Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-04-27, 13:16
Medlem
KaptenBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vinstvittring
Vad jag förstått så är det att aktivisterna använder olagliga metoder och på så sett tycker sig "stå över lagen" som de flesta ogillar?
Är ni i så fall lika kritiska mot andra lite "enklare" fall där personer bryter mot lagen? Till exempel fortkörare, folk som bränner hemma/använder droger, personer som jobbar svart m.m. De borde väl rimligen också mena sig stå över lagen?

Ja, det stämmer. Jag är lika kritisk mot andra som bryter mot lagen. Sedan tror jag att många i de fall du nämner inser att det är fel att bryta mot lagen men de gör det ändå eftersom de tjänar på det. Precis som exempelvis fildelare. Skillnaden är att aktivisterna anser sig ha rätt när de bryter mot lagen.
Citera
2013-04-27, 14:30
Medlem
Kan inte säga att jag hatar dom, men tycker dom måste vara sjukt kontraproduktiva, jag menar, om någon idiot hadde åsikter om min skinjacka och kasta färg på mig skulle jag med all sanolikhet ha rätt till skadestånd för jackan, resultat? Dödande av en till ko eftersom jag behöver en ny jacka då någon idiot paja min förra.(I verkligheten skulle jag nog inkassera idiotens framtänder istället, men för argumentets skull drog jag han till domstol istället)

Sen en sak till jag undrar över, är minkfarmar inte försäkrade? Hur fan kan man bedriva företag utan någon form av försäkring? Specielt om man har ett företag som det är allmänt känt att retar upp vissa skogstokiga individer.

Jag ser djurrättsaktivister(nu snackar jag om det kriminella patrasket, inte fredliga flygblads utdelare osv) på samma sätt som jag ser på AFAiter som kastar flaskor på Sverigedemokrater, Att oberoende om jag håller med dom eller inte i huvudsak, skulle det aldrig falla mig in att samarbeta eller ta någon som använder våld för att få fram sina åsikter på allvar.

Nej jag tänker vara lite fördomsfull och säga att dom flesta av dom tycker nog bara det är kul att jävlas och förstöra saker, och då det i allmänhet ses som "mer okey" att jävlas med minkfarmar än att gå bärsärk på stan är valet enkelt.
Citera
2013-04-27, 15:30
Medlem
Jrgens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ascheberg
Bättre döda djur än levande i ett labb ?
Hur mycket "lever" man om man sitter inlåst i en bur för jämnan, och då och då får nålar stuckna i sig? Ja, det vore nog mer humant att döda djuren i många fall.
Citera
2013-04-27, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jrgen
Hur mycket "lever" man om man sitter inlåst i en bur för jämnan, och då och då får nålar stuckna i sig? Ja, det vore nog mer humant att döda djuren i många fall.

Vad vet du om att leva? Det klassiska misstaget är att tro att djur är människor. En råtta är nog nöjd om den får mat för dagen, och lite utrymme. Nålen är inte värre än vad de blir utsatta i den riktiga naturen, som ju är mycket grymmare än vad vi någonsin utsätter djuren för. Därmed inte sagt att man inte ska behandla djuren så bra det går. Men jag vill se konsekvens här, den individ som endast äter vegetariskt, ser efter varje gång den sätter ner fötterna samt inte låter sig själv eller sitt sitt sjuka barn få tillgång till mediciner kan jag tro på som djurrättsaktivist, ingen annan.
Citera
2013-04-28, 00:13
Medlem
PaterNoster777s avatar
Citat:
Jag har några frågor och funderingar till er på forumet som hatar djurrättsaktivister.
Jag "hatar" inte djurrättsaktivister, tvärtom, dessa borde bli föremål för samhällrts vård och omsorg!

Citat:
Vad jag förstått så är det att aktivisterna använder olagliga metoder och på så sett tycker sig "stå över lagen" som de flesta ogillar?
Anser du att det är bra att du, personligen, skall bli utsatt för mord, dråp, synnerlig grov misshandel, grov misshandel, försök till mord, försök till dråp, grovt vållande till annans död, grov skadegörelse, mordbrand, olaga hot, et cetera, om någon "aktivist" får för sig att spöa skiten ur dig?

Citat:
Många säger också att det skulle vara bättre om aktivisterna försökte påverka folk med argument och genom politik. Men samtidigt avfärdar ni dessa argument och åsikter som flum och menar att alla som förespråkar någon form av djurrätt är idioter som sett för många Disney-filmer.
"Aktivisten" framför argumentet A.
Argumentet A avfärdades emellertid som "flum".
Slutsatts: Argumentet A, som "aktivisten" framförde, ansågs som flummigt.
Citera
2013-04-28, 04:40
Medlem
zala's avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Vad vet du om att leva? Det klassiska misstaget är att tro att djur är människor. En råtta är nog nöjd om den får mat för dagen, och lite utrymme. Nålen är inte värre än vad de blir utsatta i den riktiga naturen, som ju är mycket grymmare än vad vi någonsin utsätter djuren för. Därmed inte sagt att man inte ska behandla djuren så bra det går. Men jag vill se konsekvens här, den individ som endast äter vegetariskt, ser efter varje gång den sätter ner fötterna samt inte låter sig själv eller sitt sitt sjuka barn få tillgång till mediciner kan jag tro på som djurrättsaktivist, ingen annan.
Den som inte klar sig i soppasar och ater ris varje dag kan inte kalla sig humanist eftersom man annars spenderar pengar pa onodiga saker som istallet hade kunna ga till mer behovande i t.ex. Afrika. Hela det resonemanget forstor latt diskussionen. Ibland kan det vara okej att vara godtycklig och inte 100% konsekvent, tycker jag.
Citera
2013-04-28, 06:43
Medlem
TopC4Ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zala'
Den som inte klar sig i soppasar och ater ris varje dag kan inte kalla sig humanist eftersom man annars spenderar pengar pa onodiga saker som istallet hade kunna ga till mer behovande i t.ex. Afrika. Hela det resonemanget forstor latt diskussionen. Ibland kan det vara okej att vara godtycklig och inte 100% konsekvent, tycker jag.

Många skitargument i tråden alltså. Det verkar som att någon kille fått färg på sin fejkpäls och nu är det denna händelse som får symbolisera "djurrättsaktivism".

Här är min djurrättsaktivism: Jag anser att vi behandlar djur som slavar och motiverar det i stil med liknande fras "vi gör det för att vi kan". Vilket inte är mycket till motivering öht. De man samtalar med lite längre kan till slut få ur sig "Vi har rätt till djuren för att vi är smartare".

Att vi lever i en normkritisk tid kan inte undgå någon, men att ifrågasätta varför vi äter kött sju dagar i veckan är det få som gör. "Kött ä gött!"(Tänk att vi djurrättsförespråkare har så dåliga argument att det inte krävs annat än one-liners för att få oss på fall).
Citera
2013-04-28, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jrgen

Det handlar om att lösa alternativt lindra autism och schizofreni.Nu får mänskligheten vänta på det tack vare sabotage från djurrättsaktivister.Nu vet vi vad du väljer först.
Senast redigerad av ascheberg 2013-04-28 kl. 10:45.
Citera
2013-04-28, 16:22
Medlem
PaterNoster777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TopC4T
Jag anser att vi behandlar djur som slavar och motiverar det i stil med liknande fras "vi gör det för att vi kan".
Om "aktivister" spöar upp dig med argumentet "Stöd mamma Scan, stryp en vegan", vore det då bra, eftersom vi lever i en normkritisk tid, och vissa anser sig kunna skita i alla lagar?

Läs vad fjollorna själva skriver på Bite Back.
http://www.directaction.info/

Lite hyss...
Djurrättsaktivist häktad för hot. [Dömd 2012-01-18 till 3 år och 6 månader]
https://www.flashback.org/t1632210

Lite ideologi...
Ekofascism/Ekonationalism
https://www.flashback.org/t2071292

Lite självömkan...
Djurrättsaktivister förtrycks av den giriga staten
https://www.flashback.org/t1526132
Citera
2013-05-17, 00:35
Medlem
TopC4Ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaterNoster777
Om "aktivister" spöar upp dig med argumentet "Stöd mamma Scan, stryp en vegan", vore det då bra, eftersom vi lever i en normkritisk tid, och vissa anser sig kunna skita i alla lagar?

Läs vad fjollorna själva skriver på Bite Back.
http://www.directaction.info/

Lite hyss...
Djurrättsaktivist häktad för hot. [Dömd 2012-01-18 till 3 år och 6 månader]
https://www.flashback.org/t1632210

Lite ideologi...
Ekofascism/Ekonationalism
https://www.flashback.org/t2071292

Lite självömkan...
Djurrättsaktivister förtrycks av den giriga staten
https://www.flashback.org/t1526132

Felaktig jämförelse. Dina länkar vet jag inte vad jag ska göra av.. men tack!
Citera
2014-07-19, 21:54
Medlem
TimonSoinis avatar
.
Citat:
Vad vet du om att leva? Det klassiska misstaget är att tro att djur är människor. En råtta är nog nöjd om den får mat för dagen, och lite utrymme. Nålen är inte värre än vad de blir utsatta i den riktiga naturen, som ju är mycket grymmare än vad vi någonsin utsätter djuren för. Därmed inte sagt att man inte ska behandla djuren så bra det går. Men jag vill se konsekvens här, den individ som endast äter vegetariskt, ser efter varje gång den sätter ner fötterna samt inte låter sig själv eller sitt sitt sjuka barn få tillgång till mediciner kan jag tro på som djurrättsaktivist, ingen annan. ]

En fattig människa i Afrika är nog också nöjd med mat för dagen, ska vi utföra experiment på den också menar du?
Senast redigerad av TimonSoini 2014-07-19 kl. 22:02.
Citera
2014-07-19, 21:58
Medlem
TimonSoinis avatar
Citat:
Här är min djurrättsaktivism: Jag anser att vi behandlar djur som slavar och motiverar det i stil med liknande fras "vi gör det för att vi kan". Vilket inte är mycket till motivering öht. De man samtalar med lite längre kan till slut få ur sig "Vi har rätt till djuren för att vi är smartare"."

Anser du också att smarta människor har rätt att äga dumma människor och göra vad de vill med dem? Ska vuxna få göra vad de vill med sina barn "för att de kan". Är det ok att fem blattar våldtar en blond tjej "för att de kan"? Om alla gjorde saker för att de kunde skulle inte samhället se så bra ut. Jag anser själv att människor är mer värda än djur men så längre de inte är ett direkt hot mot min överlevnad (vilket 99% av alla djur inte är) så ser jag de som varelser som ska behandlas väl

Ber om ursäkt för dubbelpost
Senast redigerad av TimonSoini 2014-07-19 kl. 22:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in