Citat:
Ursprungligen postat av TinFoilBob
Det är säkert bra att prova en massa pusselbitar med varandra men nu blir det väl ändå några över? Som du själv säger, kulorna passar illa in här. Det jag först tänkte på var de walkie-talkie-gubbar som följde Palme från hans hem redan innan bion, de passar väldigt dåligt in i din teori. Sen har vi varningarna om innan mordet. Det finns säkert fler detaljer men de här räcker för mig.
Det här med "skjuten av misstag" kommer väl också från Donald Forsberg? Är det någon som beräknat sannolikheten för att ett lands statsminister skjuts på öppen gata av misstag?
Gomorron TinFoilBob,ja jag skrev inte ned allt,jag ville bara vrida historien lite eftersom det nästan är samma scenario på vilket åklagaren hävdade att CP skulle ha skjutit OP.
LP första intryck av GM:kompakt kropp,kort hals,mörk men inte direkt sydländsk stil,180cm.Hon nämner inget om att GM springer på nåt konstigt sätt.
Efter att hon träffat HH så växer en annan bild fram.
Angående WT-män så har jag redan i våras tagit upp dem,de agerar ju ganska öppet så min teori att i första hand är det SÄPO:s livvaktsskydd.
Eftersom de agerar rätt öppet med WT:s så i andra hand,då menar jag att det fortfarande är SÄPO/SAPO som skuggar paret,men då rör det sig av annan anledning som ännu inte kommit fram i detta.
Har du läst hunnit läsa C.perssons bok,där skriver han om detta på s.458 och framåt.När C.Persson diskuterade skyddet med OP så gick han med på olika arrangemang utan problem.
Det är bla. Donald,som för fram att "OP skulle avskeda chefen för Livvakten ifall denne gick emot OP".Någon annan,jag minns ej vart,säger att OP var omöjlig.Konstig kovändning av OP?Eller är det desinfo av Donald och de övriga angående livvaktsskyddet?
Jag läste någonstans,kanske Kanger&Gummesson ,hittar inte just,men IB och dess efterföljare,var ju mkt styrt av SAP och innehöll SAP trogna ,att statsråden använde denna organisation till att spionera på andra statsråd!? användes