Citat:
Ursprungligen postat av uddis(s)
Det kan vara så att Aner t om låtit sig lockas på ett stickspår för att han närmade sig något ännu känsligare.
Helt säkert är det så som också vännen Tore Forsberg har avslöjat att det går till. FB är skolexempel. Det dröjde exv. bara några månader efter att jag provocerats tillbaka in i debatten och mötte detta forum så fick jag mig tillskickad den ännu inte utgivna Tomas Nilssons suveräna bok om Lindhmordet.
Varför just jag kunde man fråga. Tomas hade blivit påmind om något jag hunnit skriva redan 2004 innan jag istället lika aningslöst leddes in på Palmemordet. Ett kort tag läste jag då in mig på allt från nätet och började ställa nya frågor innan jag blev fullkomligt utmanövrerad genom tekniska sabotage och påtagliga trakasserier på nätet.
När jag nu visade upp boken för tidigare kollegor och vänner som var direkt involverade i frågan så blev det ett hysteriskt pådrag av säkerhetsfolk. Jag fick min fjärde erinran och kunde ha blivit uppsagd direkt men då skulle det bara ha sett alltför illa ut varnade jag. I slutet av året blev hela teknikavdelningen med 50 man uppsagda utan vettig förklaring.
Nog kan man undra över vilka resurser som slösas på alla stickspår och varifrån de kommer.
/ Ove Mollvik