Citat:
Ursprungligen postat av TinFoilBob
Jobbade Stig Bergling på Säpo samtidigt som TF? Från dagens artikel där landsförrädaren gråter ut:
Full artikel:
http://www.expressen.se/Nyheter/1.1626254/stig-bergling-jag-ska-se-till-att-den-riktiga-storspionen-avslojas
Tore Forsberg jobbade vid SÄPO i 30 år. Under det kalla krigets 15 sista år var han legendarisk chef för det svenska konstraspionaget. Han avgick som chef 1994, men fortsatte inom Säpo till 1998 då han pensionerades som polisintendent.
1956 börjar inom Stockholmspolisen
1967 - 1989 Säpo Ryssroteln
1989 - 1994 Chef för Ryssroteln
Några årtal för Stig Bergling
1969 Anställning vid Säpo Byrå II, spaningsenheten eller roteln för bekämpning av illegal underrättelseverksamhet från sovjetisk sida, dvs Ryssroteln.
.
1969 Säkerhetschef vid FN-styrkorna Cypern. (Reservofficer vid KA)
1971 Förste aktuarie vid Försvarstabens säkerhetsavdelning (Fst/Säk) .
(se
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_156224.svd )
(
http://www.riksdagen.se/webbnav/?nid=3281&doktyp=sou&rm=2002&bet=92&dok_id=GQB392d 2)
1973 FN-uppdrag i Libanon sålde hemliga handlingar till GRU
1973 Säpo "Ryssroteln ?" spionerar åt GRU.
1973 maj IB "avslöjas" av Jan Guillo och Peter Bratt eller egentligen förrådes av Håkan Isacsson.
1977 började arbeta inom försvaret
FN-Tjänst Suez
FN-tjänst Cypern
1979 mars 20 grips i Israel för spioneri
1986-03-01 gifter sig i fängelset.
1987-10-06 Avviker under en permission till sin uppdragsgivare GRU i Sovjetunionen.
Svaret blir naturligtvis att de arbetade samtidigt. Titta på dokumentären och läs gärna igenom mitt inlägg en gång till.
https://www.flashback.org/showpost.php?p=10126088&postcount=1754
Just nu vill jag inte kommentera detta mer men visst har det bäring på Palmemordet.