Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-21, 20:15
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ove Mollvik
Man kan misstänka att Svartens eftermäle nu anpassas till vad Guillou kan behöva för att ge ut en övertygande historia om hur Palmemordet skulle ha gått till.

Va?!? Har då inte hört något om att Guillou antar att det är Svarten som klippte Palme. Jag menade vare sig att berömma eller klanka på Svarten (jag tror inte han klippte Palme heller) utan bara konstaterade att han var den typen som tenderar att råka ut för märkliga olyckor som kan se ut som självmord just för att människor med mer normal och medelsvenssonaktig riskbedömningsförmåga mer sällan drabbas av den typen av olyckor.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2017-01-21 kl. 20:20.
Citera
2017-01-21, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Va?!? Har då inte hört något om att Guillou antar att det är Svarten som klippte Palme. Jag menade vare sig att berömma eller klanka på Svarten (jag tror inte han klippte Palme heller) utan bara konstaterade att han var den typen som tenderar att råka ut för märkliga olyckor som kan se ut som självmord just för att människor med mer normal och medelsvenssonaktig riskbedömningsförmåga mer sällan drabbas av den typen av olyckor.

Det var en konstig brand. Kvinnan sprang in i lägenheten igen när hon låst upp för polisen. Sen satt hon i fönstret o fotade brandmännen.
Poliserna hörde ngt motorsågsliknande ljud o sen kom en tryckvåg m eld så de fick retirera. Vad det ljudet kom ifrån o varför de hade brännbar vätska på tredje våningen i ett hyreshus ger frågor. Detta hände i kvinnans lägenhet.
Citera
2017-01-21, 21:03
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Basebollare och andra från den "öppna sidan" är inte de som utför eller ligger bakom MOP, möjligen sympatiserar några.
Det är människor som verkar i det dolda, både i yrket och i "vaktmästeriet".
Några kan mycket väl ha blivit tillfrågade om de inte skulle kunna bli den hitman som den sammansvurna officerskåren behövde för sin plan men då Holmér kommit på dem gått med på att medverka som exv Tell&Piltz på den räddande sidan med WT-folk och medspelande poliser istället som i så fall skulle få dela den säkrare och bättre ersättning som då fanns garanterad i potten.
Citera
2017-01-21, 21:43
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Det var en konstig brand. Kvinnan sprang in i lägenheten igen när hon låst upp för polisen. Sen satt hon i fönstret o fotade brandmännen.
Poliserna hörde ngt motorsågsliknande ljud o sen kom en tryckvåg m eld så de fick retirera. Vad det ljudet kom ifrån o varför de hade brännbar vätska på tredje våningen i ett hyreshus ger frågor. Detta hände i kvinnans lägenhet.

Tja, de kanske hade inspirerats av tv-kocken Morbergs machocooking och hade släpat upp en bensindunk för att kunna tranchera portersteken med motorsåg?

Och så fyllde man på soppa lite för nära de romantiska levande ljusen.

Eller så ville han bli som en brinnande munk. Och tog livet av sig, han ska visst ha varit väldigt sjuk. Vilket också nämns i minnesorden i Dala Demokraten, där det också nämns att han ofta var på fel plats vid fel tillfälle med fel personer.
http://www.dalademokraten.se/slakt-o-vanner/till-minne-av-lars-carlander
Senast redigerad av bradgardsindianen 2017-01-21 kl. 21:53.
Citera
2017-01-21, 23:08
Medlem
Citat:
Ja, jag vet. Men hon säger att vittnesmålet från början var fel nedskrivet.
Vittnesmålet är Samsons och denne har heller inte reagerat på 30 år. Sannolikt för att han vidhåller sin version.

Hon uppger sig ochså sett Christer Petersson på konfrontation 17/3 med Lisbeth o Mårten. Något som inte kan ha skett eftersom det i så fall skulle uppdagats i dennes senare rättegång.
Citera
2017-01-21, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Achtung Panzer
Vittnesmålet är Samsons och denne har heller inte reagerat på 30 år. Sannolikt för att han vidhåller sin version.

Hon uppger sig ochså sett Christer Petersson på konfrontation 17/3 med Lisbeth o Mårten. Något som inte kan ha skett eftersom det i så fall skulle uppdagats i dennes senare rättegång.

Men det har jag sett på annat ställe att CP var med på bild redan då. O eftersom ACR kände till honom så är det lätt att minnas.
O jag menade att ACR säger att hennes vittnesmål från då är fel antecknat.
Citera
2017-01-22, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
Lite mer om CIAs bekymmer med nuclear free zone och OP

https://www.cia.gov/library/readingroom/docs/CIA-RDP84T00301R000600010154-1.pdf

BBC klappar sig själva på axeln för att ha svenskspråkig person på plats i listening room vid MOP via CIA:

https://www.cia.gov/library/readingroom/docs/CIA-RDP87-01104R000100080004-0.pdf

mer om NFZ:

https://www.cia.gov/library/readingroom/docs/CIA-RDP85T00287R000501640001-7.pdf

https://www.cia.gov/library/readingroom/docs/CIA-RDP88T00146R000300250008-9.pdf

https://www.cia.gov/library/readingroom/docs/CIA-RDP84S00895R000200070004-8.pdf

https://www.cia.gov/library/readingroom/docs/CIA-RDP88T00146R000300250006-1.pdf

https://www.cia.gov/library/readingroom/docs/CIA-RDP83T00966R000100090024-6.pdf

Washington times via CIA
https://www.cia.gov/library/readingroom/docs/CIA-RDP90-00965R000100440030-3.pdf

Noterar:
-Ubåtsjakten i Hardangerfjorden ett halvår efter vår i Hårsfjärden.
-Att det funnits många planer på Korridorer mellan länder i världen. Palme dammade 1978 av
Kekkonenplanen från 1963, första gånge. Sovjet hade för vana att stödja sådana planer som hade korridorer i västländer. Två år tidigare hade 5-6 ST. Golfubåtar med kärnvapen placerats i Östersjön. Sovjet var till en början avvaktande till en korridor men stödde senare planen om den utökades så nästan hela västtysklan omfattades. Där fanns nyutplacerade Pershing-robotar. Kan placeringen av golfubåtarna varit enbart av förhandlingsskäl i en utveckling man på förhand redan kännde till?

Det kan vara pga. Sådant här rackarspel man ansåg palme vara ryssvänn?
Citera
2017-01-22, 08:43
Medlem
Citat:
Men det har jag sett på annat ställe att CP var med på bild redan då. O eftersom ACR kände till honom så är det lätt att minnas.
O jag menade att ACR säger att hennes vittnesmål från då är fel antecknat.
Jag håller det för troligt att man låtit vittnen fått se bilder på vanligt förekommande brottslingar, men till mig uppger hon att CP var med live på konfrontation där hon inte kände igen någon som mördaren medan Samson utpekat Gunnarsson. Att man inte bemödat sig att som med de andra viktiga vittnesparen, hålla ett eget förhör med bara henne, tyder ju på att man inte bedömt sanningshalten hög. Kanske för att alkohol var med i bilden?

Hade hennes version stämt skulle ju mängder av protokoll och skisser finnas enbart kring hennes vittnesmål.

Om du sett någonstans att CP var visad på bild 17/3, så är vi nog många i tråden som skulle vilja ta del av detta.
Citera
2017-01-22, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Achtung Panzer
Jag håller det för troligt att man låtit vittnen fått se bilder på vanligt förekommande brottslingar, men till mig uppger hon att CP var med live på konfrontation där hon inte kände igen någon som mördaren medan Samson utpekat Gunnarsson. Att man inte bemödat sig att som med de andra viktiga vittnesparen, hålla ett eget förhör med bara henne, tyder ju på att man inte bedömt sanningshalten hög. Kanske för att alkohol var med i bilden?

Hade hennes version stämt skulle ju mängder av protokoll och skisser finnas enbart kring hennes vittnesmål.

Om du sett någonstans att CP var visad på bild 17/3, så är vi nog många i tråden som skulle vilja ta del av detta.

Ingen kunde -86 veta om ACR:s version stämde. Inte nu heller o jag har nosat vid tanken att det är som du skriver att det är alkoholen. Finns även annat vittne som pga var prostituerad som ej togs på allvar. Illa att avfärda vissa.

Det jag tänkt på länge är att Svarten med liknade både VG o CP plus fantombilderna.

Jag ska leta upp bilderna men är nog från de "stora" spanarna m hemsida.

Klipp om alkohol o komma ihåg http://www.tv4.se/nyhetsmorgon/klipp/skyll-inte-gl%C3%B6mskan-p%C3%A5-spriten-3304754
Senast redigerad av Cianneli 2017-01-22 kl. 09:23.
Citera
2017-01-22, 09:12
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Va?!? Har då inte hört något om att Guillou antar att det är Svarten som klippte Palme........
Citat:
Allt talar nu för att Svarten precis som Ausonius, Bergling osv som på ett eller annat sätt blivit sammanförda med Baresic innan mordet också var utsedd att bli patsy och kunna snärjas kring detaljer som bara mördaren skulle kunna veta något om.
När folk sedan plötsligt dör under mystiska omständigheter och mordbränder eller olyckor inträffar så som i hundratals fall med just uppmärksammad anknytning till Palmemordet kan man precis som IC och alltfler av demokratins företrädare anta att svenska hemligtjänster ligger bakom. Nu får vi se vad Guillou&Co kokar ihop för ny historia.
Citera
2017-01-22, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ove Mollvik
Allt talar nu för att Svarten precis som Ausonius, Bergling osv som på ett eller annat sätt blivit sammanförda med Baresic innan mordet också var utsedd att bli patsy och kunna snärjas kring detaljer som bara mördaren skulle kunna veta något om.
När folk sedan plötsligt dör under mystiska omständigheter och mordbränder eller olyckor inträffar så som i hundratals fall med just uppmärksammad anknytning till Palmemordet kan man precis som IC och alltfler av demokratins företrädare anta att svenska hemligtjänster ligger bakom. Nu får vi se vad Guillou&Co kokar ihop för ny historia.

Jag skrev givetvis ett svar till Guillou. Att Svarten nog tilltalar honom då pga han med har CP som palmemördare.
Citera
2017-01-22, 10:15
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ingen kunde -86 veta om ACR:s version stämde. Inte nu heller o jag har nosat vid tanken att det är som du skriver att det är alkoholen. Finns även annat vittne som pga var prostituerad som ej togs på allvar. Illa att avfärda vissa.
Det jag tänkt på länge är att Svarten med liknade både VG o CP plus fantombilderna......
Citat:
Jag skrev givetvis ett svar till Guillou. Att Svarten nog tilltalar honom då pga han med har CP som palmemördare.
Detta är tydligen ett livsfarligt spår. CP var alltså tillfrågad från hemligaste polisledningen om han skulle kunna åta sig statistjobbet och låtsas skjuta en politiker i den kuppövning man sedan länge planerat. Det ännu demokratiska Säpo hade i bästa samförstånd med KGB och CIA på fullt allvar tänkt sig ett scenario som Dammegård till slut tvingades hävda skulle ha skett på riktigt. I undre världen blev det känt att CP var en bluff vilket Lillemor Östlin kunde intyga varför också hon blev oskäligt inspärrad.
IvB som av självaste Oliver North mycket väl kan ha blivit erbjuden motsvarande 50 mille i dagens läge gick till Säpos Alf Karlsson direkt men blev givetvis aldrig tagen på allvar eftersom man visste att allt skulle vara fejkat. Vad man inte visste var vad den militära organisationen med psykförsvaret och både GRU och NATO bakom sig hade för planer på en verklig statskupp med mord på riktigt som skulle dra bort all uppmärksamhet från det verkliga syftet.
Jo IvB råkade samtidigt känna VG mycket väl. Han intygade att VG var mycket lik CP på sin tid. Själv kunde jag förstå att CP backade ur avtalet då han inte ville ha rykte om sig att ha skjutit mot en kvinna. Där gick nog gränsen också för Svarten vilket Guillou omöjligt kunnat förstå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in