2010-09-22, 08:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tisky
Jag vet inte om detta tagits upp, men efter en sökning på Aftonbladet.se så kan man läsa att herr A.Avsan deltog i en fotbollsmatch mellan Alliansen och Oppositionen. Han var avbytare i Reinfelts lag.

Ännu kusligare är att han var inbjuden till Victorias bröllop.

Kanske därför dom vägrar reagera på anklagelserna, för alltihopa är för jävla pinsamt för dom. Jag är mest nyfiken på om A.Avsan är vänsterhänt. Någon som sett han skriva med vänterhand? På alla förbannade foton man hittar på diverse politik bloggar så står han mest och ser dum ut.

Syftar du på att GM är högerhänt?
Citera
2010-09-22, 09:20
Medlem
portnoys avatar
Det här ljudklippet tycker jag är viktigt att lyssna på när man tänker på LPs utpekande av CP..

http://www.mediemordet.com/fotohandlarparet/fotohandlarparet-3.html
Citera
2010-09-22, 09:29
Avslutad
Nej, de finska flickorna säger att gärningsmannen håller walkie-talkien i högerhanden och pistolen i vänster. Förmodligen är Dekorinamannen dom såg vänsterhänt, och är Anti Avsan vänsterhänt, stärks ju misstankarna mot han.
Citera
2010-09-22, 09:36
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uddis(s)
Syftar du på att GM är högerhänt?
Vad finns för belägg för att en viss högerhänt figurant är gm? / ve
Citera
2010-09-22, 09:43
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av portnoy
Det här ljudklippet tycker jag är viktigt att lyssna på när man tänker på LPs utpekande av CP..
Vi vet redan hur Skräpo med Christiansson osv. manipulerade och skrämde vettet ur LP så att hon sedan fick påstå att hon själv blivit träffad, tvingades ta tillbaka sitt första vittnesmål om skott från två olika håll och mot sin övertygelse peka ut CP. ve
Citera
2010-09-22, 09:48
Avslutad
Sen måste jag åter ta upp Ingvar Carlsson.

Fakta:

Förre finansminister K-O Feldt säger i media att han vill att regeringen skall utreda polisspåret "Ordentligt".

Dagen efter:

Två män ertappas av en säkerhetsvakt på taket till Ingvar Carlssons tak (Ovanför hans sovrum).
Ingvar hade kontor på 3:e våningen, men disponerade även vindsvåningen (Sovrum etc).
Att en väktare ser männen, och säpo inte tycker jag är anmärkningsvärt, vart befann sig säpo?

6 timmar efter händelsen kommer Ingvar Carlsson inhoppandes på kryckor och avgår som partiledare och statsminister med omedelbar verkan (På grund av personliga skäl ). Han hade inte ens tagit sig tid att utse en efterträdare.

Ärligt, är detta ett sammanträffande så är det helt jävla otroligt.
Citera
2010-09-22, 10:36
Bannlyst
Citat:

Fakta:

Förre finansminister K-O Feldt säger i media att han vill att regeringen skall utreda polisspåret "Ordentligt".

Dagen efter:

Två män ertappas av en säkerhetsvakt på taket till Ingvar Carlssons tak (Ovanför hans sovrum).
Ingvar hade kontor på 3:e våningen, men disponerade även vindsvåningen (Sovrum etc).
Att en väktare ser männen, och säpo inte tycker jag är anmärkningsvärt, vart befann sig säpo?

6 timmar efter händelsen kommer Ingvar Carlsson inhoppandes på kryckor och avgår som partiledare och statsminister med omedelbar verkan (På grund av personliga skäl ). Han hade inte ens tagit sig tid att utse en efterträdare.

Din beskrivning stämmer dåligt på några punkter. Ingvar vistades inte där ... detta var och är statsministernas tjänstebostad och representationsvåning att ta emot oficiella besök. Den har direkta hemliga vägar till olika departement och till riksdagshuset så att Statsministern och andra kan förflytta sig utan att exponera sig.

Personerna på taket är identifierade och greps.

Det är alltid så att utsida och entre bevakas av vaktbolag medan Säpo står för Personskydd. Huset har ett omfattande tekniskt skydd mot intrång. Regeringskansliet, departement och riksdag har också vaktbolag som bevakar.

Statsministern utser inte sin efterträdare det gör partiet som ger en kandidat som riksdagen utser till statsminister.

Återstår att Ingvar avgår av personliga skäl och att han går på kryckor. Inte mycket att bygga en konspiration kring utan livlig fantasi.
Citera
2010-09-22, 10:43
Medlem
portnoys avatar
Citat:

Fakta:

Dagen efter:

Tja, väktaren kanske gick rond medans säpo satt och såsade utanför dörren.

Men hursomhelst. Den är oerhört intressant hela den historien. Förtjänar nästan en egen tråd!

EDIT: Såg att uddis(s) hann före med väktar-förklaringen.

tycker dock fortfarande att det verkar mycket egendomligt.
Senast redigerad av portnoy 2010-09-22 kl. 10:46.
Citera
2010-09-22, 11:08
Avslutad
Enligt uppgifter jag läst, så var det en väktare från väktarbolaget "Partena" som jobbade på en intilliggande byggnad som såg männen. Alltså ingen som jobbade med statsministern i fråga.

Självklart är männen identifierade, om det nu är som jag misstänker, poliser bakom hela fadderullan så är du ju självklart fulla ungdomar som klättrar på just statsministerns byggnad. För det finns inte så många byggnader i Stockolm city.

Sen att de skulle ge sig ut o klättra natten till fredagen då Feldt gjort uttalandet på Onsdagen är ju inte lite otroligt.

Uddis, jag har läs många av dina inlägg där du försöker förklara att allt är "helt vanligt". Kanske är det bra att tänka åt andra hållet ibland, att det faktiskt kan ha ett sammanhang?
Citera
2010-09-22, 11:10
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Satyrico
Precis. Tig ihjäl Ove nu. Om han bara är ute efter uppmärksamhet lär han tröttna i sinom tid...

LOL.. kollar igenom tråden lite... haha..

Har ni inte satt honom på ignore än?
Citera
2010-09-22, 11:18
Medlem
Som ni vet som följt mina inlägg så har jag alltmer närmat mig ståndpunkten att Säpo åtminstone varit inblandat i mordet på OP som anstiftare.

Naturligtvis har det varit Leif GW Persons trilogi om palmemordet och senare uttalande i radiointervjuer och chattar som leder mig till denna ståndpunkt. Men en sak är att i romanens form och allmänna uttalanden rikta misstankarna åt detta håll och att peka ut namngivna personer som inblandade.

Denna höst kommer en översättning av LGWPs bok ”Från sommarens längtan till vinterns köld” ut i USA och en recension i The Boston Globe ger oss ytterligare lite vägledning.

http://www.boston.com/ae/books/artic...illers/?page=2

Citat:
Persson’s sardonic depiction of how both uniformed and secret police operate is devastating and, at times, acidly funny. Indeed, this novel presents a macabre anatomy of national security organizations: Operationally unintegrated and mare’s nests of competing and conflicting interests within, these huge organizations are dysfunctional by their very nature and immune to external regulation by virtue of their extraordinary and often secret prerogatives. The Swedish security organization in place here is made up of a number of bodies: a central organization headed by Berg; a smaller “external group,’’ camouflaged as a management consulting firm established for the purpose of pursuing the most secret operations; a special “threat group,’’ which Berg thinks of as his “marketing department,’’ and a further group, whose task is to spy on everyone else in the organization.

The truth brilliantly shown in these pages is that it doesn’t take bad men to make such organizations run amok: These monsters have their own life force and momentum that co-opt their creators’ best intentions. On the other hand, bad men aplenty are drawn to them, and in these pages there are a number of nasties of the first order — and one dead prime minister.

Dvs. redan LGWP talar om en liten extern illegal utomparlamentarisk grupp inom Säpo utför hemliga operationer och spionerar på den under parlamentarisk kontroll legala Säpo-organisationen.

Stieg Larsson tar upp samma tema i sin nyckelroman ”Luftslottet som sprängdes” och utan att namnge personen så pekar han ut Stig Wennerströms efterträdare som flygattache i Moskva som karaktären ”Evert Gullberg” som chef för denna illegala Säpogruppering, vilket jag skrivit lite om i detta inlägg.

https://www.flashback.org/sp25515575

Ja, vid en jämförelse med karaktären och den av Anders Jallai som namngivne flygattachen kan vi konstatera vissa skillnader mellan verkligheten och nyckelromanen som den militära graden kapten/major och tidigare tjänstgöring sorm värnpliktig vid flottan och chef för flygdetaljen vid Fst-und etc.

Att det borde vara en flygofficer som flygattaché är väl självklart och mot Stig Wennerströms bakgrund (enligt Anders Jallai om den nu stämmer) så vore det inte underligt att man låter en underrättelseman efterträda Wennerström.

Om det sedan är så som LGWP menar och Stieg Larsson antyder och som jag inledningsvis skriver att Säpo åtminstone anstiftade mordet på OP så riktas mina misstankar inte mot marinofficerare utan flygofficerare och då särskilt som Anders Jallai skriver att fd flygattachén skulla ha varit anställd vid gamla IB och senare vid mordet 1986 och efter namnbytet SSI Sektonen för Särskild Inhämtning.

Att denne militäre underrättelsemannen i så fall 1964 skulle fått befälet över en extern organisation knuten till Säpo för hemliga operationer och spionage mot den legala Säpo-organisationen stämmer väl överens med den animositet som rådde mellan den militära underrättelsetjänsten och Säpo.

Detta får mig att återkomma till ett inlägg om en som kan vara en av medhjälparna vid mordet och som jag skrivit om här.

https://www.flashback.org/sp19081762

Ja, som sagt hemligheterna bakom mordet på Olof Palme håller sakta på att komma upp till ytan och det blir alltmer intressant att följa debattten.
Citera
2010-09-22, 11:52
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
Dvs. redan LGWP talar om en liten extern illegal utomparlamentarisk grupp inom Säpo utför hemliga operationer och spionerar på den under parlamentarisk kontroll legala Säpo-organisationen.
Här verkar vi vara överens från de flesta håll. Det är bara omfattningen av denna "lilla" grupp och varifrån den styrs som aldrig någonsin kommer att kunna bevisas eftersom rättsansvariga på högsta nivå uppenbarligen ägs av samma utomparlamentariska intressen.
Ivan v Birhan och jag har från vitt skilda håll och helt olika personliga förutsättningar råkat komma fram till princip samma slutsats. Varför exv. uddis vill sprida lögner om oss istället för att göra sig själv mer trovärdig kan man då också fråga sig samtidigt med portnoys lustiga inhopp plötsligt då ingen heller denna gång kunde bemöta någon av mina tydligen livsfarliga frågor.
/ Ove Mollvik
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in