter ungefär 10 sekunder så började jag klicka med musen och det var då jag stängde ner fönstret av misstag.

Frågan är. Finns det en chans att internetfönstret öppnas upp av sig själv och kommer upp på skärmen efter att fliken laddats klart, trots att jag stängde ner fönstret? Eller är hemsidan nu förlorad?
Jag tänker att om den laddar samtidigt som man stänger ner den så öppnas den upp igen ner sidan laddat klart?
Citera
2022-09-17, 20:29
Medlem
Hemsidan finns kvar, den påverkas inte av att du surfar inkognito och råkat stänga ett fönster som du ångrar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in