• 9 883 online
  • 1 105 905 medlemmar
  • 57 572 430 inlägg
2017-06-19, 08:30
Avstängd
Viktor Gunnarsson är inte inblandad i palmemordet.
Han togs väl för han var lik fantombilden?
Det är inte heller han som skrivit breven som återfinns i Leopold Report.
VG fick ett brev där ngn beklagar att han blivit misstänkt o det brevet är jag säker på är från mördaren.
Citera
2017-06-19, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
VG fick ett brev där ngn beklagar att han blivit misstånkt o det brevet är jag säker på är från mördaren.

Länk till breven som finns i Leopold Report??? Tack
Citera
2017-06-19, 18:34
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 86spanare
Länk till breven som finns i Leopold Report??? Tack

Hur svårt är det att googla?
Att spana är inte din starka sida.
Citera
2017-06-19, 18:53
Medlem
ieshos avatar
Det finns en hel del som pekar på att både tid och plats var planerat på förhand, att han skulle dödas just den dagen och just där i korsningen.

1. En kvinna i rulltrappan upp mot David Bagares gata såg någon vecka innan mordet två män stående i trappan. En man med långt, ljust, stripigt hår sa till den andre: "Händer det något mord så är det här."

2. En bonde, Knut Inge Mårtensson i Östra Ingelstad på Österlen, hade innan mordet sagt till grannar: "Den där Palme ska innan lördag skjutas med kulor och krut som går igenom den skottsäkraste av västar."

3. Anders Larssons varning en dryg vecka innan mordet ska ha byggt på information som Bo Ståhl fått från en bekant på Säpo.

4. På fredagen innan mordet gjorde personer mottagningstester i Skandiahuset med WT. De stod i butikernas dörrar och brydde sig inte om att de hindrade kunder.

5. På kvällen vid niotiden såg flera boende på Tunnelgatan en person stå med WT under en längre tid.

6. Precis när paret Palme gick förbi Skandias huvudentré så klev Stig Engström ut från entrén. Det var förmodligen hans agerande som gav upphov till det första signalementet om att gm haft en knälång fladdrande rock. SE tycks ha varit en stark motståndare till Palme och han arbetade på Skandia. Om han var inblandad hade han haft information om att Palme skulle gå just där åtminstone kanske tio minuter innan, när Palme fortfarande kvar på biografen.

Kanske konspiratörerna hade kunnat leva med att mordet inte blivit av denna kväll? Hellre att kvällen fått ett normalt slut och ingen utomstående fått veta något om planerna, än att mordet hade forserats fram under osäkra förhållanden. Inga proffs gör "all in" förrän i allra sista stund. Alldeles för mycket stod på spel.

Inte bara Inge Morelius såg en väntande man vid Dekorima utan också finskorna, som i mannens WT hörde: "Nu kommer dom!" Vilket kan tolkas som: nu kommer makarna Palme mot Dekorima. Jag tror att konspiratörerna hoppades på att kunna styra makarnas väg denna kväll. Men att de naturligtvis inte var helt säkra på att det skulle lyckas.
Citera
2017-06-19, 20:15
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
VG fick ett brev där ngn beklagar att han blivit misstänkt o det brevet är jag säker på är från mördaren.

Nej, Gunnarsson var inte spciellt lik fantombilden, men det kom in en klase tips om VG väldigt snabbt.
Jag tror inte heller att han varit dirket inblandad.
Citera
2017-06-20, 08:43
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Nej, Gunnarsson var inte spciellt lik fantombilden, men det kom in en klase tips om VG väldigt snabbt.
Jag tror inte heller att han varit dirket inblandad.

Någon hade i förhör fått frågan om Svarten o VG var med i samma religiösa grupp. Men det visste inte personen.
Citera
2017-06-20, 09:15
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Någon hade i förhör fått frågan om Svarten o VG var med i samma religiösa grupp. Men det visste inte personen.
VG höll sig till den OddFellowkontrollerade Immanuelskyrkan där Svarten inte på något sätt skulle passa in.
Citera
2017-06-20, 09:17
Medlem
Hur i helvete kunde polisen gripa Anna Lindhs mördare eller Drottninggatanterroristen men Palmes mördare kunde komma undan?
Citera
2017-06-20, 09:50
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mega79
Hur i helvete kunde polisen gripa Anna Lindhs mördare eller Drottninggatanterroristen men Palmes mördare kunde komma undan?
Anna Lindhs rätta mördare greps heller aldrig. Det var mina konkreta erfarenheter kring detta och hur opinionsstyret med psykologiska våldsmonopolet fungerar som istället ledde mig in på Palmemordet och de historiska bedrägerier som styrt särskilt över vårt land. Nu håller det inte längre. Hela västvärldens bluffspel är genomskådat.
Citera
2017-06-20, 10:11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av mega79

Det var i olika tid. O Lindhs mördare lämnade DNA-spår. Det kan palmemördaren med ha gjort i olika brev o har väl kollats nu.
Citera
2017-06-20, 11:35
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av janostortan
Även om det står att Palmeutredningen har kollat AGAG kan vi inte lita på det. Namnen måste ut här på flashback så personer som är villiga att tala kan sätta vissa ur AGAG'S beteende innan efter i samband med MOP. .....Jag bryr mig inte om att de säger till Aftonbladet att de kollat AGAG för jag tror de ljuger. Vi kom långt med försvarskytteklubben och Basballigan.
Nu gäller det nästa steg att identifiera o sammanställa AGAG medlemmarna såsom grupp de var Feb 1986. Hur många var de? Ålder? Vem hade kontakter med vem? Fanns det Cia kontakter? Vilka var höger om höger? Vilka hatade OP?....
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
Intressant aktivitet i tråden, uppenbarligen tycker några att diskussionsämnet är känsligt, nåt med AGAG är ...
Ture Utrianen, CGÖ, POKarlsson, Kjell-Arne Karlsson, Jan Söderberg, Lars Nilsson, Bror Perä, Grundborg, Djurfelt, Ulf Helin, Per Arvidsson, Sonny Björk, Kegö, Barling, Tell & Piltz m.fl kan vi utgå från var väl kartlagda av Säpo och på olika sätt användbara som rapportörer eller infiltratörer från för olika ändamål sammansvurna gäng.
Aktions-Gruppen-Arla-Gryning med the Falcons från Östersund, Tolvan eller skytteklubbar och wt-spanargäng som på olika sätt ingick i Stay-Behind-rörelsen gjorde helt klart goda tjänster åt staten i lagens utkanter. Alla fanns beskrivna i de PM från Tunander som Trowbridge bad mig att bedöma i förhållande till IvB som jag just råkat få återknuten kontakt med. Borgnäs, Alsén och Anér förstod jag var lika informerade som PU om AGAG osv men vad som hindrade fortsatt uppklarande kunde bara ingen förklara.
Inga som likt IvB blivit erbjudna ett eller annat sätts deltagande i MOP vågar avge minsta vittnesmål om vad de precis som Säpo måste ha vetat redan innan. Alla har livsviktiga hållhakar på varandra och måste skydda LP till varje pris.
Citera
2017-06-20, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myllo
För några år sedan när jag skrivit om WACL och Wallingatan 34 fick jag
ett mail till mitt fb-konto från ett fb-nic som aldrig skrivit i tråden. Jag brydde mig
inte så mycket om det eftersom det i stort sammanföll med min egen uppfattning,
men så här löd det (något förkortat):
"Fin sammanställning av dig i tråden. AG var spjutspetsen i Stay Behinds kuppförsvar
och de skulle i ett skarpt läge likvidera femtekolonnare, AG var Leon. Säpo skapade
Barbro för att få insyn i Leon. Åke J Ek var Leon. Det var hans täcknamn.
Så här är det. Hur jag vet det behöver vi inte gå in på".
Nu när AGAG är på tapeten vill jag reprisera detta inlägg från jan 2015. Jag tror alltså
att det är viktigare att nysta i Wallingatan 34 än i förbindelser med Jämtland. J Alcala
har i DN berättat att PU känt till att brunhögerpoliserna i sin klubblokal hos WACL på
Wallingatan även förvarade vapen (naturligtvis helt illegalt).
Citera