Citat:
Ursprungligen postat av
mvagrippa
Som du vet håller jag med om Lars Jeppsson. Han rörelser är perfekta för den som skulle verkat som säkrare av flyktvägen. Men inte heller jag kan riktigt få in honom i en konspiration, hans agerande ter sig för mig naturligt efter skotten. Problemet är att han inte sett någon annan person på Luntmakargatan under promenaden till hörnan Luntis/Tunnelg. Men bara för att LJ inte sett någon där kan det inte uteslutas att någon verkligen befann sig där, saknas dock indikationer på detta.
Den märklige Beige är också min mest tänkbare backup.
Vart tar han vägen ?
Vem är han?
Var kom han ifrån?
Avgörande frågor som PU borde men aldrig verkat ens övervägt att gå på djupet med. Ska noteras att Lisbeth Palme talar om den långsmale avviasade i beigt även i rättegångarna.
Sedan finns den för mig avgörande men helt obesvarade frågan hur GM tar sig till brottsplatsen. Standard att besvara i alla mordutredningar men knappt omnämnd av PU.
Snacket om att Christer Pettersson gått efter paret palme hängs upp minst sagt svajjiga vittnesmål av Ljubisa Najic och Kerstin Nordström som i sin tur motsägs av centrala vittnen som Anders Björkmans och Inge Morelius berättelser, för att inte tala om Anders Delsborn.
Den som kan ge ledtråd här är NF. Ska man sätta tilltro till det han säger så möter han LOP ungefär mitt på Skandiakvarteret. Han ser 1 person bakom, men han är inte beige. Förmodligen AB.
Högst troligt i samma stund kommer LL och AD körande på Sveavägen. Ingen har sett någon korsa Sveavägen mellan AF och mordplatsen.
Vad kan man dra för slutsats av detta?
Den beige dyker bakom NF. Kan han ha korsat Sveavägen vid AF bakom LP efter det att NF passerat? Är det en från Grand?
Kommit ut ur Skandiahuset efter LOP passerat?
Man kan ana sig till att denne sedan gick söderut förbi mordplatsen?
När kommer första uppgifterna om var LOP korsar Sveavägen? Figurerade länge uppgifter om att de gjorde det redan vid Kammakargatan.
Beroende på vilka som ligger bakom mordet måste man ta i beaktande hur mycket information man hade. Ju längre i konspirationsteorierna man kommer, går det till slut inte undvika förhandskunskap om vägvalet eller till och med uppgjord mötesplats.
Om inte IM misstar sig fullständigt, misstar AB för GM, vilket inte är troligt då AB borde vara så mycket norrut att de inte sammanblandas, så de intryck IM ger är att GM kommer gående nordvästifrån i samma stund som LOP går från Grand. IM uppger sig se mannen lika lång tid som en förmodad promenad mellan Grand och mordplatsen tar utefter LPs ord.
Någon bör tala om att LOP är på väg och han intar position. Det är vad man kan ana sig till.
Var kan man då vara i området före detta utan att väcka minsta uppmärksamhet?
I bil?
I lokal?
1 av WT-männen som ses under kvällen?