2011-04-25, 03:53
Bannlyst
Empatilösa giriga kräk och de styrande politikerna gör allt för att djurförtrycket, tortyren, skräcken och mördandet som pågår i de svenska förintelselägren och koncentrationslägren för djurindividerna ska döljas.

Aktiva unga människor som bedriver kamp mot djurplågarna på laglig väg genom manifestationer och demonstrationer förtrycks grovt. Nu ska man åtala två från Djurrättsalliansen som har filmat och avslöjat hemskheterna inne på djurfarmer, ni minns säkert grisarna som plågades så hemskt som spreds i media mycket. Inga av de som plågade grisarna åtalas trots bevis mot djurplågeriet, men man åtalar de som tar fram bevisen, helt stört. Länk: http://www.grisvittnena.se/

Finns det NÅGON här som tycker att det är det minsta rätt att åtala de här två hjältarna? Varför isåfall? Hur kan Sverige vara så sjukt när vi kallar oss civiliserade?
Citera
2011-04-25, 04:27
Medlem
Det är fel såklart men vissa saker kan man inte ändra och man måste acceptera det. Världen fungerar såhär vi dödar grisarna och äter de liksom...

Små barn dör av hunger i Afrika och vi bryr oss om grisar som ska bli uppätna, vart är världen på väg?
själv så skiter jag i barnen och grisarna, det är så världen funkar och acceptera det. Ska fan käka stek och dra en handtralla, bara för att.
Citera
2011-04-25, 04:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sinan
Det är fel såklart men vissa saker kan man inte ändra och man måste acceptera det. Världen fungerar såhär vi dödar grisarna och äter de liksom...

Små barn dör av hunger i Afrika och vi bryr oss om grisar som ska bli uppätna, vart är världen på väg?
själv så skiter jag i barnen och grisarna, det är så världen funkar och acceptera det. Ska fan käka stek och dra en handtralla, bara för att.

Varför är det nödvändigt att tortera djuren då?

Människor finns det ju miljarder av, djur är lite viktigare.
Citera
2011-04-25, 05:24
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Den viktigaste insatsen du kan göra för grisarna är att sluta äta kött.

Så två hjärntvättade veganer ska bestämma vad jag ska äta? Nä, skönt att de åtalas för de brott de har begått. Kan få andra aktivister att tänka sig för innan de släpper ut minkar till en säker död.
Citera
2011-04-25, 06:02
Medlem
- Staten har inget med förundersökningen att göra.
- Folk har ingen rätt att göra intrång på ägandes mark.

Du kan börja med att slå upp några av orden du just skrivit för många av dom har inte den meningen du tror dom har. Dom syftar mest på just människor och inte djur.

Det dom är åtalade för är inte lagligt som du vill låta det som i din post.
Det är det som gör oss civiliserade, att vi har en lag som vi följer.

Citat:
En genomsnittlig svensk äter ungefär 35 kilo griskött om året, för varje person som slutar äta kött kan många liv räddas.
Oj fan.. ligger redan på 3kg grillat, kommer troligen klara det innan Juli.
Citera
2011-04-25, 08:02
Medlem
KaptenBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CanLifePrevail

Aktiva unga människor som bedriver kamp mot djurplågarna på laglig väg genom manifestationer och demonstrationer förtrycks grovt. Nu ska man åtala två från Djurrättsalliansen som har filmat och avslöjat hemskheterna inne på djurfarmer, ni minns säkert grisarna som plågades så hemskt som spreds i media mycket. Inga av de som plågade grisarna åtalas trots bevis mot djurplågeriet, men man åtalar de som tar fram bevisen, helt stört. Länk: http://www.grisvittnena.se/

Om de nu är så lagliga som du säger så blir de inte dömda eller hur? Dessutom så tar inte djurrättsalliansen avstånd från olagliga aktioner som du säger. Dags att gå med i Djurens Rätt? De tar avstånd från olagliga aktioner.
Citera
2011-04-25, 10:59
Medlem
Slashcares avatar
Jag anser att djurrättsterrorismen är bra mycket allvarligare. Förstår du på allvar varför ingen vill ha med er att göra? Du tror inte att det kan bero på att ni...

1) Ni ofredar personal i klädesbutiker genom att slänga upp kadaver på disken.
2) Ni vandaliserar samma butiker och bostäder hos de som jobbar med djur/kött och päls med sten och spray-färg.
3) När vandaliseringen inte räcker till så hotar ni dessa människor.
4) Ni slänger röfärg på folk som har päls på sig päls eller pälsliknande kläder.
5) Ni släpper ut minkar i stora partier där de skapar problem för befolkningen och de flesta minkar går mot en säker död.

Finns säkert mycket mer idioti som djurrättsaktivister har gjort genom tiden som de kan "stoltsera" med. Nu tror jag inte att alla djurvänner ägnar sig åt de saker jag listade, men för mig förblir ni alla stämplade som idioter.
Citera
2011-04-25, 11:28
Medlem
Jrgens avatar
Citat:
Människor finns det ju miljarder av, djur är lite viktigare.
Alltså, jag är emot djurplågeri och allt det där, men du är ju helt galen. Ditt människoförakt kommer jag aldrig kunna förstå.

Förövrigt finns det fler djur än människor...

Citat:
Ursprungligen postat av Slashcare
Jag anser att djurrättsterrorismen är bra mycket allvarligare. Förstår du på allvar varför ingen vill ha med er att göra? Du tror inte att det kan bero på att ni...

1) Ni ofredar personal i klädesbutiker genom att slänga upp kadaver på disken.
2) Ni vandaliserar samma butiker och bostäder hos de som jobbar med djur/kött och päls med sten och spray-färg.
3) När vandaliseringen inte räcker till så hotar ni dessa människor.
4) Ni slänger röfärg på folk som har päls på sig päls eller pälsliknande kläder.
5) Ni släpper ut minkar i stora partier där de skapar problem för befolkningen och de flesta minkar går mot en säker död.

Finns säkert mycket mer idioti som djurrättsaktivister har gjort genom tiden som de kan "stoltsera" med. Nu tror jag inte att alla djurvänner ägnar sig åt de saker jag listade, men för mig förblir ni alla stämplade som idioter.
Tycker du det finns någon anledning att handla med päls?
Citera
2011-04-25, 12:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Så två hjärntvättade veganer ska bestämma vad jag ska äta? Nä, skönt att de åtalas för de brott de har begått. Kan få andra aktivister att tänka sig för innan de släpper ut minkar till en säker död.

Du är ju efterbliven eller något, om grisarna plågas ska du inte få äta dem nej, tycker du det ska vara lagligt att plåga, döda och äta människor också för att någon tycker att det är GOTT? Det är individer med känslor du sitter och äter.
Citera
2011-04-25, 12:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Slashcare
Nu tror jag inte att alla djurvänner ägnar sig åt de saker jag listade, men för mig förblir ni alla stämplade som idioter.

Hur är det idiotiskt att bedriva kamp för djurens frihet och rättigheter? Är en materiell sak mer värd än en levande varelse för dig?
Citera
2011-04-25, 12:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenB
Om de nu är så lagliga som du säger så blir de inte dömda eller hur? Dessutom så tar inte djurrättsalliansen avstånd från olagliga aktioner som du säger. Dags att gå med i Djurens Rätt? De tar avstånd från olagliga aktioner.

Djurens Rätt? Haha, patetiska liberaler som inte stöder de som bedriver den effektivaste, mest kärleksfulla radikala kampen för djuren. Vad vore djurrätt utan de som befriar djuren från koncentrationsläger?
Citera
2011-04-25, 13:27
Medlem
Slashcares avatar
Citat:
Hur är det idiotiskt att bedriva kamp för djurens frihet och rättigheter? Är en materiell sak mer värd än en levande varelse för dig?
Det är inte alls idiotiskt. Bara att de medel som gärna tas till är fullkomligt idiotiska. Vill du kämpa för djurens rätt, gör det. Men på ett fredligt vis utan att trakassera eller förstöra för andra människor.
Beroende på det materiella objektet mot vilket subjekt, ja.

Citat:
Ursprungligen postat av Jrgen
Tycker du det finns någon anledning att handla med päls?
Det är inte så att jag försvarar pälsindustrin med vad jag skrev. Men nej, jag tycker inte att päls är nödvändigt. I synnerhet inte om djuret enbart är uppfött för att pli en kappa. Är det ett djur som slaktas för att bli mat så ser jag inga problem i att man tar pälsen/skinnet för att kunna ta tillvara på så mycket som möjligt av djuret.
Senast redigerad av Slashcare 2011-04-25 kl. 13:35.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in