Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-14, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 299792458
Nej, det där blev lite kaotiskt, MacMackay

GM var i samma situation som barnen i Pilgrimstad, hans fars fabrik var nedläggningshotad. Fabriken til GM:s far skulle ombyggas till en teater (kungamördaren Anckarström skulle ha huvudrollen i teaterns premiärföreställning)

När GM såg Olof Palme med barnen i Pilgrimstad och hörde vad Olof Palme sa till dem, blev han väldigt arg och ledsen. Fordi Olof Palme bryde sig om deras nedläggningshotade fabrik men inte hans fars nedläggningshotade fabrik.

GM:s barnsliga beteende före och efter mordet, avslöjade honom.

Jag förstår att detta blir för enkelt, men det är vad jag har hittat.
Har du gjort någon mer fördjupad forskning ang det aktuella företagets avtal med kommunen om exempelvis ekonomisk kompensation eller löften om nya fräscha lokaler?
Kanske Papá F ändå inte gick helt lottlös?
Teaterbygget kanske blev en vinstlott?
Senast redigerad av MacMackay 2018-08-14 kl. 21:43.
Citera
2018-08-14, 21:40
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gormer
Jag kan inget om schack 🤓
Pengar då?

Hela projektet SDI kostade 44 miljarder amerikanska dollar. Var de pengarna kastade i sjön när OP spelade de rätta korten i handen på Gorbatjov med talet om en kärnvapenfri zon i Norden?

RR hade mycket klara utrikespolitiska mål som gick på tvärs med OP's mål. Den egensinnige president Trump upprepar i vår tid den likaledes egensinniga Reagans utrikespolitiska mål.
Citat:
USA ska bygga rymdförsvar
Donald Trump vill skapa US Space Force
Källa: http://feber.se/vetenskap/art/383559/usa_ska_bygga_rymdfrsvar/

Olof P var sannolikt USA: s största fiende, enligt RR. Hans dagbok avslöjar att han inte ägnade den ringaste tanke åt mordet på OP, en världsnyhet som inte ens omtalas av RR i dagboken.
Senast redigerad av MossTrums 2018-08-14 kl. 21:46.
Citera
2018-08-14, 21:46
Medlem
SGDFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
Oj, jag missade det. Eller så brydde jag mig inte om det, eftersom han också var involverad i HLR.
Hon kanske trots detta inte kunde ge någon utförligare beskrivning av honom, eller också kunde hon det?
Det kvittar egentligen vilket. Poängen var att hon inte tittade upp och såg någon annan.

Du kanske får backa ytterligare för Anna Hage har en del att säga om både mördaren och Lisbeth Palme.
Citera
2018-08-14, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SGDF
Du kanske får backa ytterligare för Anna Hage har en del att säga om både mördaren och Lisbeth Palme.
Japp!
Jag backar gärna, men frågeställningen gällde observationer som hon möjligen gjort efter att mördaren lämnat platsen.
Varför såg hon inte SE?
Jo, därför att hon var upptagen med hjärtmassage och tittade inte upp förrän ambulansen anlände.
SG, LP och GM är därför irrelevanta.
Citera
2018-08-14, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
Japp!
Jag backar gärna, men frågeställningen gällde observationer som hon möjligen gjort efter att mördaren lämnat platsen.
Varför såg hon inte SE?
Jo, därför att hon var upptagen med hjärtmassage och tittade inte upp förrän ambulansen anlände.
SG, LP och GM är därför irrelevanta.
Jag vet inte riktigt vart du vill komma. SE anger ju sin position som varande mellan Anna och Stefan. Borde hon inte kunna se SE om hon ser Stefan? Eller har du en annan uppfattning om hans position?
Citera
2018-08-14, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MossTrums
Pengar då?

Hela projektet SDI kostade 44 miljarder amerikanska dollar. Var de pengarna kastade i sjön när OP spelade de rätta korten i handen på Gorbatjov med talet om en kärnvapenfri zon i Norden?

RR hade mycket klara utrikespolitiska mål som gick på tvärs med OP's mål. Den egensinnige president Trump upprepar i vår tid den likaledes egensinniga Reagans utrikespolitiska mål.

Källa: http://feber.se/vetenskap/art/383559/usa_ska_bygga_rymdfrsvar/

Olof P var sannolikt USA: s största fiende, enligt RR. Hans dagbok avslöjar att han inte ägnade den ringaste tanke åt mordet på OP, en världsnyhet som inte ens omtalas av RR i dagboken.

Är fattig som en kyrkråtta😎
Tror inte någon världsledare skulle medge något mord överhuvud taget , ej heller skriva ett PM
Citera
2018-08-14, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moplp
Jag vet inte riktigt vart du vill komma. SE anger ju sin position som varande mellan Anna och Stefan. Borde hon inte kunna se SE om hon ser Stefan? Eller har du en annan uppfattning om hans position?
Jo, min uppfattning är att han ljuger om sitt aktiva deltagande i återupplivningen.

Jag tror att han stod upprätt hela tiden och fällde lite dryga kommentarer om framstupa sidoläge och annat.

Han gjorde också ett halvhjärtat försök att ändra läget på kroppen, vilket föranledde att AH röt ifrån.

Han slängde en blick in mot gränden och såg LJ stående vid det ”upplysta kulturhuset på Luntmakargatan 14”

Han anlände också platsen då AH redan hunnit lägga kroppen i ryggläge.

SE ville spela hjälte, men det blev helt fel. Ingen trodde honom och det på goda grunder.

Tyvärr blev konsekvenserna av detta att han blev misstänkt och förhånad.
För detta antiklimax har han sig själv att skylla. Han hade väl något behov av att stå i rampljuset som hjälten inför hela svenska folket.
Citera
2018-08-14, 23:14
Medlem
Gothuss avatar
Citat:
Är fattig som en kyrkråtta😎
Tror inte någon världsledare skulle medge något mord överhuvud taget , ej heller skriva ett PM
De som dementerat inblandning och/eller skyllt på USA/Sydafrika är väl Michail Gorbatjov, Georgy Arbatov och Mossads biträdande chef, David Kimche.

Lite som barn gör..fast de nämnda personerna var vuxna?
Senast redigerad av Gothus 2018-08-14 kl. 23:42.
Citera
2018-08-14, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gothus
De som dementerat inblandning och/eller skyllt på USA/Sydafrika är väl Michail Gorbatjov, Georgy Arbatov och Mossads biträdande chef, David Kimche.

Lite som barn gör..fast de nämnda personerna är vuxna?

Såg en dokumentär om vad Ryssarna har jävlats med väst, är bara en tredjedel sant så är det förjävligt
så dom har ingen hjälte gloria och dom går inte pratat med
Däremot tror jag Usa lyssnar och har ev förslag ,sen gör dom som dom vill ändå mot lilla pyttelandet Sverige som tror dom är världsbäst och då smäller det ibland
Citera
2018-08-15, 00:26
Medlem
Gothuss avatar
Citat:
Såg en dokumentär om vad Ryssarna har jävlats med väst, är bara en tredjedel sant så är det förjävligt
så dom har ingen hjälte gloria och dom går inte pratat med
Däremot tror jag Usa lyssnar och har ev förslag ,sen gör dom som dom vill ändå mot lilla pyttelandet Sverige som tror dom är världsbäst och då smäller det ibland
Hur då, smäller?
Förklara gärna.
Jag tror inte jag förstår mer efter din förklaring men gör gärna ett försök först!
Senast redigerad av Gothus 2018-08-15 kl. 00:35.
Citera
2018-08-15, 01:17
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Att Nicolas pappa blev arbetslös och Nicola såg sig själv som Anckarström.
Han arbetade i Tellus Maskins nedläggningshotade fabrikslokaler.

https://cached-images.bonnier.news/swift/kb-archive-dn-web/helbild-dagens-nyheter-torsdag-18-december-1986-sida-95_1950.jpeg

Det är handen på axeln och skottet i ryggen som gör Olof Palmes mördare till en Anckarström imitatör. Tellus Maskins nedläggningshotade fabrikslokaler skulle ombyggas till en teater (kungamördaren Anckarström skulle ha huvudrollen i teaterns premiärföreställning)
Senast redigerad av 299792458 2018-08-15 kl. 01:23.
Citera
2018-08-15, 01:34
Medlem
Gothuss avatar
Citat:
Han arbetade i Tellus Maskins nedläggningshotade fabrikslokaler.

https://cached-images.bonnier.news/swift/kb-archive-dn-web/helbild-dagens-nyheter-torsdag-18-december-1986-sida-95_1950.jpeg

Det är handen på axeln och skottet i ryggen som gör Olof Palmes mördare till en Anckarström imitatör. Tellus Maskins nedläggningshotade fabrikslokaler skulle ombyggas till en teater (kungamördaren Anckarström skulle ha huvudrollen i teaterns premiärföreställning)
Citat:
Och kanske även få en medalj av kungen.

Bra definition på ett nattligt Stålleprov.

Ta kontakt med mannen i fråga och fråga hur det ligger till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in