Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-18, 19:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 299792458
Varför just nu ?

Lagom till jubileumet och som sagt, när de märker att de kört fast totalt försöker de med ett sista desperat drag för att försöka få någon i sammansvärjningen att röja sig.
Citera
2018-03-18, 19:16
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Blir mer och mer bisarrt det du skriver, det skulle varit en mindre chock att hon bevittnade att hennes son, som hon precis varit på bio med, sköt sin far tillika hennes make, än det som verkligen hände. Undrar vad du menar, att GM före eller efter skottlossning skulle sagt att han och Olof hade ett förhållande? Jag tror inte det hade påverkat hennes chock något, då hon inte skulle tro på det.
jenlov, mordet var en historisk vändpunkt, förklaringen är nästa historisk vändpunkt.
Citera
2018-03-18, 19:17
Medlem
Citat:
Är du emot chefsåklagarens presentation av lösningen ? och regeringens beslut om belöning?

Nej jag tror mycket på den och tror inte han har utrymme för nåt trams där. Har ju givit dem en chans och har tålamod. Däremot är jag 100% säker på att du svamlar i nattmössan. När det gäller belöning så tror jag att det om någon icke inblandad bidragit och är i livet som kommer opinionen att kräva att denne belönas på något sätt även om GM ej kan åtalas.
Citera
2018-03-18, 19:18
Avslutad
Citat:
jenlov, mordet var en historisk vändpunkt, förklaringen är nästa historisk vändpunkt.

Hon var mycket väl medveten om makens förehavanden och vilka de arbetade för.
Citera
2018-03-18, 19:19
Medlem
Citat:
Varför just nu ?

Troligen för att man efter att ha börjat i rätt ände vet vad man letar efter och håller på att sy ihop det.
Citera
2018-03-18, 19:20
Medlem
Citat:

På ett sätt var det väl det, nu vet jag inte hur det skulle påverka Lisbets chock, och göra det större än om Mårten varit GM. Tror även mer och mer att du spelar ett spel, att du bestämt dig för en teori, försvarar varje attack mot den, och drar mer och mer kryptiska inlägg bara för att driva med alla andra i tråden, samtidigt som du gapskrattar framför skärmen.
Citera
2018-03-18, 19:25
Medlem
KaosSomInkomsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaosSomInkomst
Sen har vi om jag kommer ihåg rätt ”Björn” som talar om 4-7 personer som sysslade med övervakning av op på Säpo.

Citat:
Ursprungligen postat av HubertNorlen
I Aftonbladet i september 1987 finns det några intressanta uppgifter rörande den gåtfulle JH aka "sjökaptenen" aka "SSI-agenten" aka "57-åringen". Några uppgifter kan ha nämnts i tråden tidigare. Jag ber om ursäkt för ev. rekapitulation.

Den 7e september berättas det att JH undersökt VG. (Tror kanske att det kan ha nämnts tidigare) Det verkar också som att JH har vunnit en tryckfrihetsrättegång där han utpekats som KGB-agent.

Den 8e september intervjuas bekanta till JH. Olika bekanta anger att JH har arbetat för KGB, CIA, SSI, Säpo och MI5. De här uppgifterna får ju tas med en mycket stor nypa salt. Men åtminstone Säpo och MI5 var helt nya uppgifter för mig. Jag skulle också hålla för öppet att det här kan röra sig om en felskrivning. MI6 verkar vara en mer plausibel samarbetspartner än MI5.

Den 9e september hävdar JH att det är Holmér som har läckt hans namn till media för att hämnas på honom för att ha röjt en säpokälla.

Den intressantaste uppgiften bjuder Jonas Gummesson på den femtonde september:

"57-åringens bästa kontakt inom UD är en kvinnlig tjänsteman, sekreterare åt en av UDs högsta chefer.
-Kvinnan har en position som innebär att hon har tillgång till i stort sett all information som finns inom UD, säger källan.
- Den som sitter på den här stolen är som en spindel i nätet. Om man själv vill och håller ögonen öppna - kan man bara genom att finnas på plats ta reda på allting.
Kvinnans chef har en ytterst betydelsefull roll på UD och deltar i beredningen av alla känsliga ärenden, bland annat frågor som rör departementets kontakter med polisen och försvaret.
Flera oppositionspolitiker har frågat sig varför UD-ledningen inte ser till att alla kontakter med 57-åringen upphör."

Ok så Pierre schori har sin ”Barbro” som har sin JH som känner (?) SJ som sysslar med övervakning av OP, vilket herr schori kanske råkar nämna för sin kollega Sten Andersson.
Sten drar slutsatsen att contrastig o Co är ev inblandade i mordet, men frågan är om det kanske är ett blindspår? Blir inte klok på detta...
Och SJ känner NN som informerar ”Lennart” om OPs planer som rekvirerar RD som chafför och får fram vapen och övervakar OP och ser till att GM får möjligheten
Senast redigerad av KaosSomInkomst 2018-03-18 kl. 19:38.
Citera
2018-03-18, 19:38
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeorgT
Citat:
Citat:
Chefsåklagaren har ingen lösning att presentera. Detta är ett taktiskt drag från för att försöka få vissa individer de avlyssnar att börja prata.
Varför just nu ?
Lagom till jubileumet och som sagt, när de märker att de kört fast totalt försöker de med ett sista desperat drag för att försöka få någon i sammansvärjningen att röja sig.
Jag tror GM är den enda de avlyssnar, inte bara avlyssnar men har all sin utrustning riktad mot honom. Undrar hur bra utrustning de har ?
Citera
2018-03-18, 19:42
Avslutad
Citat:
Jag tror GM är den enda de avlyssnar, inte bara avlyssnar men har all sin utrustning riktad mot honom. Undrar hur bra utrustning de har ?

Den bästa som finns att tillgå.
Märk väl att det var väldigt lätt att avlyssna den fasta linan 1986.
Citera
2018-03-18, 19:45
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Den bästa som finns att tillgå.
Märk väl att det var väldigt lätt att avlyssna den fasta linan 1986.
Kan de se vapnet genom betongväggar ?
Citera
2018-03-18, 19:47
Avslutad
Citat:
Kan de se vapnet genom betongväggar ?

Ingen konst att se vapen genom betongväggar.
Citera
2018-03-18, 19:48
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Istället för att köpa Ihesos med tilläggsinformation friserade påståenden som det helt falska påståendet att Pizzaägaren var fälld för verksamhet i P2 kan man se de verkliga personerna och den verkliga här...

https://drive.google.com/file/d/0BxuBxyn2s5hMNnNqc0tDQzYtNGs/view

Tyvärr vill somliga verkar det som backa oss tillbaka till första årens härdsmälta i press och utredning för att bygga sagoslott kring det.
Har man hittat den inlämnade revolvern än? Om inte, kan man ta reda på vilken polis (befäl) som var på platsen och tog emot den?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in