2010-09-16, 11:15
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iamnotsure
Personligen har jag köpt det som Lars Borgnäs kallar för "landsförrädarspåret" .

Detta som du beskriver är vad också jag har utgått från liksom din sympatiska inställning i övrigt. Borgnäs bok har jag ännu inte lyckats få tag på men Tunander och Hermansson/Wenander har jag studerat desto mer och fått tillräckligt skrämmande besked av. Dessa spår som tyder på att säkerhetstjänsterna själva är de värsta demokratisabotörerna och landsförrädarna har man mest påtagligt undvikit i just denna tråd. I Klippos annars så utmärkta sammanställning av Palmelitteratur finns de inte med (#6349). Ett helt gäng gamla pensionerade Skräpoagenter kontrollerar så frågorna även här. Palme kunde bara inte ana och just det blev väl hans öde kan jag tro. Guillous memoar visar mest ingående och slutligen hur bedrägerierna verkligen har kunnat vara möjliga i alla led och på alla nivåer.
/ Ove Mollvik
Citera
2010-09-17, 00:09
Medlem
Maxestrellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ove Mollvik
Fenomenet har jag studerat och dokumenterat systematiskt sedan min första upptäckt kring helt andra frågor på nätet redan från slutet av 90-talet. Då kom jag fram till att SPF med min gamle chef från SVT Sam Nilsson var boven i dramat. Nu förstår jag att det är värre sammanslutningar än så. Militära, polisiära och sociala säkerhetstjänster av olika valör konkurrerar mot varandra och mot demokratin med vilka lumpna medel som helst. De skäms aldrig utan verkar finna samhörighet och ren njutning i att kunna driva fritänkande individer till vansinne. Finns inte galningar, kriminella och hjälpbehövande i tillräcklig mängd för att uppbära tjänstemannaväldet så skapas de.
Över den här tråden är det Skräpo som klart dominerar och tydligen har starkast intresse i att mörka sitt ansvar kring Palmemordet. Låt mig därför gissa att initiativet till landsförräderiet var helsvenskt men resurserna hämtades från CIA och önskemålet var NATOs likaväl som KOFeldts. Från alla anonyma håll önskades att Palme skulle elimineras men inga av dessa behövde någonsin yppa sina innersta tankar. Sataniskt uttolkande av enskildas och olika makters dolda avsikter från olika register var bara att kombinera och sedan sätta igång psykterrorn mot allmänheten därefter.
/ Ove Mollvik

Jösse Ove, du är sannerligen som Oraklet i Delfi! Hör av dig till PU vetja. 50 miljoner väntar på dig. Ge dem det stora tipset om Baresic. Det är ju i princip helt bevisat att det var han uppifrån taket, med stöd av de flesta av världens säkerhetstjänster.
Citera
2010-09-18, 14:37
Medlem
Mammamia44s avatar
Intressant blogg !!
http://monicaantonsson1.blogspot.com/
Citera
2010-09-18, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mammamia44
Intressant blogg !!
http://monicaantonsson1.blogspot.com/

Bra gjort att ta upp frågan. MA:s blålagda frågor är verkligen berättigade.
Citera
2010-09-18, 20:21
Medlem
kriminal.ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av artwood
Bra gjort att ta upp frågan. MA:s blålagda frågor är verkligen berättigade.

Ja historien och mytbildningen kring A.A fortsätter. Jag undrar hur länge han kan låta bli att kommentera anklagelserna. Att Antonsson intresserat sig för fallet grundar sig i Olle Minell och Proletärens arbete. Läs mer här: http://www.kriminal.se/?p=992
Citera
2010-09-18, 20:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kriminal.se
Ja historien och mytbildningen kring A.A fortsätter. Jag undrar hur länge han kan låta bli att kommentera anklagelserna. Att Antonsson intresserat sig för fallet grundar sig i Olle Minell och Proletärens arbete. Läs mer här: http://www.kriminal.se/?p=992

Myten är kanske mindre hotande än sanningen så länge de som driver myten inte har de faktiska förhållandena klara för sig.
Citera
2010-09-20, 13:45
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maxestrella
Jösse Ove, du är sannerligen som Oraklet i Delfi! Hör av dig till PU vetja. 50 miljoner väntar på dig. Ge dem det stora tipset om Baresic.

Eftersom det är ni själva som avslöjat er så kommer väl pengarna att läggas till gamla officerares och säponissars pensionsfond. För PU måste det ha stått klart redan -93 att Baresic var utnyttjad som gm fast ingen kunde erkänna hur det hade gått till. Den dövstumme Hans Gillis Carlsson hade tydligen dragit den avgörande slutsatsen när KOFeldt såg till att han istället blev anhållen t o m före Roger Östlund och hela raden vidtalade och redan inplanerade syndabockar som sedan kom att spelas ut mot varandra.
/ Ove Mollvik
Citera
2010-09-20, 22:56
Medlem
kriminal.ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uddis(s)
Myten är kanske mindre hotande än sanningen så länge de som driver myten inte har de faktiska förhållandena klara för sig.

Förvisso, tror dock att A.A hade tjänat på att avfärda anklagelserna. Googlar man hans namn idag dyker en rad sidor upp som inte är direkt smickrande för honom. Fortfarande förundrad att ingen i etablerad media har tagit i detta än, känns som att det kommer så småningom. Sven Anér har idag skrivit en gästkrönika i ämnet (som berör A.A) om den icke-existerade debatten om Palmemordet som den intresserade kan läsa här: http://www.kriminal.se/?p=1000
Citera
2010-09-21, 09:21
Bannlyst
Citat:
Förvisso, tror dock att A.A hade tjänat på att avfärda anklagelserna. Googlar man hans namn idag dyker en rad sidor upp som inte är direkt smickrande för honom. Fortfarande förundrad att ingen i etablerad media har tagit i detta än, känns som att det kommer så småningom. Sven Anér har idag skrivit en gästkrönika i ämnet (som berör A.A) om den icke-existerade debatten om Palmemordet som den intresserade kan läsa här: http://www.kriminal.se/?p=1000

Att Dekorimamannen inte är samma som GM är det en hel del som talar för. Om AA börjar försvara sig kan det ge anledning till att titta på en del saker och där kanske finns något som inte är känt kring honom men som i vissas ögon skulle vara känsligt eller misstänkt. Bättre då att tiga ihjäl och det lyckas ju bra med utredarnas stöd. Det kan ju också vara så att en ytterligare part inte tillåter att han berättar och försvarar sig. Om det kan vi ju inte veta något. Man kan också tänka sig att hans alibi kan ha med egen otrohet, homosexualitet eller missbruk och olagligheter att göra eller att det handlar om känsliga uppgifter angående en anhörig eller en kollega eller kring något hemligt. Normalt sett skulle man nog lita på utredarnas omdöme men i det här fallet finns alldeles för många saker som utredningen manipulerat för att man skall kunna göra det. Därmed är det naturligtvis frustrerande.

Aners uppgifter är intressanta men tyvärr har han en förmåga att dra iväg och bortse från fakta som talar emot hans teorier samt att omtolka och måla på som gör att han dragit iväg i olika riktningar. Det kan vara så att Aner t om låtit sig lockas på ett stickspår för att han närmade sig något ännu känsligare. När det gäller Estonia har han ju hamnat i liknande härvor men huvudkällor som starkt kan ifrågasättas sakligheten hos. Tyvärr låter hans drag av förföljelsemani honom lätt hamna i liknande position som Truthers. Det är därför han inte når ut.
Citera
2010-09-21, 12:45
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Förvisso, tror dock att A.A hade tjänat på att avfärda anklagelserna.
Avsan stackaren har inte en chans. Den som en gång sålt sig till Skräpo är tvungen att hålla masken vilka bevis som än anförs. Kompisen Bror Perä som skulle höras misstänkt som Dekorimamannen sköt sig hellre. Det började med att de en gång som poliser tillsammans sålde steroider men istället för att straffas värvades de till knarkspan. Med sedan dessutom kompisens självmord på sitt samvete ges Avsan en gynnad karriär långt över sin förmåga och kan fatta beslut som han aldrig själv behöver ta ansvar för likt de flesta av dagens högre tjänstemän, rådmän och befattningshavare. Alla verkar de ha värvats på liknande sätt.
Ivan v Birhan försökte skoja med en moderaternas valtalare vid centralen men blev burdust avvisad. Typen verkade bekant. Det var tydligen Avsan själv. Skräpos medarbetare känns igen på sin totala avsaknad av humor och sin mer eller mindre paranoida uppsyn.
/ Ove Mollvik
Citera
2010-09-21, 14:32
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uddis(s)
Det kan vara så att Aner t om låtit sig lockas på ett stickspår för att han närmade sig något ännu känsligare.

Helt säkert är det så som också vännen Tore Forsberg har avslöjat att det går till. FB är skolexempel. Det dröjde exv. bara några månader efter att jag provocerats tillbaka in i debatten och mötte detta forum så fick jag mig tillskickad den ännu inte utgivna Tomas Nilssons suveräna bok om Lindhmordet.
Varför just jag kunde man fråga. Tomas hade blivit påmind om något jag hunnit skriva redan 2004 innan jag istället lika aningslöst leddes in på Palmemordet. Ett kort tag läste jag då in mig på allt från nätet och började ställa nya frågor innan jag blev fullkomligt utmanövrerad genom tekniska sabotage och påtagliga trakasserier på nätet.
När jag nu visade upp boken för tidigare kollegor och vänner som var direkt involverade i frågan så blev det ett hysteriskt pådrag av säkerhetsfolk. Jag fick min fjärde erinran och kunde ha blivit uppsagd direkt men då skulle det bara ha sett alltför illa ut varnade jag. I slutet av året blev hela teknikavdelningen med 50 man uppsagda utan vettig förklaring.
Nog kan man undra över vilka resurser som slösas på alla stickspår och varifrån de kommer.
/ Ove Mollvik
Citera
2010-09-22, 08:20
Avslutad
Jag vet inte om detta tagits upp, men efter en sökning på Aftonbladet.se så kan man läsa att herr A.Avsan deltog i en fotbollsmatch mellan Alliansen och Oppositionen. Han var avbytare i Reinfelts lag.

Ännu kusligare är att han var inbjuden till Victorias bröllop.

Kanske därför dom vägrar reagera på anklagelserna, för alltihopa är för jävla pinsamt för dom. Jag är mest nyfiken på om A.Avsan är vänsterhänt. Någon som sett han skriva med vänterhand? På alla förbannade foton man hittar på diverse politik bloggar så står han mest och ser dum ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in