Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-02-27, 19:14
Medlem
DjungelJenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
På vilket sätt var vapenhandlaren och moderatgubben spännande? Båda är ju döda sådan många många år. Den här tysken kanske lever fortfarande?

Sant!

En till artikel som knyter an mot temat med mordvapen i hjälmaren:

https://www.magazin24.se/nyheter/sparen-som-leder-till-tyskland/repsbA!ii7PCUPWKc3LxjeY1tpHDQ/

I artikeln nämns bland annat att en man med walkie-talkie hörts upprepa frasen: das auto på Sveavägen.
Citera
2019-02-27, 19:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DjungelJens
Sant!

En till artikel som knyter an mot temat med mordvapen i hjälmaren:

https://www.magazin24.se/nyheter/sparen-som-leder-till-tyskland/repsbA!ii7PCUPWKc3LxjeY1tpHDQ/

I artikeln nämns bland annat att en man med walkie-talkie hörts upprepa frasen: das auto på Sveavägen.

Känns mer som att "tysken" egentligen är sydafrikan av det som läggs fram i artikeln att döma. Men varför i helvete skulle RAF vilja skjuta Palme? Vad är det för snömos egentligen?

Varför hittar jag inget i de stora drakarna om detta förresten?
Senast redigerad av torstenferdinand 2019-02-27 kl. 19:31.
Citera
2019-02-27, 19:30
Medlem
Citat:
Missta mig inte. Det där har jag koll på. Och egentligen är det ju värre än så. Hört talats om Samson-alternativet? Om nu inte det bara är någon sorts bluff i utpressningssyfte så är det ju inte så konstigt att israelerna ständigt slingrar sig undan saker som skulle kunna fälla en hel regering här hemma. Så ja. De spelar ett väldigt högt spel, israelerna.

Jag skulle också vilja ha koll men har insett att dom däringa politiker säger en massa saker som dom innerst inne menar. Men, ok, jag har hört om Samson-alternativet men det är inte mitt intresse med min kommentar. Jag har inte ens läst boken The Samson Option: Israel's Nuclear Arsenal and American Foreign Policy.

Jag tänkte att någon av er eminenta Flashback-analytiker med koll skulle göra kopplingen
Med fem kärnvapenbestyckade ubåtar att hota med så har Israel en falsk känsla av trygghet när de utför terrordåd.
och
Toppofficer utreds av Säpo – ytterligare en person har anhållits
Mannen hade fram till 6 februari 2018 en ledande position i en känslig del av den svenska marinen som bland annat sköter krypterad kommunikation med örlogsfartyg och ubåtar
.

Att gruppera en kärnvapenbestyckad ubåt utanför Sveriges västkust samtidigt som Netanyahu besöker den ryska federationens statsledning är ett argument så gott som något och kan dra fördelar av information hur Sveriges ubåtsförsvar kommunicerar.
Citera
2019-02-27, 19:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
Jag skulle också vilja ha koll men har insett att dom däringa politiker säger en massa saker som dom innerst inne menar. Men, ok, jag har hört om Samson-alternativet men det är inte mitt intresse med min kommentar. Jag har inte ens läst boken The Samson Option: Israel's Nuclear Arsenal and American Foreign Policy.

Jag tänkte att någon av er eminenta Flashback-analytiker med koll skulle göra kopplingen
Med fem kärnvapenbestyckade ubåtar att hota med så har Israel en falsk känsla av trygghet när de utför terrordåd.
och
Toppofficer utreds av Säpo – ytterligare en person har anhållits
Mannen hade fram till 6 februari 2018 en ledande position i en känslig del av den svenska marinen som bland annat sköter krypterad kommunikation med örlogsfartyg och ubåtar
.

Att gruppera en kärnvapenbestyckad ubåt utanför Sveriges västkust samtidigt som Netanyahu besöker den ryska federationens statsledning är ett argument så gott som något och kan dra fördelar av information hur Sveriges ubåtsförsvar kommunicerar.

Ja isåfall har du mer koll än mig. Att Israel bestyckar alla möjliga grunkor hit och dit världen över med kärnvapen har jag ju hört om förut så klart, men inte att det skedde här också. Den där galningen försöker ju hålla hela planeten gisslan verkar det som
Senast redigerad av torstenferdinand 2019-02-27 kl. 20:02.
Citera
2019-02-27, 20:11
Medlem
Citat:
Ja isåfall har du mer koll än mig. Att Israel bestyckar all möjliga grunkor hit och dit världen över med kärnvapen har jag ju hört om förut så klart, men inte att det skedde här också. Den där galningen försöker ju håller ju hela planeten gisslan verkar det som

Nja, kanske inte hela planeten. Han är ju ändå kompis med Trump i USA och Bolzonaro i Brasilien.

Varom det hela handlar om är att genom kompisoligarker föra ut stora pengar från ryska federationen. Det började egentligen med hans far Benzion Netanyahu som dog för några år sedan. Det var han som byggde upp den ryska maffian för att destabilisera Sovjetunionen och sonen Netanyahu tassar på i samma fotspår. Du kanske har hört talas om penningtvätt och Ryssland.

Den ryska statsledningen tycker inte om det så Netanyahu vill nog ha något att hota med så han inte blir arresterad i Moskva.
Citera
2019-02-27, 20:12
Avslutad
Citat:
”Det har är Röd armé fraktion. Vi har skjutit er statsminister!”

... mystiken tätnar.

Nja. Känns ungefär lika trovärdigt som att Saddam Hussein skulle ha haft en Stargate.
Citera
2019-02-27, 20:17
Medlem
Citat:
Med sådana sjuka tillfälligheter som ibland liksom bara råkar uppstå sådär "spontant" kring siffran 33 så kan man fan bli foliehattig för mindre. Så det är lite till och från det där med "nojjan" för egen del.

Haha, vi kan alla trilla dit, åtminstone en stund. På adressen för mordplatsen hade ordenssällskapet Pro Patria dvs frimurare, verksamhet i över hundra år. En verksamhet som låg Gustav III varmt om hjärtat. Nu var det inget mer upphetsande än barnbördshus men vem vet vad det var den perfekta täckmanteln för. Och Pro Patria bildades 1766. Lite division så hamnar vi på 33 igen.
Citera
2019-02-27, 20:18
Medlem
DjungelJenss avatar
Citat:
Nja. Känns ungefär lika trovärdigt som att Saddam Hussein skulle ha haft en Stargate.

Angående varför ”dom stora drakarna” inte skriver om detta; skulle tro att man är strategisk och väntar med att släppa bomben till årsdagen.

RAF hade ett horn i sidan till Olof Palme efter ockuperandet av den västtyska ambassaden då han utvisade västtyska terrorister.

Man beskyllde även Olof Palme för Sigfried Hausners död.
Citera
2019-02-27, 20:36
Avslutad
Citat:
Angående varför ”dom stora drakarna” inte skriver om detta; skulle tro att man är strategisk och väntar med att släppa bomben till årsdagen.

RAF hade ett horn i sidan till Olof Palme efter ockuperandet av den västtyska ambassaden då han utvisade västtyska terrorister.

Man beskyllde även Olof Palme för Sigfried Hausners död.

Ja och nassarna i Ustasja hade också ett horn i sidan på Palme efter Bulltofta och trasslet med Baresic och allt det där. Vad jag vet så blev Palme alldrig mordhotad utav RAF. Det blev han utav kroaterna dock. Flera gånger enligt Lisbet. Behöver inte betyda något. Kurderna var ju inte så förtjust i Palme de heller fram mot slutet.
Citera
2019-02-27, 20:41
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ja isåfall har du mer koll än mig. Att Israel bestyckar alla möjliga grunkor hit och dit världen över med kärnvapen har jag ju hört om förut så klart, men inte att det skedde här också. Den där galningen försöker ju hålla hela planeten gisslan verkar det som (

Problemet för Israel är att de har inga flygvägar till huvudfienden Iran, flygplanen riskerar att skjutas ned på väg mot Teheran - som Israel utlovat att kärvapenbomba om det verkligen gäller - ommgiven av fienden från alla omgivande håll, förvisso vill Saudi-Arabien hålla sig utanför men de äger sitt luftrum, då bestyckar man u-båtar.

Edit: Egypten gjorde misstaget vid sexdagarskriget och trodde Israel bara var a piece of a cake och bröstade upp sig med sina MIG-plan från ryssarna, men aj-aj-aj vad fel de hade. Iran har gjort läxan och vet vad som gäller: Teheran riskerar bli en grushög vid minsta vapenskrammel.
Senast redigerad av MossTrums 2019-02-27 kl. 21:10.
Citera
2019-02-27, 20:48
Medlem
DjungelJenss avatar
Citat:
Ja och nassarna i Ustasja hade också ett horn i sidan på Palme efter Bulltofta och trasslet med Baresic och allt det där. Vad jag vet så blev Palme alldrig mordhotad utav RAF. Det blev han utav kroaterna dock. Flera gånger enligt Lisbet. Behöver inte betyda något. Kurderna var ju inte så förtjust i Palme de heller fram mot slutet.

Sant. Vi släpper det där med en revolver i hjälmaren. Det verkar vara trams. Men det är ju alltid lite spännande med nya rön om mordet på Olof Palme.
Citera
2019-02-27, 20:58
Avslutad
Citat:
Sant. Vi släpper det där med en revolver i hjälmaren. Det verkar vara trams. Men det är ju alltid lite spännande med nya rön om mordet på Olof Palme.

Det behöver för all del inte vara trams. Man blir bara lite skeptisk minst sagt efter 33 år med det ena snömoset efter det andra. Min poäng var bara den att det fanns många olika grupperingar både till vänster och höger och alla möjliga nationaliteter som ville ha bort Palme under denna tid i mitten på 1980-talet. En hel del inhemska högerextrema sådana dessutom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in