Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
15-03-02, 22:32
Medlem
Sten Flygare har på sin hemsida www.solutionpalme.org lagt ut en intressant information. Han har jämfört "Skuggan"-bilden, "Fantombilden" och ett porträttfoto av CP. Vad är det överraskande resultatet? Jo, att proportionerna i de tre bilderna stämmer överens.

Det låter omöjligt men gå in på hemsidan och se själva. Kanske går det att avfärda detta som "trams i tråden", vilket väl Boboslacke bestämde sig för efter att ha läst första raden, men i så fall vore det fint med sakliga argument. Själv blir jag förbryllad av hur denna överensstämmelse är möjlig. Exempelvis gick Mastercard för en vecka ut med nyheten att fingertryck och ansiktsbild snart ska ersätta koder, just därför att de förra är unika.

Kommentarer?
Citera
15-03-02, 22:32
Medlem
ieshos avatar
Hur troligt är det att psykopater på uppdrag av mäktiga intressen infiltrerade Palmes omgivning för att alltmer få kontroll? Med stark uppbackning från polis, departement och underrättelsetjänster och med tillgång till nästan obegränsade resurser under en längre tid, varför skulle de inte ha kunnat skapa en pseudovärld kring Olof Palme och lotsat honom mot ett symbolladdat bakhåll?
Citera
15-03-02, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl1950
Sten Flygare har på sin hemsida www.solutionpalme.org lagt ut en intressant information. Han har jämfört "Skuggan"-bilden, "Fantombilden" och ett porträttfoto av CP. Vad är det överraskande resultatet? Jo, att proportionerna i de tre bilderna stämmer överens.

Det låter omöjligt men gå in på hemsidan och se själva. Kanske går det att avfärda detta som "trams i tråden", vilket väl Boboslacke bestämde sig för efter att ha läst första raden, men i så fall vore det fint med sakliga argument. Själv blir jag förbryllad av hur denna överensstämmelse är möjlig. Exempelvis gick Mastercard för en vecka ut med nyheten att fingertryck och ansiktsbild snart ska ersätta koder, just därför att de förra är unika.

Kommentarer?

Förlåt, det ska vara www.solutionpalme.com .
Citera
15-03-02, 22:40
Medlem
ieshos avatar
Citat:

Kommentarer?
När Anna Lind mördades gick jag igenom bilder från torgmöten och kollade in personer bland åhörarna. En person dök upp då och då och jag gjorde en liknande bildserie som Sten Flygare, där denna person successivt förvandlades till NK-mannen. Men det visade sig vara en medarbetare till Anna Lind som hade synts på en del torgmöten. Min bildserie var MYCKET övertygande.
Citera
15-03-02, 22:52
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:

Stämmer över ens på Tomas Piltz också. Mig med, jag och Piltz var jättelika vid samma ålder (vi kanske är samma person, fast med 15 års ålderskillnad! Något för alla konspiratoriska mystiker att fundera på...)

Varför håller folk fortfarande på och fjantar sig med fantombilden? En bild som föreställer en karl som aldrig ens setts på mordplatsen, tvärtom utanför en resturang i samma satdsdel. Trams.
Citera
15-03-02, 23:05
Medlem
fornamn.efternamns avatar
Birgitta Wennerling teckning av grandmannen och teckningens slående likhet med Eugene de Kock är det i särklass hetaste indiciet i Palmeutredningen. Finns inte mycke annat att ta på tyvärr. Har följt utredningen sedan 86 och läst de mesta i media och i bokväg.
Håller ni med?
Citera
15-03-02, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
När Anna Lind mördades gick jag igenom bilder från torgmöten och kollade in personer bland åhörarna. En person dök upp då och då och jag gjorde en liknande bildserie som Sten Flygare, där denna person successivt förvandlades till NK-mannen. Men det visade sig vara en medarbetare till Anna Lind som hade synts på en del torgmöten. Min bildserie var MYCKET övertygande.

Samma sak kunde man göra med övervakningsbilderna från NK och få dem att stämma med Victorias Daniel. Med andra ord säger det inte så mycket mer än att det med modern teknik är mycket lätt att åstakomma samma illusion liksom numera alla har jättefina solnedgångar på sitt facebook utan ansträngning.

Det borde kanske slå till en varningsklocka när tre helt olika personer "passar" på samma bild men tydligen uppfinns det efter vägen och grips efter halmstrån i det här fallet. Andas desperation. Men polisen är nog snart klara med profileringen av Flygare så att saken är slutligt överspelad.

Dammegård får väl uppdatera och försöka smälta in även Flygare i soppan
Citera
15-03-02, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fornamn.efternamn
Birgitta Wennerling teckning av grandmannen och teckningens slående likhet med Eugene de Kock är det i särklass hetaste indiciet i Palmeutredningen. Finns inte mycke annat att ta på tyvärr. Har följt utredningen sedan 86 och läst de mesta i media och i bokväg.
Håller ni med?

Wennerlings blild är slående lik Donald Forsberg och han befann sig faktiskt i grannskapet medan det inte ens är klarlagt att sydafrikanen funnits i landet. Ändå kan man inte säga att Wennerling teckning helt säkert är relevant för Palmemordet eller visar att Donald spanade på Palme.
Citera
15-03-02, 23:23
Medlem
FurirRevaers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Och då använde du ändå fotografier. Tänk vad kreativt det hade blivit med foton, fantombilder och teckningar huller om buller. Då kunde man ju lika gärna pekat ut Emil i Lönneberga!

Det är ingen framkomlig väg att lägga ner energi på dessa teckningar som i princip kan föreställa vem tusan som helst!
Citera
15-03-02, 23:30
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyberord
Jag har nog faktiskt aldrig anklagat honom för att vara den som mördade Olof Palme, men jag anser det vara troligt att han faktiskt gjorde det. Anledningen till att Anti inte vill kommunicera med mig är att han förmodligen känner till mig sedan tidigare och troligen inte törs, helt enkelt. "Nä, nä, den fällan ska jag inte gå i!", tänker han kanske. Men om du eller någon annan kontaktade honom kanske han visar sig åtminstone lite medelsam. Det vore verkligen intressant om t.ex. du ville försöka. Du skulle förhoppningsvis få ett trevligare svar än det nedanstående citerade.

Jo, det finns flera saker som tyder på att han faktiskt stod vid Dekorima den 28 februari 1986, kanske allra främst behandlingen av Anki som vittne.

From: anti.avsan@riksdagen.se <mailto:anti.avsan@riksdagen.se>
> > To: lillemor_landegren@hotmail.com
> > <mailto:lillemor_landegren@hotmail.com>
> > Subject: Kopia
> > Date: Wed, 12 Dec 2007 17:26:12 +0100
> >
> >

Anti Avsan e-postmeddelandet. Det är inte så svårt att manipulera så att det ser ut som att "jag" skickat till "dig", så avskrifter från e-postmeddelandet betyder noll och intet.
Citera
15-03-02, 23:38
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fornamn.efternamn
Håller ni med?

Nej , en iaktagelse som hon gjort under ett par sekunder och dessutom är väldigt lik fantombilden. Likheten med denna är så slående att jag får för mig att Birgitta Wennerling sett fantombilden. När PU nådde henne var hon i ROM och fick frågan om mannen hade kurdiskt utseende. Hon reagerade och svarade att mannen såg nordisk ut.
Citera
15-03-02, 23:39
Medlem
p.norths avatar
förstora upp bilden
http://www.hd.se/blogg/gluggen/wp-content/uploads/2012/01/GS-Gripande-p%C3%A5-Betula.jpg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in