Citat:
Ursprungligen postat av Kn Krok
Mina enkla frågor som ni som är ess gärna får skjuta ner:
1. Jag har skjutit rätt mycket och vet hur en kula som studsar i betong ser ut. Den är inte lik de kulor som hittades utanför avspärrningarna. Finns det andra saker som talar för det vapen som diskuteras förutom kulorna?
2. Detta med Sigge Cedergren, fästmöer och akter om Palmes förmodade skattebrott som lär ha försvunnit samma natt som han sköts? Det känns som om Occam skulle ha ett väldigt lätt svar på frågan om dessa händelser på något sätt hör ihop om det är sant att akterna försvann.
3. Detta med den förmodade dörren som stått öppen på tunnelgatan in till Skandia? Det känns som SE är svårt frame:ad då han ju inte har några vidare alibin eller kan förklara vad han pysslat med med någon vidare exakthet. Att just hr Gladio-light skulle passera, att dörrar är öppna osv känns väldigt passande. Men det är kanske bara en slump?
4. Mitt konspiratoriska sinne säger mig att rökridåerna innefattar flera grupper som lurats att tro att de är inblandade i något som sedan är ytligt besläktat med varandra. Vilket i sin tur gör att ingen kan snacka då deras inblandning i den första aktiviteten då avslöjas.
Nog med mtrl för en riktig bra Forsyth deckare!
MVH // Krok
Fråga 2. Angående Harvardakternas försvinnande finns att läsa om i GK sid 585.
Det är ju egentligen ett fantastiskt sammanträffande hur det kan bli.
1. Akten blir raderad 18:23,samma kväll O.P mördas
2. Personer förhördes, abab-vakter och anställda som kunde tänkas vara där då.
3. Annie F som hon kallas i GK, jobbade vid länsrätten då, detta var Sigges flickvän.
4. Annie F slutade sin anställning på länsrätten i maj 1986.
5. Annie f ägde en sommarstuga utanför sthlm. Stugan utgjorde tillhåll för grova brottslingar.
6. Annie F var vid tiden i stort behov av pengar.
1988 (sid 191-192) mitt i kurdjakten avslutar kriminsp Inge.L skrivelsen med orden
"Eftersom intresset från Palmeutredarna var mycket svalt beslutade jag mig för att icke fundera vidare och lämna uppgifter i övrigt""
Mellan 1988-till årsskiftet 1990/91 framgår av materialet i stort sett inga utredningsåtgärder i ärendet.
I mars 91 börjar börjar PU utreda ABAB´s rondering.
Där finns lite intressant läsning om ett förhör med en ababvakt på länsrätten hur han förklarar hur det kunde vara 2 in och utpasseringar 19:27-21:57 och en 22:25-23:09.
Den senare in och utpasseringen förklarades med att han "tittade på tv, eller ringde ett tfnsamtal
Enligt avtal skulle endast EN! rondering ske.
Chefsåklagaren Anders Helin den 1 juni 1993 fattade
beslut om att förundersökningen skulle läggas ned, eftersom åtal för
eventuella brott – dataintrång och undertryckande av urkund – inte
kunde väckas på grund av preskription.
Lars Eric Ericssons granskningskommission konstaterar i sitt betänkande SOU 1999:88 att polisutredningen kommit igång för sent och inte blev "så grundligt genomförd som den borde ha blivit".
Enl: Wall Var det O.Ps överklagande som blivit raderade