Flashback bygger pepparkakshus!
2024-10-25, 10:35
Medlem
ImTheMans avatar
Jag antar att om man togglar av "homepage"så dyker den inte upp?
Citera
2024-10-25, 11:48
Medlem
peterZiipens avatar
Här är någon på reddit som haft ett liknande problem:
This is how I stopped it on my Galaxy S22 ultra. Open your Chrome browser. Go to the three dots in the upper right corner. Open settings. Navigate to the (toolbar shortcut), open it, and turn it off. It probably has "based on your usage" on with a current recommendation: new tab.
Själv har jag chrome på min iPhone, och där öppnas alltid min senaste flik. Misstänker att detta primärt är ett androidproblem. En av många anledningar till att iPhone är bättre.
Citera
2024-10-25, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Här är någon på reddit som haft ett liknande problem:
This is how I stopped it on my Galaxy S22 ultra. Open your Chrome browser. Go to the three dots in the upper right corner. Open settings. Navigate to the (toolbar shortcut), open it, and turn it off. It probably has "based on your usage" on with a current recommendation: new tab.
Själv har jag chrome på min iPhone, och där öppnas alltid min senaste flik. Misstänker att detta primärt är ett androidproblem. En av många anledningar till att iPhone är bättre.

Konstig förklaring den hade. Existerar ingen "toolbar shortcut" i en mobil webbläsare.

Edit: Jag är blind. Tack så mycket, allt fanns precis som beskrivningen sa. 😬
Senast redigerad av mats08 2024-10-25 kl. 14:09.
Citera
2024-10-30, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cal-Gustf
Update: Jag tror att denna video beskriver lösningen på porr-historikproblemet, åtminstone delvis.

Har även hittat en text som är inne på samma ämne:

If you just want to keep Chrome from logging your history, without using incognito mode, go to C:\Users\<User Name>\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default, and change all of the history files to "read only". just right click on them, choose properties, click the "read only" radio, and hit ok. there should only be a few - "history", 1-3 files labelled "history index .....", "history provider cache", and "history-journal". set them all to read only and it won't record your history as you browse. still haven't figured out how to stop it from recording omnibox text.

Man kan även testa detta tillägg, har inte utvärderat det ännu men det låter lovande:
https://chromewebstore.google.com/de...iapjfaalokhjei
Citera
2024-10-30, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cal-Gustf
Man kan även testa detta tillägg, har inte utvärderat det ännu men det låter lovande:
https://chromewebstore.google.com/de...iapjfaalokhjei

Detta tillägg verkar vara EXAKT vad jag letat efter i flera jävla helvetes kuk-år:

Chrome Omnibox History Hider
https://chromewebstore.google.com/de...afmfmgffljbmlc
Citera
2024-11-02, 11:23
Medlem
...Men detta tillägg fungerar tyvärr inte.

FINNS DET NÅGON som vet hur jag stoppar Chrome från att visa tidigare besökta websidor i omniboxen när man är i "vanligt läge" (ej inkognito)?

OBS jag repeterar: Frågan gäller vanligt surfläge, INTE inkognitoläge. Och jag vill inte behöva manuellt ta bort surfhistorik hela tiden, detta måste funka automatiskt.
Senast redigerad av Cal-Gustf 2024-11-02 kl. 11:32.
Citera
2024-11-03, 23:34
Medlem
Crapmagics avatar
Kan någon förklara var undo knappen finns i Chrome, t.e.x skriver jag nått i yahoo
inuti chrome och sedan lyckas klistra in en text över en annan så den förre skrovs över behövs det en undo knapp, men det gör det ju inte tillsynes?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in