Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-02-27, 23:43
Medlem
p.norths avatar
Vad har Pierre Schori, Carl Lidbom, Hans Holmer, Ebbe Carlsson gemensamt?
Citera
2019-02-27, 23:51
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Det behöver för all del inte vara trams. Man blir bara lite skeptisk minst sagt efter 33 år med det ena snömoset efter det andra. Min poäng var bara den att det fanns många olika grupperingar både till vänster och höger och alla möjliga nationaliteter som ville ha bort Palme under denna tid i mitten på 1980-talet. En hel del inhemska högerextrema sådana dessutom.
Jag kan namnge namnkunniga digniteter som ville ha bort Palme redan i början av 70-talet.

De hissade den amerikanska flaggan i Sverige men sköt inte Olof Palme. Ex. konstprofessor Ingvar Holm i Lund var en idog Palme-hatare; min arbetsgivare sa åt mig att inte bära FNL-märket i kavajen när han kom på besök.

Om folk visste vilket utbrett Palme-hat som fanns i Sverige på lite högre samhällsnivåer!

OP borde haft rådgivare, så många fötter och tår som han trampade på under sin regeringstid. Inte undra på att han sköts till slut!

Men jag tror inte en sekund på att en svensk sköt honom. Det skulle ha varit Ingvar i så fall och under 70-talet! (Förlåt Ingvar men du står nog vid din åsikt som jag minns dig)
Senast redigerad av MossTrums 2019-02-28 kl. 00:06.
Citera
2019-02-27, 23:54
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av p.north
Vad har Pierre Schori, Carl Lidbom, Hans HHolmer, Ebbe Carlsson gemensamt?
Pierre Schori och Carl Lidbom har det gemensamt att de aktivt samarbetat med underrättelsetjänster som var emot OP. Hans Holmér och Ebbe Carlsson har det gemensamt att de lätt kunde manipuleras av underrättelsetjänster som var emot OP.
Senast redigerad av MossTrums 2019-02-27 kl. 23:57.
Citera
2019-02-28, 00:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MossTrums
Jag kan namnge namnkunniga digniteter som ville ha bort Palme redan i början av 70-talet.

De hissade den amerikanska flaggan i Sverige men sköt inte Olof Palme. Ex. konstprofessor Ingvar Holm i Lund var en idog Palme-hatare; min arbetsgivare sa åt mig att inte bära FNL-märket i kavajen när han kom på besök.

Om folk visste vilket utbrett Palme-hat som fanns i Sverige på lite högre samhällsnivåer!

OP borde haft rådgivare, så många fötter och tår som han trampade på under sin regeringstid. Inte undra på att han sköts till slut!

Men jag tror inte en sekund på att en svensk sköt honom. Det skulle ha varit Ingvar i så fall och under 70-talet!

Palme spelade ett väldigt högt trippelspel. Han ville framstå som neutral (medans hans egentliga sakpolitik främjade USA och NATO mer än något annat) men i retoriken (och jag tror detta var medvetet) fick han alla högerdårar att flippa ur totalt och stämpla honom som rysskramare och sovjet-agent. Sanningen är nog lite mer komplicerad än så.

Du ser, när det kommer till Palme så anser jag att både hans belackare och dyrkare har fel till viss del. Högerdårarna ser honom än idag som fan själv i mänsklig skepnad medans vänstertomtarna upphöjt honom till någon sorts martyr som dog för deras synders skull eller något. Det är väldigt tröttsamt att diskutera Palme med båda lägrena eftersom de har en sådan svartvit syn på en sådan komplicerad person som Palme faktiskt var.

Jag tror heller inte att det var en svensk som sköt honom. Däremot tror jag det fanns svenskar som hjälpte mördaren/mördarna med både planering, utförande utav mordet i sig, flykt, mörkläggning och villospår i utredningen.
Citera
2019-02-28, 01:25
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Palme spelade ett väldigt högt trippelspel. Han ville framstå som neutral (medans hans egentliga sakpolitik främjade USA och NATO mer än något annat) men i retoriken (och jag tror detta var medvetet) fick han alla högerdårar att flippa ur totalt och stämpla honom som rysskramare och sovjet-agent. Sanningen är nog lite mer komplicerad än så.

Du ser, när det kommer till Palme så anser jag att både hans belackare och dyrkare har fel till viss del. Högerdårarna ser honom än idag som fan själv i mänsklig skepnad medans vänstertomtarna upphöjt honom till någon sorts martyr som dog för deras synders skull eller något. Det är väldigt tröttsamt att diskutera Palme med båda lägrena eftersom de har en sådan svartvit syn på en sådan komplicerad person som Palme faktiskt var.

Jag tror heller inte att det var en svensk som sköt honom. Däremot tror jag det fanns svenskar som hjälpte mördaren/mördarna med både planering, utförande utav mordet i sig, flykt, mörkläggning och villospår i utredningen.
I det fetade tror jag att PU ska satsa sina pengar på! CP sa att de samarbetade med utländska u-tjänster men det kan han helt glömma, de blåser honom.
Citera
2019-02-28, 04:08
Medlem
Citat:

Sossar som tillhör underrättelsetjänstkollektivet.
Lägg till Dahlstens och dom 2 observatörerna i palmerummet under HH så ser man att s partiet är skyldiga som synden.
Klantarslet Löfven håller på CP som mördaren. Skrattretande. Alla vet att CP spåret dök upp när privatsoanarna närmade sig polisspåret

Det är hög tid att sänka s partiet nu. Krister Peterson måste ta steget fullt ut.
Citera
2019-02-28, 08:35
Medlem
"– Vi kommer kunna presentera för svenska folket vad som har hänt. Det är jag övertygad om, sa han till SVT:s ”Veckans brott” tidigare i veckan.

Nu är det bara fråga om förpackningen. Men, det tricket kommer inte att lyckas. Men visst; utredningen kommer troligen att läggas ned - men, det är ingen lösning.

Kanske kan man ge KP avtalspension. Han verkar ha utvecklat en förklenande uppfattning om människorna "där ute".
Citera
2019-02-28, 10:02
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:

Kvartetten var mycket nära vänner till KGB tillgången Sverker Åström. Samtliga är djupt knutna till den undervegetation som finns runt MOP.
Senast redigerad av mvagrippa 2019-02-28 kl. 10:07.
Citera
2019-02-28, 10:06
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
Jag skulle också vilja ha koll men har insett att dom däringa politiker säger en massa saker som dom innerst inne menar. Men, ok, jag har hört om Samson-alternativet men det är inte mitt intresse med min kommentar. Jag har inte ens läst boken The Samson Option: Israel's Nuclear Arsenal and American Foreign Policy.

Jag tänkte att någon av er eminenta Flashback-analytiker med koll skulle göra kopplingen
Med fem kärnvapenbestyckade ubåtar att hota med så har Israel en falsk känsla av trygghet när de utför terrordåd.
och
Toppofficer utreds av Säpo – ytterligare en person har anhållits
Mannen hade fram till 6 februari 2018 en ledande position i en känslig del av den svenska marinen som bland annat sköter krypterad kommunikation med örlogsfartyg och ubåtar
.

Att gruppera en kärnvapenbestyckad ubåt utanför Sveriges västkust samtidigt som Netanyahu besöker den ryska federationens statsledning är ett argument så gott som något och kan dra fördelar av information hur Sveriges ubåtsförsvar kommunicerar.

Vad har detta med MOP att göra? Kopplingarna du gör hör snarare hemma i en tråd som anknyter till ”Sion Vises Protokoll”
Citera
2019-02-28, 10:14
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Känns mer som att "tysken" egentligen är sydafrikan av det som läggs fram i artikeln att döma. Men varför i helvete skulle RAF vilja skjuta Palme? Vad är det för snömos egentligen?

Varför hittar jag inget i de stora drakarna om detta förresten?

Ett tips är att du läser på om sprängningen av västtyska ambassaden 1975 och Kröcher fallet 1977-78.
Det var Olof Palme som tog det helt riktiga beslutet att utvisa den skadade RAF terroristen Siegfried Hausner som avled kort efteråt. i RAFs onda hjärnor var hatet latent mot OP. Det är också belagt att Stasi fruktade att någon av de terrorister som de gav möjlighet att återhämta i DDR var inblandade i MOP.
Citera
2019-02-28, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Vad har detta med MOP att göra? Kopplingarna du gör hör snarare hemma i en tråd som anknyter till ”Sion Vises Protokoll”

Om du går tillbaka i tråden så ser du att det är svar på andra inlägg som gör kopplingar till MOP.
Dina associationer säger mer om dig än mitt inlägg och är OT. Jag vill inte utveckla ditt OT-inlägg vidare.

1986 var Netanyahu Israels FN-ambassadör och Olof Palme sades vara vikt för en hög post inom FN samtidigt. Dessutom hade Israel mer än goda kontakter med Sydafrika som är misstänkt i MOP och där underhandlingar i Namibiafrågan pågick. Sammantaget så kan Israel och även Netanyahu i periferin varit delaktig/underkunnig i MOP.
Citera
2019-02-28, 11:12
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
De var AgAG.
Schori och Lidbom i höll i trådarna inom politiken.
Holmér inom polis/juridiken.
Carlsson tog hand om den tredje statsmakten.

Finns flera namn som borde vara med.
Dahlsten är ett...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in